
Όταν ο Πούτιν εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2021, ΗΠΑ και ΕΕ ήρθαν σχημάτισαν ένα ενιαίο μέτωπο. Εννέα μήνες μετά και με αφορμή τα μέτρα Μπάιντεν για τον περιορισμό του πληθωρισμού έχουν αρχίσει να γίνουν εμφανείς οι πρώτες ρωγμές.
Σύμφωνα με το Politico, η Ευρώπη παραμένει εξαγριωμένη με τον Μπάιντεν, ενώ ο Εμανουέλ Μακρόν πρόκειται να επισκεφθεί τις ΗΠΑ προκειμένου να πείσει τον Μπάιντεν να λάβει διαφορετικά μέτρα και να αποφύγει τον εμπορικό πόλεμο.
Διαβάστε επίσης: Ενεργειακή κρίση: Πάνω από 700 δισ. ευρώ το κόστος των μέτρων στήριξης στην Ευρώπη
Η λίστα επιθυμιών του Μακρόν
Ο Μακρόν επισκέπτεται την Ουάσινγκτον, με μία σαφή λίστα επιθυμιών, προκειμένου να βοηθήσει έτσι ώστε να εξομαλυνθούν τα πράγματα μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ. Θέλει να μάθει εάν ο πρόεδρος των ΗΠΑ μπορεί να προσφέρει φθηνότερο αέριο και ευρωπαϊκή πρόσβαση σε ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις πράσινες βιομηχανίες. Εάν ο Μπάιντεν δεν μπορέσει να τα καταφέρει, ένας διατλαντικός εμπορικός πόλεμος θα είναι λίγο-πολύ αναπόφευκτος, διακινδυνεύοντας έναν αγώνα επιδοτήσεων Ευρώπης εναντίον Αμερικής και έξαρση στους δασμούς.
Διαβάστε επίσης – Επιχειρήσεις εστίασης: Ζητούν μεγαλύτερη στήριξη για το κόστος ενέργειας
Το επιχείρημα από το ευρωπαϊκό στρατόπεδο είναι ότι η Αμερική πρέπει να δείξει μεγαλύτερη αλληλεγγύη με την Ευρώπη, η οποία φέρει το οικονομικό βάρος του πολέμου στην Ουκρανία. Αν δεν ήταν αρκετά θλιβερό που οι τιμές της ενέργειας της ΕΕ εκτινάσσονται πλέον πολύ πάνω από αυτές στις ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι είναι εξοργισμένοι που η Ουάσιγκτον φέρνει ένα πακέτο επιδοτήσεων που λένε ότι θα απομυζήσει έτι περαιτέρω τις επενδύσεις από την Ευρώπη. Οι μεγάλες χώρες κατασκευής αυτοκινήτων, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, εξοργίζονται που ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού θα εισαγάγει μέτρα που θα προκαλέσουν αναταράξεις στον συγκεκριμένο τομέα.
Ένα βήμα προς την θετική κατεύθυνση θα ήταν κάποιου είδους παραχώρηση ότι οι Ευρωπαίοι σύμμαχοι θα μπορούσαν να κερδίσουν τα ίδια δικαιώματα στις συμφωνίες επιδοτήσεων του IRA με τις αμερικανικές, καναδικές και μεξικανικές εταιρείες. Το φυσικό αέριο θέτει ένα πιο ακανθώδες ζήτημα, καθώς οι τιμές καθορίζονται από την αγορά, αλλά οι Γάλλοι λένε ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει μια σειρά από «επιλογές» για να μειώσει τις τιμές.
Η επιστροφή στην κανονικότητα
Από πολλές απόψεις, η επίσκεψη του Μακρόν στις ΗΠΑ θεωρείται ως επιστροφή στην κανονικότητα μετά τα ταραχώδη χρόνια του Τραμπ και τη σφοδρή διπλωματική κόντρα που πυροδότησε το αμυντικό σύμφωνο AUKUS πέρυσι, όταν η Αυστραλία αποχώρησε από μια συμφωνία υποβρυχίων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Γαλλία.
Εκτός από την προσαρμογή της νομοθεσίας του IRA έτσι ώστε οι ευρωπαίοι κατασκευαστές να επωφελούνται από τα ίδια προνόμια που χορηγούνται σε καναδούς και μεξικανούς, οι Γάλλοι θέλουν επίσης η κυβέρνηση Μπάιντεν να πιέσει τις εταιρείες που πωλούν υγροποιημένο φυσικό αέριο στην Ευρώπη για να διατηρήσουν τις τιμές χαμηλές και να βοηθήσουν τους Ευρωπαίους να φέρουν το μεγαλύτερο βάρος τις κυρώσεις.

Τελευταία ευκαιρία για το μέτωπο ΗΠΑ και ΕΕ
Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν υπάρχει διάθεση στις ΗΠΑ να ενδώσουν στις γαλλικές απαιτήσεις. Ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος του γαλλικού υπουργείου Οικονομίας σημείωσε ότι η Ουάσιγκτον είναι απίθανο να εγκαταλείψει τα μέτρα του IRA.
Εάν οι ΗΠΑ δεν τροποποιήσουν τον νόμο περί μείωσης του πληθωρισμού, η ΕΕ θα πρέπει να χρησιμοποιήσει «καταναγκαστικά» μέτρα για να διασφαλίσει ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες επωφελούνται από τους ίδιους όρους με τις αμερικανικές εταιρείες, δήλωσε στους δημοσιογράφους την Παρασκευή ο Γάλλος υπουργός Εμπορίου Olivier Becht.
Ωστόσο, ο χρόνος για τις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ εξαντλείται καθώς βασικά μέρη πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον Ιανουάριο. Οι Ευρωπαίοι έχουν οξύνει τη δική τους απάντηση στον IRA, με πολλούς να ζητούν από την Ευρώπη να προωθήσει επειγόντως το δικό της πακέτο επιδοτήσεων για την προστασία των ευαίσθητων βιομηχανιών.
Πηγή in.gr


Latest News

Σε θέση μάχης τα διυλιστήρια του Κόλπου ενόψει του ευρωπαϊκού εμπάργκο
Προσπαθούν να καλύψουν το κενό που θα αφήσουν τα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα από την Κυριακή

Ύστατες προσπάθειες στην ΕΕ για το πλαφόν στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα
Γιατί αναβλήθηκε για την Παρασκευή η συνεδρίαση των διπλωματών - Εκπνέει η προθεσμία για την επίτευξη συμφωνίας

Συστάθηκε η κοινοπρακτική εταιρεία Ηellenic Hydrogen των Motor Oil και ΔEH
Στη νέα κοινοπρακτική εταιρεία, η Motor Oil κατέχει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου και η ΔΕΗ το 49%

H ΛΑΡΚΟ αλλάζει σελίδα – Ολοκληρώθηκαν οι διεθνείς διαγωνισμοί
Ποια θα είναι η επόμενη μέρα - Τι είπαν Σταϊκούρας και Σκρέκας

Πώς η απαγόρευση της ΕΕ στο ρωσικό ντίζελ θα επηρεάσει τις τιμές καυσίμων
Η απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης τίθεται σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου

Άλλαξε γνώμη ο Μπάιντεν για τα πετρέλαια της Αλάσκας;
Το κρίσιμο διάστημα των 30 ημερών

Δημοσιεύθηκε η έκθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου ΔΕΗ το 2021
Παρουσιάζεται η επίδοση των εταιρειών του ομίλου (ΔΕΗ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΗ Ανανεώσιμες)

Αμετάβλητη η πολιτική του ΟΠΕΚ+
Ο ΟΠΕΚ+ έχει από καιρό υιοθετήσει μια προσεκτική προσέγγιση στη λήψη των αποφάσεών του
![ΔΕΣΦΑ: Δίψα για LNG με δεσμευμένες ποσότητες έως και το 2027 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/lng-carrier-main-600x422.jpg)
Φουλαρισμένη με LNG η Ρεβυθούσα μέχρι και το 2027 - Ισχυρό ενδιαφέρον για slots [γράφημα]
Η δέσμευση χρονοπαραθύρων εκφόρτωσης φορτίων LNG και δυναμικότητας αεριοποίησης στη Ρεβυθούσα για την περίοδο 2023-2027

Ξεκίνησε η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Βουλγαρίας-Σερβίας
Ο μήκους 170 χιλιομέτρων αγωγός αερίου, θα εκτείνεται από τη βουλγαρική πόλη Νόβι Ισκάρ μέχρι τη Νις στη Σερβία