
Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ήταν ισχυρή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό αέριο που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τα τονομίλια για τα πλοία μεταφοράς LNG καθώς φέρνουν αέριο από μακριά. Επίσης, ένας αριθμός πλοίων μεταφοράς LNG χρησιμοποιούνται ως πλωτές αποθήκες, για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού του βόρειου ημισφαιρίου. Αποτέλεσμα των παραπάνω παραγόντων είναι να μειωθεί η διαθεσιμότητα των σκαφών και να ανέβουν ακόμη ψηλότερα οι ναύλοι τον περασμένο μήνα φτάνοντας τα 466.524 δολ την ημέρα σε ορισμένες περιπτώσεις στην spot αγορά, «πιέζοντας» ψηλότερα και τις αξίες των πλοίων, αναφέρει η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesseslValue.
Ειδικότερα οι αξίες των LNG Carriers ενισχύθηκαν σημαντικά. Για πλοία ηλικίας πέντε ετών (174.000 κυβικών μέτρων) έφτασαν στο ιστορικό υψηλό των 207,91 εκατ. δολ. αυξημένες κατά 26% από 164,67 εκατ. δολ τον προηγούμενο Ιανουάριο.
LNG: Πολλά λεφτά για το τίποτα;

162 παραγγελίες νεότευκτων
Ως αποτέλεσμα, οι αξίες των νεότευκτων LNG Carriers (174.000 κ.μ.) , αυξήθηκαν επίσης κατά 26% σε ετήσια βάση από 203,79 εκατ. δολ σε 256,46 εκατ. δολ. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 63% σε σύγκριση με πέρυσι στις 162 παραγγελίες , σε σύγκριση με τις 99 παραγγελίες που έγιναν στο 2021, με την αξία τους να φτάνει τα 33,74 δις. δολ από 18,07 δις. δολ πέρυσι.
Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Στην τρέχουσα συγκυρία της ενεργειακής κρίσης, οι εισαγωγείς αναζητούν τρόπους να εξασφαλίσουν ενέργεια για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου, η ζήτηση για LNG και επομένως για πλοία μεταφοράς LNG αυξάνεται στα ύψη.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο