Ορισμένες από τους μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Safetytech Accelerator, ξεκινώντας μια νέα καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση της απώλειας φορτίου στη θάλασσα εξαιτίας των πυρκαγιών.

Η Evergreen Line, η HMM, η Maersk, η Offen Group, η Ocean Network Express (ONE), η Seaspan καθώς και η Lloyd’s Register θα συνεργαστούν με την Safetytech Accelerator για να βρουν και να προωθήσουν τεχνολογικές καινοτομίες από όλους τους τομείς, με βασικό στόχο τη μείωση της συχνότητας και των επιπτώσεων από πυρκαγιές.

Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα

Η κλίμακα και το εύρος των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων αυξάνεται και συνεχίζει να εξελίσσεται. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν, την αυξανόμενη μεταφορά μπαταριών ιόντων λιθίου είτε σε εμπορευματοκιβώτια είτε εντός ηλεκτρικών οχημάτων σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και την αύξηση της πολυπλοκότητας και του μεγέθους των σύγχρονων containerships.

Το Safetytech Accelerator Cargo Fire & Loss Innovation Initiative (CFLII) είναι ένα πρόγραμμα που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω της διαμόρφωσης κοινών απαιτήσεων, του εντοπισμού τεχνολογικών λύσεων, της διενέργειας προσεκτικά σχεδιασμένων δοκιμών και της ανάπτυξης βέλτιστων πρακτικών και συστάσεων.

Η πρωτοβουλία έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής που περιλαμβάνει τρία σημαντικά θέματα ανησυχίας. Το πρώτο σχετίζεται με τον έλεγχο του φορτίου επί του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον το φορτίο έχει φορτωθεί σωστά, ασφαλιστεί και παρακολουθηθεί κατά τη μεταφορά. Ο δεύτερος τομέας καλύπτει την ικανότητα ανίχνευσης πυρκαγιάς επί του σκάφους και διακοπής της εξάπλωσής της μέσω αποτελεσματικής απόκρισης, ιδιαίτερα σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά. Το τρίτο σχετίζεται με τις προκλήσεις που δημιουργούνται από την αυξανόμενη κλίμακα μεγέθους των σκαφών.

Το στέλεχος της Maersk, Aslak Ross, δήλωσε: «Η κύρια αιτία για τις πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα επικίνδυνα εμπορεύματα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να βελτιωθεί μόνο μέσω λύσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύουμε ακράδαντα στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε ολόκληρο τον κλάδο για τη βελτίωση της ασφάλειας».

Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν πολλά ακόμη εν εξελίξει ερευνητικά προγράμματα με επικεφαλής ναυτιλιακές εταιρείες, ασφαλιστές και αρμόδιες αρχές για το ζήτημα των πυρκαγιών στη θάλασσα, το οποίο τα τελευταία πέντε χρόνια έχει παρατηρηθεί μαζικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, μία από τις πρώτες ενέργειες πληρωμάτων σε περίπτωση αντιμετώπισης πυρκαγιάς είναι η ενεργοποίηση του συστήματος πυρόσβεσης εντός του πλοίου «Drencher», όμως τα συστήματα αυτού του τύπου παρουσιάζουν συχνά προβλήματα δυσλειτουργίας σε τακτικούς και έκτακτους ελέγχους στα πλοία μεταφοράς οχημάτων.  Παράλληλα, στις συστάσεις ασφαλείας γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη φόρτωση, στοιβασία και μεταφορά οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
Διεθνή |

Τι θα γίνει με τα συντρίμια της γέφυρας στη Βαλτιμόρη - Προβληματισμοί και συνέπειες

«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ