Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες μέσω της ένωσης των εφοπλιστών της ΕΕ, η Ecsa, χαιρετίζουν τη φιλοδοξία του νέου κανονισμού για το κλίμα και τον θεωρούν ως ουσιαστικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.
Η συμφωνία δίνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και παρέχει σαφείς κλιματικούς στόχους και καθοδήγηση για τη βιομηχανία όσον αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι σημαντικό ο κανονισμός να ενθαρρύνει την παραγωγή καθαρών καυσίμων. Ενώ η ECSA είχε υποστηρίξει για πιο αυστηρές απαιτήσεις, αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ότι το συμφωνηθέν κείμενο δίνει για πρώτη φορά πιο κεντρικό ρόλο στους προμηθευτές καυσίμων. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξετάζουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων για καθαρά καύσιμα πλοίων στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Ο σωστός δρόμος»
«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συγχαίρουν τους διαπραγματευτές για τη σκληρή δουλειά τους και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ενεργειακή της μετάβαση. Χρειαζόμαστε όμως όλα τα χέρια στο κατάστρωμα και, ειδικότερα, πιο αυστηρές απαιτήσεις για τους προμηθευτές καυσίμων για να παρέχουν τα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται. Ως εκ τούτου, καλούμε το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές για καθαρά καύσιμα πλοίων στην αναθεωρημένη Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η FuelEU Maritime, μαζί με τα έσοδα από την RED και το σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) που χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών με τα καθαρά καύσιμα, μπορούν να βάλουν τη ναυτιλία στον σωστό δρόμο ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Επιπλέον, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την ευθυγράμμιση των απαιτήσεων για την παροχή ρεύματος στην ξηρά με τις διατάξεις του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην τιμωρούνται όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή. Η ECSA υποστηρίζει επίσης τους ειδικούς όρους που εισάγονται για πλοία κατηγορίας πάγου, μικρά νησιά και εξόχως απόκεντρες περιοχές.
Latest News
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη για τις πυρκαγιές - Οι διαγωνισμοί που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
ΑΙΓΙΣ και AntiNero στη μάχη της Ελλάδας για τις πυρκαγιές - Πώς προχωρά η εξέλιξη των προγραμμάτων
Στα τέλη του 2024 το πρώτο πρατήριο υδρογόνου από την Motor Oil
Στα τέλη του 2025 θα λειτουργήσει και το δεύτερο στην Ακράτααι- Και οι δύο σταθμοί θα είναι δημοσίως προσβάσιμοι
Κυνηγώντας τα πράσινα... ταλέντα - Η μάχη της πληροφορικής για green θέσεις
Ερευνα του ομίλου ManpowerGroup
Χωρίς στόχο για μηδενικές εκπομπές, πάνω από τις μισές ιδιωτικές εταιρείες
Μεγαλώνει το χάσμα σε σχέση με τις εισηγμένες