Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες μέσω της ένωσης των εφοπλιστών της ΕΕ, η Ecsa, χαιρετίζουν τη φιλοδοξία του νέου κανονισμού για το κλίμα και τον θεωρούν ως ουσιαστικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.
Η συμφωνία δίνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και παρέχει σαφείς κλιματικούς στόχους και καθοδήγηση για τη βιομηχανία όσον αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι σημαντικό ο κανονισμός να ενθαρρύνει την παραγωγή καθαρών καυσίμων. Ενώ η ECSA είχε υποστηρίξει για πιο αυστηρές απαιτήσεις, αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ότι το συμφωνηθέν κείμενο δίνει για πρώτη φορά πιο κεντρικό ρόλο στους προμηθευτές καυσίμων. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξετάζουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων για καθαρά καύσιμα πλοίων στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Ο σωστός δρόμος»
«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συγχαίρουν τους διαπραγματευτές για τη σκληρή δουλειά τους και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ενεργειακή της μετάβαση. Χρειαζόμαστε όμως όλα τα χέρια στο κατάστρωμα και, ειδικότερα, πιο αυστηρές απαιτήσεις για τους προμηθευτές καυσίμων για να παρέχουν τα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται. Ως εκ τούτου, καλούμε το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές για καθαρά καύσιμα πλοίων στην αναθεωρημένη Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η FuelEU Maritime, μαζί με τα έσοδα από την RED και το σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) που χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών με τα καθαρά καύσιμα, μπορούν να βάλουν τη ναυτιλία στον σωστό δρόμο ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Επιπλέον, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την ευθυγράμμιση των απαιτήσεων για την παροχή ρεύματος στην ξηρά με τις διατάξεις του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην τιμωρούνται όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή. Η ECSA υποστηρίζει επίσης τους ειδικούς όρους που εισάγονται για πλοία κατηγορίας πάγου, μικρά νησιά και εξόχως απόκεντρες περιοχές.
Latest News
Αλλάζει το «Εξοικονομώ» - Ανατροπές σε κριτήρια και επιδοτήσεις το 2024
Τι σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το «Εξοικονομώ 2024»
Ποια είναι η startup που πρασινίζει τις μεταφορές με «καύσιμο» την AI
Με την καινοτομία οδηγό, χαράσσει ρότα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον
Στόλτενμπεργκ: Η κλιματική αλλαγή απειλεί την παγκόσμια ασφάλεια
«Ο αγώνας εναντίον της κλιματικής αλλαγής είναι σημαντικός για την ασφάλεια του NATO»
Γιατί η BYD αντιμετωπίζει προβλήματα σε αγορές του εξωτερικού
Τα προβλήματα σχετίζονται με την πτώση πωλήσεων EV αλλά και σε εσωτερικά ζητήματα
ΔΕΗ, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY και βιομηχανίες στη μάχη για το «πράσινο» υδρογόνο
Σε αναμονή για το ρυθμιστικό πλαίσιο
«Πρασινίζει» το Ελ. Βενιζέλος - Εν αναμονή προσφορών για φωτοβολταϊκό σταθμό 35,5 MW
Πρόκειται για μια νέα επένδυση που έχει αρχικά εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένου του κόστους λειτουργίας και συντήρησης για 8 χρόνια
«Πράσινο φως» για τις γενετικά μεταλλαγμένες μπανάνες – Πού επιτρέπεται η κατανάλωσή τους
Το 2022, τα νοικοκυριά προμηθεύτηκαν κατά κεφαλήν περισσότερες μπανάνες από ό,τι μήλα
«Ανεπαρκή» τα μέτρα της Ελλάδας για τις φυσικές καταστροφές - Τι λέει η Κομισιόν
Η Επιτροπή δεν πιέζει διά της δικαστικής οδού μόνο την Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες, όπως την Ισπανία και την Κύπρο
«Χρυσό» deal στις ΑΠΕ - To ΚΚR εξαγοράζει την γερμανική Encavis με εντυπωσιακό premium
Το deal πραγματοποιείται σε εκτιμώμενη αποτίμηση 15,8x EBITDA και με premium άνω του 50%
Συμμαχία HONDA και NISSAN απέναντι στα κινεζικά EVs
Οι δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας συνεργάζονται μπροστά στον ανταγωνισμό από τους κατασκευαστές χαμηλού κόστους της Κίνας