Σαν σήμερα 28 Απριλίου, πριν από 107 χρόνια, το 1926, γεννήθηκε ο άνθρωπος που έμελε να αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μηχανική και στον σχεδιασμό της αυτοκίνησης: ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι.
Παιδί αγροτικής οικογένειας από το Τσέντο του οικισμού Ρενάτζο, με πάθος από μικρή ηλικία για τις μηχανές και τα αυτοκίνητα, παράτησε το σχολείο για να πάει στη Μπολόνια όπου εργάστηκε σε μια εταιρεία που επισκεύαζε οχήματα του στρατού.
Lamborghini: Tεράστια ζήτηση για το «θηρίο» των 1.000 ίππων [εικόνα]
Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει την ευκαιρία να εξασκήσει τις ικανότητές του ως μηχανικός και επισκευαστής στο 50° μικτό τμήμα μηχανικού στη στρατιωτική βάση της Ρόδου, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια.
Το 1946, ο Φερούτσιο ξεκινάει την καριέρα του ως επιχειρηματίας στην παραγωγή γεωργικών ελκυστήρων, με φόντο την αύξησης της ζήτησης στην Ιταλία με έναν αυφάνταστο τρόπο: αγοράζει στρατιωτικά οχήματα παρατημένα και τα μετατρέπει σε γεωργικά μηχανήματα.
Το 1948 ιδρύει στο Τσέντο, τον τόπο καταγωγής του, την εταιρία γεωργικών ελκυστήρων με την ονομασία Λαμποργκίνι. Όσο για το λογότυπο της εταιρείας, τον ταύρο, συνδέεται με την ημερομηνία γέννησης του Φερούτσιο Λαμποργκίνι: η 28η Απριλίου πέφτει στο ζώδιο του Ταύρου και επιπλέον αγαπούσε τις ταυχρομαχίες.
Μόλις τρία χρόνια μετά τον πόλεμο, η εταιρεία Λαμποργκίνι ήταν σε θέση να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τους δικούς της γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ), και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 και του ’60 η εταιρία γίνεται μία από τις πιο σημαντικές στην κατασκευή γεωργικών μηχανημάτων στην Ιταλία.
Η αγάπη για Φερράρι και η γέννηση της Λαμποργκίνι
Η προσωπική επιτυχία του Λαμποργκίνι του επέτρεψε να αγοράσει πολλά πολυτελή αυτοκίνητα, φτάνοντας στο σημείο, όπως ο ίδιος παραδέχεται, να είναι σε θέση να οδηγεί ένα διαφορετικό κάθε μέρα της εβδομάδας. Κατείχε διάφορες Άλφα Ρομέο και Λάντσια, μια Μερτσέντες-Μπένζ 300SL, μια Τζάγκουαρ E-Type και δύο Μαζεράτι 350GT. Ωστόσο, ο Λαμποργκίνι δεν εκτιμούσε ιδιαίτερα τις Μαζεράτι, θεωρώντας ότι ήταν “βαριές και όχι ιδιαίτερα γρήγορες.”
Όσον αφορά τις Φερράρι, διάσημες στην εποχή τους όπως και σήμερα για τα φημισμένα χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων, το 1958 αγόρασε στο Μαρανέλο μια Φερράρι 250 GT. Στα επόμενα χρόνια, κατείχε διάφορα αυτοκίνητα της Φερράρι χωρίς να σταματά να ασκεί κριτική για επιμέρους χαρακτηριστικά τους: υποστήριζε ότι οι Φερράρι ήταν καλά αυτοκίνητα, αλλά τις θεωρούσε “θορυβώδεις” και διαμαρτυρόταν για τα λιτά, σχεδόν “σπαρτιάτικα” εσωτερικά.
Η ιδέα για την παραγωγή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων τού ήρθε μετά από μια συζήτηση με τον Έντσο Φερράρι. Ο Βαλεντίνο Μπαλμπόνι, ιστορικός δοκιμαστής της Λαμποργκίνι , θυμάται: Ο Φερούτσιο διασκέδαζε δοκιμάζοντας εξαντλητικά τα αυτοκίνητα. Είχε δύο Φερράρι πανομοιότυπες, όπου περισσότερο από μία φορά είχε σπάσει τον συμπλέκτη. Αφού είχε ξοδέψει πολλά χρήματα για την επισκευή τους στο Μαρανέλο μια μέρα – μετά από μια ακόμη αποτυχία – μετέφερε ένα από τα αυτοκίνητα στο συνεργείο του και ένας μηχανικός το αποσυναρμολόγησε. Ο συμπλέκτης που έσπαζε ήταν πανομοιότυπος με εκείνο που χρησιμοποιούσε στα δικά του τρακτέρ.
Από εκείνη τη στιγμή, οι διαμαρτυρίες του Φερούτσιο Λαμποργκίνι στον “Drake”(ψευδώνυμο του Έντσο Φερράρι) έγιναν πολύ πιο έντονες: “Ξοδεύω μια περιουσία για ένα αυτοκίνητο φταγμένο από εξαρτήματα που χρησιμοποιώ στα αγροτικά μηχανήματα!”. Φαίνεται ότι η απάντηση του Έντσο Φερράρι ήταν: “Το αυτοκίνητο πάει πολύ καλά. Το πρόβλημα είναι ότι εσύ είσαι ικανός να οδηγείς τρακτέρ και όχι τις Φερράρι”.
Αυτό, σύμφωνα με τον θρύλο, εκτός των άλλων επιβεβαιωμένο από τον ίδιο τον Λαμποργκίνι, ήταν το κίνητρο που τον οδήγησε στην απόφασή του να δημιουργήσει τον κλάδο των αυτοκίνητων της Λαμποργκίνι, με σκοπό την δημιουργία ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ένα αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων θα πρέπει να προσφέρει υψηλή απόδοση, χωρίς να θυσιάζει τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την υψηλή ποιότητα του εσωτερικού.
Η ρήξη με τον Φερράρι
Η ιστορία της ρήξης μεταξύ Φερράρι και Λαμποργκίνι είναι γεμάτη θρύλους. Λέγεται ότι όταν ο Φερράρι γνώρισε τις προθέσεις του Λαμποργκίνι, είπε σε έναν συνεργάτη του: “χάσαμε έναν από τους καλύτερους πελάτες μας”, μη πιστεύοντας στην πραγματικότητα στη δυνατότητα του Λαμποργκίνι να ανταγωνιστεί τα αυτοκίνητα της Φερράρι. Ο Λαμποργκίνι, σε συνέντευξή του το 1991, είπε ότι από εκείνη την περίφημη μέρα ο Φερράρι δεν του μίλησε ποτέ και ότι ο Drake (Έντσο Φερράρι) συνήθως τον απέφευγε.
Για την πρώτη “Λαμποργκίνι” η μελέτη του κινητήρα, 12 κυλίνδρων 3.500 cm³ ανατέθηκε στον Τζιότο Μπιτζαρίνι, που μέχρι πριν από λίγο είχε συμβάλει στη γέννηση των πιο φημισμένων Φερράρι, όπως τη Τέστα Ρόσα (Testa Rossa) του 1957, και τη 250 GTO. Το 1966 με την παρουσίαση της Μιούρα (Miura) θα γίνει η επανάσταση των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων: κινητήρας 12-κύλινδρος, τώρα στα 4000 cm3 και τοποθετημένος στον πίσω άξονα -με το κιβώτιο και το διαφορικό ενωμένα στην βάση του μοτέρ. Η Μιούρα (Miura) σημείωσε φοβερή επιτυχία και η παράγωγή της θα συνεχισθεί μέχρι το 1973.
Καβαλιέρε ντέλ Λαβόρο (Cavaliere del Lavoro)
Εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης του 1973 και της σύγχρονης νομοθεσίας που σε μεγάλο βαθμό περιόριζε τη χρήση του αυτοκινήτου, κυρίως των αυτοκινήτων υψηλών αποδόσεων, ο Φερούτσιο σκέφτηκε να αποσυρθεί από την παραγωγική δραστηριότητα. Το 1972, χωρίς καμία προειδοποίηση, παραχώρησε το μεγαλύτερο ποσοστό του τομέα των αυτοκινήτων στον ελβετό βιομήχανο Τζορτς-Χέντρι Ροσέτι και αποσύρθηκε στον αμπελώνα του στην Ουμπρία όπου αφιερώνεται στην παραγωγή κρασιού. Φημισμένη παραγωγή κόκκινου κρασιού με την ονομασία Κόλι ντέλ Τραζιμέντο((Colli del Trasimeno) γνωστή σε όλους ως “το Αίμα της Μιούρα” (Sangue di Miura).
Τελευταία χρόνια
Πέθανε στο αγρόκτημα του, σε ηλικία 76 ετών. Ακόμη και η κηδεία του ήταν μια απόδειξη του πάθους του για τις μηχανές. Οδηγήθηκε στο κοιμητήριο του οικισμού Ρενάτσο με ένα παλιό αγροτικό κάρο, συρόμενο από ένα τρακτέρ της εταιρείας του και στην είσοδο του κοιμητηρίου ήταν σταθμευμένα μερικά από τα ποιο ισχυρά αυτοκίνητά του. Στην επιτύμβια στήλη υπάρχει η επιγραφή: Καλή δουλειά στη νέα οικία του Θεού.
Latest News
Ανησυχία Λαγκάρντ για ανάπτυξη - Τι είπε για δασμούς Τράμπ και μείωση 0,5% στα επιτόκια
Η Λάγκαρντ εξήγησε τους λόγους που το δ.σ αποφάσισε την παραδοσιακά ήπια μείωση - Οι αβεβαιότητες και η αναθεώρηση για την ανάπτυξη
Η σειρά του Ζάκερμπεργκ - Δωρίζει 1 εκατ. για την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ
Οι εντάσεις ανάμεσα στον ιδρυτή του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ και του εκλεγμένου προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ανήκουν στο παρελθόν
Φρένο στον πληθωρισμό της Ινδίας μετά από υψηλό 14 μηνών, αυξάνουν οι ελπίδες για μείωση επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα στην Ινδία διατήρησε τα επιτόκια στο 6,5% κατά την τελευταία της συνεδρίαση για τη νομισματική πολιτική της χώρας
Με μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β αποχαιρετά το 2024 η ΕΚΤ
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποφάσισε ως ήταν αναμενόμενο την τέταρτη για το 2024 μείωση των επιτοκίων - Αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις για την ανάπτυξη
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο