Σαν σήμερα 28 Απριλίου, πριν από 107 χρόνια, το 1926, γεννήθηκε ο άνθρωπος που έμελε να αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μηχανική και στον σχεδιασμό της αυτοκίνησης: ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι.
Παιδί αγροτικής οικογένειας από το Τσέντο του οικισμού Ρενάτζο, με πάθος από μικρή ηλικία για τις μηχανές και τα αυτοκίνητα, παράτησε το σχολείο για να πάει στη Μπολόνια όπου εργάστηκε σε μια εταιρεία που επισκεύαζε οχήματα του στρατού.
Lamborghini: Tεράστια ζήτηση για το «θηρίο» των 1.000 ίππων [εικόνα]
Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει την ευκαιρία να εξασκήσει τις ικανότητές του ως μηχανικός και επισκευαστής στο 50° μικτό τμήμα μηχανικού στη στρατιωτική βάση της Ρόδου, σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια.
Το 1946, ο Φερούτσιο ξεκινάει την καριέρα του ως επιχειρηματίας στην παραγωγή γεωργικών ελκυστήρων, με φόντο την αύξησης της ζήτησης στην Ιταλία με έναν αυφάνταστο τρόπο: αγοράζει στρατιωτικά οχήματα παρατημένα και τα μετατρέπει σε γεωργικά μηχανήματα.
Το 1948 ιδρύει στο Τσέντο, τον τόπο καταγωγής του, την εταιρία γεωργικών ελκυστήρων με την ονομασία Λαμποργκίνι. Όσο για το λογότυπο της εταιρείας, τον ταύρο, συνδέεται με την ημερομηνία γέννησης του Φερούτσιο Λαμποργκίνι: η 28η Απριλίου πέφτει στο ζώδιο του Ταύρου και επιπλέον αγαπούσε τις ταυχρομαχίες.
Μόλις τρία χρόνια μετά τον πόλεμο, η εταιρεία Λαμποργκίνι ήταν σε θέση να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τους δικούς της γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ), και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 και του ’60 η εταιρία γίνεται μία από τις πιο σημαντικές στην κατασκευή γεωργικών μηχανημάτων στην Ιταλία.
Η αγάπη για Φερράρι και η γέννηση της Λαμποργκίνι
Η προσωπική επιτυχία του Λαμποργκίνι του επέτρεψε να αγοράσει πολλά πολυτελή αυτοκίνητα, φτάνοντας στο σημείο, όπως ο ίδιος παραδέχεται, να είναι σε θέση να οδηγεί ένα διαφορετικό κάθε μέρα της εβδομάδας. Κατείχε διάφορες Άλφα Ρομέο και Λάντσια, μια Μερτσέντες-Μπένζ 300SL, μια Τζάγκουαρ E-Type και δύο Μαζεράτι 350GT. Ωστόσο, ο Λαμποργκίνι δεν εκτιμούσε ιδιαίτερα τις Μαζεράτι, θεωρώντας ότι ήταν “βαριές και όχι ιδιαίτερα γρήγορες.”
Όσον αφορά τις Φερράρι, διάσημες στην εποχή τους όπως και σήμερα για τα φημισμένα χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων, το 1958 αγόρασε στο Μαρανέλο μια Φερράρι 250 GT. Στα επόμενα χρόνια, κατείχε διάφορα αυτοκίνητα της Φερράρι χωρίς να σταματά να ασκεί κριτική για επιμέρους χαρακτηριστικά τους: υποστήριζε ότι οι Φερράρι ήταν καλά αυτοκίνητα, αλλά τις θεωρούσε “θορυβώδεις” και διαμαρτυρόταν για τα λιτά, σχεδόν “σπαρτιάτικα” εσωτερικά.
Η ιδέα για την παραγωγή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων τού ήρθε μετά από μια συζήτηση με τον Έντσο Φερράρι. Ο Βαλεντίνο Μπαλμπόνι, ιστορικός δοκιμαστής της Λαμποργκίνι , θυμάται: Ο Φερούτσιο διασκέδαζε δοκιμάζοντας εξαντλητικά τα αυτοκίνητα. Είχε δύο Φερράρι πανομοιότυπες, όπου περισσότερο από μία φορά είχε σπάσει τον συμπλέκτη. Αφού είχε ξοδέψει πολλά χρήματα για την επισκευή τους στο Μαρανέλο μια μέρα – μετά από μια ακόμη αποτυχία – μετέφερε ένα από τα αυτοκίνητα στο συνεργείο του και ένας μηχανικός το αποσυναρμολόγησε. Ο συμπλέκτης που έσπαζε ήταν πανομοιότυπος με εκείνο που χρησιμοποιούσε στα δικά του τρακτέρ.
Από εκείνη τη στιγμή, οι διαμαρτυρίες του Φερούτσιο Λαμποργκίνι στον “Drake”(ψευδώνυμο του Έντσο Φερράρι) έγιναν πολύ πιο έντονες: “Ξοδεύω μια περιουσία για ένα αυτοκίνητο φταγμένο από εξαρτήματα που χρησιμοποιώ στα αγροτικά μηχανήματα!”. Φαίνεται ότι η απάντηση του Έντσο Φερράρι ήταν: “Το αυτοκίνητο πάει πολύ καλά. Το πρόβλημα είναι ότι εσύ είσαι ικανός να οδηγείς τρακτέρ και όχι τις Φερράρι”.
Αυτό, σύμφωνα με τον θρύλο, εκτός των άλλων επιβεβαιωμένο από τον ίδιο τον Λαμποργκίνι, ήταν το κίνητρο που τον οδήγησε στην απόφασή του να δημιουργήσει τον κλάδο των αυτοκίνητων της Λαμποργκίνι, με σκοπό την δημιουργία ενός αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι ένα αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων θα πρέπει να προσφέρει υψηλή απόδοση, χωρίς να θυσιάζει τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την υψηλή ποιότητα του εσωτερικού.
Η ρήξη με τον Φερράρι
Η ιστορία της ρήξης μεταξύ Φερράρι και Λαμποργκίνι είναι γεμάτη θρύλους. Λέγεται ότι όταν ο Φερράρι γνώρισε τις προθέσεις του Λαμποργκίνι, είπε σε έναν συνεργάτη του: “χάσαμε έναν από τους καλύτερους πελάτες μας”, μη πιστεύοντας στην πραγματικότητα στη δυνατότητα του Λαμποργκίνι να ανταγωνιστεί τα αυτοκίνητα της Φερράρι. Ο Λαμποργκίνι, σε συνέντευξή του το 1991, είπε ότι από εκείνη την περίφημη μέρα ο Φερράρι δεν του μίλησε ποτέ και ότι ο Drake (Έντσο Φερράρι) συνήθως τον απέφευγε.
Για την πρώτη “Λαμποργκίνι” η μελέτη του κινητήρα, 12 κυλίνδρων 3.500 cm³ ανατέθηκε στον Τζιότο Μπιτζαρίνι, που μέχρι πριν από λίγο είχε συμβάλει στη γέννηση των πιο φημισμένων Φερράρι, όπως τη Τέστα Ρόσα (Testa Rossa) του 1957, και τη 250 GTO. Το 1966 με την παρουσίαση της Μιούρα (Miura) θα γίνει η επανάσταση των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων: κινητήρας 12-κύλινδρος, τώρα στα 4000 cm3 και τοποθετημένος στον πίσω άξονα -με το κιβώτιο και το διαφορικό ενωμένα στην βάση του μοτέρ. Η Μιούρα (Miura) σημείωσε φοβερή επιτυχία και η παράγωγή της θα συνεχισθεί μέχρι το 1973.
Καβαλιέρε ντέλ Λαβόρο (Cavaliere del Lavoro)
Εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης του 1973 και της σύγχρονης νομοθεσίας που σε μεγάλο βαθμό περιόριζε τη χρήση του αυτοκινήτου, κυρίως των αυτοκινήτων υψηλών αποδόσεων, ο Φερούτσιο σκέφτηκε να αποσυρθεί από την παραγωγική δραστηριότητα. Το 1972, χωρίς καμία προειδοποίηση, παραχώρησε το μεγαλύτερο ποσοστό του τομέα των αυτοκινήτων στον ελβετό βιομήχανο Τζορτς-Χέντρι Ροσέτι και αποσύρθηκε στον αμπελώνα του στην Ουμπρία όπου αφιερώνεται στην παραγωγή κρασιού. Φημισμένη παραγωγή κόκκινου κρασιού με την ονομασία Κόλι ντέλ Τραζιμέντο((Colli del Trasimeno) γνωστή σε όλους ως “το Αίμα της Μιούρα” (Sangue di Miura).
Τελευταία χρόνια
Πέθανε στο αγρόκτημα του, σε ηλικία 76 ετών. Ακόμη και η κηδεία του ήταν μια απόδειξη του πάθους του για τις μηχανές. Οδηγήθηκε στο κοιμητήριο του οικισμού Ρενάτσο με ένα παλιό αγροτικό κάρο, συρόμενο από ένα τρακτέρ της εταιρείας του και στην είσοδο του κοιμητηρίου ήταν σταθμευμένα μερικά από τα ποιο ισχυρά αυτοκίνητά του. Στην επιτύμβια στήλη υπάρχει η επιγραφή: Καλή δουλειά στη νέα οικία του Θεού.
Latest News
Με... όπλο το κοτόπουλο ο ανταγωνισμός στα fast food σε καιρό πληθωρισμού
Οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού συνειδητοποιούν ότι το κοτόπουλο τείνει να κοστίζει λιγότερο και να προσελκύει περισσότερους πελάτες - Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Economist: Η φιλελεύθερη διεθνής τάξη σιγά σιγά διαλύεται – Τα σημάδια που δείχνουν κατακερματισμό
H αποσύνθεση της παλιάς τάξης πραγμάτων είναι ορατή - Αρκεί κάποιος τολμήσει να κοιτάξει πιο βαθιά και θα αντιληφθεί πως όλα κρέμονται από μια κλωστή
Πόσα χρωστούν τα αμερικανικά νοικοκυριά- Χρέη που ζαλίζουν
Οι υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά ωθεί τα νοικοκυριά να δανείζονται από τις πιστωτικές κάρτες
Πόσο κοστίζει η γκρι μπλούζα του Μαρκ Ζάκερμπεργκ – Οι «αδυναμίες» του μεγιστάνα της Meta
Είναι πιο ακριβή απ’ ό,τι νομίζεις!
Πάουελ: «Δεν παίρνω μαθήματα στη μέση της ιστορίας»
Η Fed θα πρέπει να δείξει υπομονή για να μελετήσει περισσότερα στοιχεία που να δείχνουν ότι το υψηλό κόστος δανεισμού περιορίζει τις πληθωριστικές πιέσεις
Καμπανάκι Κίνας προς ΗΠΑ για την αύξηση των αμερικανικών δασμών
Το Πεκίνο ζητεί από την Ουάσινγκτον να «διορθώσει αμέσως τα λάθη της και να ακυρώσει την αύξηση των τελωνειακών δασμών απέναντι στην Κίνα»
Πράσινο φως ΕΕ για χρηματοδότηση της Ουκρανίας - 50 δισ. ευρώ έως το 2027
Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων που έχει υποβάλει το Κίεβο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθορίζει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που θα πρέπει να τηρήσουν οι ουκρανικές αρχές
«Οι ΗΠΑ μας κάνουν μπούλινγκ» - Τι απαντά η Κίνα για την «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα»
Ο Γουάνγκ υποστήριξε ότι η ηγετική θέση της Κίνας σε αυτούς τους τομείς είναι αποτέλεσμα των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της δυναμικής αγοράς της
Υψηλότερα από το αναμενόμενο ο αμερικανικός πληθωρισμός χονδρικής
Oι επενδυτές αναλύουν τα επιμέρους στοιχεία για να σχηματίσουν εικόνα για την πορεία της νομισματικής πολιτικής