Οι παραδόσεις συσκευών επαυξημένης (AR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) επιβραδύνθηκαν σημαντικά κατά το α’ τρίμηνο του 2023 λόγω των μακροοικονομικών συνθηκών που επιδεινώθηκαν με αποτέλεσμα να επέλθει ένα «πάγωμα» της αγοράς σε σύγκριση πέρυσι που κινούνταν σε υψηλά επίπεδα λόγω πανδημίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker που δημοσίευσε η International Data Corporation (IDC) η συνολική αγορά συσκευών AR/VR μειώθηκε κατά 54,4% σε ετήσια βάση το α’ τρίμηνο του 2023, με τις μάσκες VR να αντιπροσωπεύουν το 96,2% των συσκευών που παραδίδονται στους μεταπωλητές συνολικά.
Ο Ζάκερμπεργκ «έτρεξε» να προλάβει την Apple
Μεταξύ των κορυφαίων πέντε κατασκευαστών της κατηγορίας AR/VR, η Meta Platforms συνέχισε να προηγείται με μερίδιο 47,8%, αν και έχασε έδαφος από το PSVR 2 της Sony, το οποίο κατέλαβε μερίδιο 35,9% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Η ByteDance (Pico) κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της από 4,4% πέρυσι σε 6,1% φέτος χάρη στα νέα προϊόντα και τις νέες αγορές. Η DPVR και η HTC συμπληρώνουν την πρώτη 5άδα με την κάθε μία να έχει κερδίζει μερίδιο λιγότερο από 2%.
«Παρά την πρόσφατη ύφεση, πρόκειται για μια συναρπαστική περίοδο για την αγορά του AR/ VR καθώς νέοι παίκτες έρχονται στην αγορά και η επόμενη γενιά συσκευών αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες εβδομάδες και μήνες», δηλώνει ο Τζιτές Ουμπράνι, διευθυντής ερευνών, Mobility and Consumer Device Trackers στην IDC.
«Μετά την αναβίωση της Sony σαν κύρια ανταγωνίστρια της Meta, όλων τα μάτια είναι στραμμένα στην Apple, η οποία ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τη δική της συσκευή. Η μεγάλη εγκατεστημένη βάση υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών της Apple σίγουρα θα βοηθήσει να ξεχωρίσει και στον τομέα του AR/ VR σε σχέση με τους υπόλοιπους προμηθευτές, αν και αναμένεται τα κέρδη να είναι αρχικά περιορισμένα λόγω της φημολογούμενης υψηλής τιμής της συσκευής», συμπληρώνει.
Παρόλα αυτά η αγορά προϊόντων εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας βρίσκεται ακόμα σε κρίσιμα στάδια ανάπτυξης. «Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τις νέες δυνατότητες και λειτουργίες που εμφανίζονται στις μάσκες AR/VR σήμερα, και παρόλο που μπορεί να απευθύνονται σε ένα επιλεγμένο κοινό αρχικά, αυτές οι συσκευές θα εξελιχθούν και θα αποκτήσουν έρεισμα μεταξύ των χρηστών», λέει ο Ραμόν Γιαμάς, διευθυντής ερευνών στο τμήμα Mobile Devices και AR/VR της IDC.
«Δυνατότητες όπως η παρακολούθηση ματιών και οι περιβαλλοντικοί αισθητήρες, καθώς και η πιθανή προσθήκη χρήσης εμπειριών και λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης – τα οποία βρίσκονται ακόμα στα πρώτα τους βήματα – θα γίνουν τελικά πανταχού παρόντα και θα ωθήσουν σε νέες δυνατότητες χρήσης. Ακόμη και οι μάσκες AR/VR που θα εμφανιστούν στην αγορά το 2025 θα κάνουν τις σημερινές συσκευές να μοιάζουν… γραφικές», καταλήγει ο ερευνητής της IDC.
Σημειώνεται ότι ενώ οι μάσκες εικονικής πραγματικότητας κυριαρχούν επί του παρόντος στην αγορά, οι μάσκες επαυξημένης πραγματικότητας (δηλαδή αυτές με διαφανείς ή ημιδιαφανείς οθόνες) παρουσίασαν σταθερη ανάπτυξη κατά το α’ τρίμηνο, της τάξης του 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Latest News
Ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street η Microsoft για έσοδα και κέρδη
Η άνοδος της μετοχής της Microsoft μετά την έναρξη της σημερινής συνεδρίασης αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία κατά 128 δισεκατομμύρια δολάρια
«Βλέπει» τα 2 τρισ. δολ. η κεφαλαιοποίηση της Google - «Μοιράζει» κέρδη ο Pichai
Ράλι στην τιμή της μετοχής του τεχνολογικού κολοσσού μετά τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου
Απατεώνες κλέβουν Toncoins από χρήστες του Telegram - Η μέθοδος που χρησιμοποιούν
Θύματα από κάθε γωνιά του κόσμου έχουν στοχοποιηθεί από τους απατεώνες
Η Tesla.... αντιγράφει τις Ford και GM - «Συνταγή» από το παρελθόν για φθηνότερα EV
Το σχέδιο της Tesla για οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα
Η ByteDance διαψεύδει φήμες περί πώλησης του TikTok
Παρά την ψήφιση στις ΗΠΑ της νέας νομοθεσίας η μητρική εταιρεία του TikTok δεν σκοπεύει να πουλήσει την εφαρμογή
Κλείνουμε το TikTok στις ΗΠΑ αν αποτύχουν οι νομικές ενέργειες, λέει η ByteDance
Αιτία οι αλγόριθμοι στους οποίους στηρίζεται το TikTok οι θεωρούνται βασικοί για το σύνολο των δραστηριοτήτων της ByteDance
Kέρδη 12 δισ. δολάρια για τη Meta στο πρώτο τρίμηνο
Ζούκερμπεργκ: Θα χρειαστούν χρόνια για να βγάλουμε λεφτά από τη γεννητική τεχνητή νοημοσύνη
Πάνω από 24.000 Ακαδημαϊκές Ταυτότητες «κατέβηκαν» στο Gov.gr Wallet
Συνολικά μέχρι σήμερα στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.508.670 δελτία αστυνομικής ταυτότητας,
Η Αpple έχασε το στέμμα της στην Κίνα - Ποιες εταιρείες την ξεπέρασαν σε πωλήσεις
Οι προωθητικές ενέργειας της Apple με καλύτερες τιμές, κατά το πρώτο τρίμηνο, δεν μπόρεσαν να μετριάσουν τον αντίκτυπο του έντονου ανταγωνισμού
Το μεγάλο κόλπο των χάκερς – Ποιες χώρες κάνουν πειραματόζωα για τις επιθέσεις τους
Τι αποκαλύπτει έρευνα σχετικά με τη δράση συμμοριών σε «πεδία δοκιμών»