Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.
Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
«Καθαρό μηδέν»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.
Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.
«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.
Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.
Πράσινη μόδα
Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.
Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.
«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.
Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.
Ο ρόλος της μεθανόλης
Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.
Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.
Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
Latest News
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία