![Ναυτιλία: Πιέσεις από τη βιομηχανία μόδας για στροφή σε πράσινα καύσιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/maersk_methanol_vessel_kl1.1920x0.jpg)
Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.
Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
«Καθαρό μηδέν»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.
Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.
«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.
Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.
Πράσινη μόδα
Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.
Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.
«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.
Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.
Ο ρόλος της μεθανόλης
Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.
Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.
Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
![Απεβίωσε ο Σπύρος Μ. Πολέμης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Spyros-Polemis-1030x579-1-600x337.jpg)
Απεβίωσε ο Σπύρος Μ. Πολέμης
Ο Σπύρος Μ. Πολέμης, επικεφαλής της Seacrest Shipping με έδρα το Λονδίνο, γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1937