Τα παγκόσμια brands από τον χώρο της μόδας αποτελούν έναν εκ των βασικών μοχλών της ζήτησης για πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον ναυτιλιακό όμιλο Maersk, καθώς ο κλάδος δέχεται ολοένα και περισσότερες πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές να μειώσουν το κλιματικό τους αποτύπωμα.
Οι λιανοπωλητές στέλνουν τεράστιους όγκους ρούχων από κέντρα παραγωγής σε χώρες όπως η Κίνα, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
Όπως γράφει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο έκθεση του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, συνολικά, η κλωστοϋφαντουργία εκτιμάται ότι είναι υπεύθυνη για το 2% έως το 8% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
«Καθαρό μηδέν»
Η ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, έχει αρχίσει να προσφέρει καύσιμα χαμηλών εκπομπών, όπως βιοκαύσιμα από μαγειρικό λάδι και υπολείμματα τροφίμων ή μεθανόλη που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως εναλλακτική λύση στο μαζούτ.
Σύμφωνα με τη Maersk, η βιομηχανία της μόδας αντιπροσώπευε το 26% των περισσότερων από 240.000 εμπορευματοκιβωτίων που η εταιρεία διακίνησε πέρυσι χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα στο πλαίσιο των συμβάσεων ECO Delivery, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο τομέα που χρησιμοποιεί την υπηρεσία καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
«Πολλές από τις επωνυμίες μόδας ήταν στην πραγματικότητα αυτές που το έκαναν», είπε στο Reuters, ο Josue Alzamora, επικεφαλής της παγκόσμιας εταιρείας lifestyle της Maersk, στο περιθώριο της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής Μόδας που πραγματοποίηθηκε αυτή την εβδομάδα στην Κοπεγχάγη.
«Φυσικά, οι εταιρείες μόδας αισθάνονται επίσης την πίεση από τους καταναλωτές», είπε ο Alzamora.
Σχεδόν ένα στα 10 εμπορευματοκιβώτια Maersk, τη νούμερο δύο παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων, που διακινήθηκαν για ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων μόδας πέρυσι, αποστέλλονταν με βιοκαύσιμα, είπε.
Πράσινη μόδα
Πολλές μάρκες μόδας και άλλοι λιανοπωλητές εξετάζουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα που εγείρονται από τις συχνά νεαρές και σχετικά εύπορες πελατειακές τους βάσεις, με τις εταιρείες να δεσμεύονται να μειώσουν τις εκπομπές και να μειώσουν τις κλιματικές επιπτώσεις.
Η H&M, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής μόδας στον κόσμο, δήλωσε το 2022 ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχε αγοράσει οικολογικά καύσιμα για «σημαντικό μερίδιο» των θαλάσσιων μεταφορών της. Έχει υπογραμμίσει μάλιστα ότι φιλοδοξία της είναι να γίνει «θετική για το κλίμα» έως το 2040.
«Η H&M ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που συμμετείχαν στο ταξίδι μαζί μας για τα βιοκαύσιμα», είπε ο Alzamora.
Οι γίγαντες του λιανικού εμπορίου, όπως η Amazon και η IKEA, έχουν δεσμευτεί να στραφούν πλήρως στην αποστολή καυσίμων μηδενικού άνθρακα έως το 2040.
Τα βιοκαύσιμα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων κατά περισσότερο από 80% σε σύγκριση με το τυπικό μαζούτ. Ωστόσο, τα πλοία που λειτουργούν με βιοκαύσιμα αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου του συνολικού θαλάσσιου όγκου της Maersk πέρυσι.
Ο ρόλος της μεθανόλης
Το ενδιαφέρον επίσης αυξάνεται τώρα και για τη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο.
Η Maersk έχει παραγγείλει 25 τέτοια πλοία με την πρώτη παράδοση τον Σεπτέμβριο.
Συνολικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν παραγγείλει περισσότερα από 100 πλοία που μπορούν να λειτουργούν τόσο με μαζούτ όσο και με μεθανόλη, σύμφωνα με τη Maersk. Ωστόσο, η προμήθεια πιο οικολογικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη, παραμένει μια πρόκληση, καθώς η βιομηχανία βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα