Την απένταξη έργων ύψους 800 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης φέρεται να έχει προτείνει η Ελλάδα, καθώς αυτά κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται στις προϋποθέσεις που υπήρχαν όταν υποβλήθηκε το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και η ολοκλήρωσή τους δεν προβλέπεται στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.
Συγκεκριμένα, ενόψει του κινδύνου να χαθούν κονδύλια, η κυβέρνηση προτείνει στην Κομισιόν την απένταξη έργων, όπως οι διάδρομοι 5G στο εθνικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά έργα και κάποια έργα ύδρευσης.
Αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, θα αντικατασταθούν με αύξηση των κονδυλίων για το «Εξοικονομώ», την αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ και για φωτοβολταϊκά στη στέγη. Κάποια από αυτά θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2028, που προσφέρει μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης, ενώ άλλα θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές.
Διπλή ένεση ρευστότητας στην αγορά – Πρόσθετοι πόροι έως 5 δισ. στο «Ελλάδα 2.0»
Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του «Ελλάδα 2.0» μειώθηκε κατά 339 εκατ. ευρώ (στα 17,43 δισ. ευρώ), λόγω υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της χώρας. Ωστόσο, προστέθηκαν ισόποσοι πόροι 795 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος REPowerEU, που θα κατευθυνθούν σε έργα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση. Ετσι, συνολικά, ο προϋπολογισμός των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης θα ανέλθει, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση, σε 18,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Ελλάδα θα υποβάλλει αίτημα για πρόσθετο δάνειο 5 δισ. ευρώ, που θα προστεθεί στα 12,7 δισ. ευρώ του σημερινού δανειακού σκέλους, ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό των δανείων του Ταμείου στα 17,7 δισ. ευρώ.
Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων στην πρόοδο των εκταμιεύσεων του Ταμείου και έχει εισπράξει θετικά σχόλια γι’ αυτό από την Κομισιόν, έχουν πλέον αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες, καθώς τα λεγόμενα ορόσημα, δηλαδή τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση επόμενων δόσεων, προϋποθέτουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό την επίτευξη προόδου στην υλοποίηση των επενδύσεων.
Ετσι έρχονται στην επιφάνεια οι γνωστές παθογένειες του συστήματος δημοσίων έργων. Τέτοια περιστατικά αναμένεται να πυκνώσουν, καθώς τα έργα προχωρούν στα επόμενα στάδια.
Latest News
Με τα μέγιστα επίπεδα ασφαλείας οι σήραγγες Κατερίνης - Πότε παραδίδεται το ρεύμα προς Αθήνα
Το έργο είναι συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ και γίνεται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Πήραν «φωτιά» τα εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη - Το Μετρό, το Flyover και η ΔΕΘ
Η προόδος εργασιών και τα χρονοδιαγράμματα
Με 340 χιλιάδες επιβάτες καθημερινά η Γραμμή 4 του Μετρό- Πότε ολοκληρώνεται
Δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων σε λειτουργία για τη νέα γραμμή - Κάθε μετροπόντικας σκάβει σε ημερήσια βάση 15 μέτρα
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο κλάδος προς Θεσσαλονίκη της Σήραγγας Κατερίνης
Η σήραγγα παρέμεινε καθολικά κλειστή από την 8η Απριλίου 2024
Φράγματα και σιδηρόδρομος - Πού βρίσκονται τα νέα έργα στη Ροδόπη
Σημαντικά αρδευτικά, σιδηροδρομικά και κτιριακά έργα υλοποιούνται στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης
Έργα προστασίας από φαινόμενα διάβρωσης στην ακτογραμμή του Κορινθιακού
Ποιες περιοχές καλύπτουν - Πότε ξεκινούν οι εργασίες
Tα 8 έργα που θα αλλάξουν την Καβάλα
Ο υπουργός επιθεώρησε το εργοτάξιο του τελευταίου υποτμήματος «Κρηνίδες – Σταυρός», του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα» [Ε61]
Ελλάκτωρ: Μετά από 13 χρόνια διανέμει κέρδη στους μετόχους
Επιστροφή κεφαλαίου 174 εκατ. ή 0,50 ευρώ ανά μετοχή η πρόταση του ΔΣ στη ΓΣ των μετόχων
Σταϊκούρας: Πέντε σημαντικές παρεμβάσεις του Υπουργείου Mεταφορών στη Δράμα
Τις οδικές, σιδηροδρομικές και κτιριακές υποδομές που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης ή έχουν ολοκληρωθεί παρουσίασε ο υπουργός
Πάνω από 460 εκατ. για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία
Με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας του