Την απένταξη έργων ύψους 800 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης φέρεται να έχει προτείνει η Ελλάδα, καθώς αυτά κρίνεται ότι δεν ανταποκρίνονται στις προϋποθέσεις που υπήρχαν όταν υποβλήθηκε το σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και η ολοκλήρωσή τους δεν προβλέπεται στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.
Συγκεκριμένα, ενόψει του κινδύνου να χαθούν κονδύλια, η κυβέρνηση προτείνει στην Κομισιόν την απένταξη έργων, όπως οι διάδρομοι 5G στο εθνικό οδικό δίκτυο, αντιπλημμυρικά έργα και κάποια έργα ύδρευσης.
Αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, θα αντικατασταθούν με αύξηση των κονδυλίων για το «Εξοικονομώ», την αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ και για φωτοβολταϊκά στη στέγη. Κάποια από αυτά θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2021-2028, που προσφέρει μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια ολοκλήρωσης, ενώ άλλα θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, διαβεβαιώνουν οι αρμόδιες αρχές.
Διπλή ένεση ρευστότητας στην αγορά – Πρόσθετοι πόροι έως 5 δισ. στο «Ελλάδα 2.0»
Υπενθυμίζεται πως ο προϋπολογισμός του «Ελλάδα 2.0» μειώθηκε κατά 339 εκατ. ευρώ (στα 17,43 δισ. ευρώ), λόγω υψηλού ρυθμού ανάπτυξης της χώρας. Ωστόσο, προστέθηκαν ισόποσοι πόροι 795 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος REPowerEU, που θα κατευθυνθούν σε έργα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση. Ετσι, συνολικά, ο προϋπολογισμός των επιχορηγήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης θα ανέλθει, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση, σε 18,2 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Ελλάδα θα υποβάλλει αίτημα για πρόσθετο δάνειο 5 δισ. ευρώ, που θα προστεθεί στα 12,7 δισ. ευρώ του σημερινού δανειακού σκέλους, ανεβάζοντας τον προϋπολογισμό των δανείων του Ταμείου στα 17,7 δισ. ευρώ.
Μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων στην πρόοδο των εκταμιεύσεων του Ταμείου και έχει εισπράξει θετικά σχόλια γι’ αυτό από την Κομισιόν, έχουν πλέον αρχίσει να εμφανίζονται οι πρώτες σοβαρές δυσκολίες, καθώς τα λεγόμενα ορόσημα, δηλαδή τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση επόμενων δόσεων, προϋποθέτουν σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό την επίτευξη προόδου στην υλοποίηση των επενδύσεων.
Ετσι έρχονται στην επιφάνεια οι γνωστές παθογένειες του συστήματος δημοσίων έργων. Τέτοια περιστατικά αναμένεται να πυκνώσουν, καθώς τα έργα προχωρούν στα επόμενα στάδια.
Latest News
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου
Όμιλος ΑKTOR: Μπόνους 1 εκατ. σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σε εσωτερική ενημέρωση, ο όμιλος ΑΚΤOR ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει μπόνους σε όσους εργάστηκαν στο Μετρό Θεσσαλονίκης