Αντιμέτωπη με τα δεδομένα της κεφαλαιαγοράς, τις διαθέσεις των επενδυτών αλλά και την ωριμότητα των κρατικών περιουσιακών στοιχείων προς αξιοποίηση, βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Η επενδυτική βαθμίδα, το θετικό κλίμα αλλά και από την άλλη πλευρά οι απρόβλεπτες εξελίξεις στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον, καθορίζουν το χρονοδιάγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.

Έρχονται ιδιωτικοποιήσεις «μαμούθ» το 2024

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Το μεγάλο στοίχημα, αν μη τι άλλο, του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων αυτήν την περίοδο είναι η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Και για την ακρίβεια πακέτο μετοχών που αντιστοιχεί στο 20% του μετοχικού κεφαλαίου του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία της προετοιμασίας μπαίνει στην τελική ευθεία. Το ενημερωτικό δελτίο για την εισαγωγή των μετοχών στο ΧΑ βρίσκεται στη φάση της σύνταξης και θα βασίζεται στα οικονομικά στοιχεία του εννιαμήνου. Μέσα σε αυτό το διάστημα θα συμπεριληφθούν όλα τα έσοδα του ΔΑΑ από τις αφίξεις στην τουριστική περίοδο.

Πέραν αυτού ΤΑΙΠΕΔ και οι άλλοι μέτοχοι του ΔΑΑ αναμένουν να κατατεθεί στη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εταιρικής διακυβέρνησης. Οι εκτιμήσεις θέλουν τη σύμβαση να φτάνει στη Βουλή εντός του Νοεμβρίου.

Οπότε μετά ανοίγει ο δρόμος για το ΧΑ

Helleniq Energy

Με πολύ πιο προσεκτικά βήματα τρέχουν οι διαδικασίες για την εισαγωγή, σε πρώτη φάση, ποσοστού 12% των μετοχών της Helleniq Energy.

Η κίνηση αυτή αποσκοπεί στη διεύρυνση του free float της εισηγμένης που ελέγχεται από τον όμιλο Λάτση και το ΤΑΙΠΕΔ.

Ωστόσο η εισαγωγή του επιπλέον αυτού πακέτου μετοχών ίσως να πάει για το νέο έτος.

Σύμφωνα με πηγές, διαπιστώνεται πως οι επενδυτές που θα μπορούσαν να αποκτήσουν κι άλλες μετοχές της Helleniq Energy ή να τοποθετηθούν για πρώτη φορά χρειάζονται καλύτερη ενημέρωση για τα δεδομένα του ενεργειακού ομίλου, κάτι που η εταιρεία τρέχει αυτήν την περίοδο.

ΔΕΠΑ Εμπορίας

Ξαναμπαίνει στο ράφι… η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας μέσω της εισαγωγής μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία ουσιαστικά η δικαστική διένεξη της ΔΕΠΑ Εμπορίας με την ELFE επιστρέφει στο Εφετείο Αθηνών προκαλεί υψηλά ρίσκα στους υποψήφιους επενδυτές.

Άρα ουσιαστικά το εγχείρημα μίας νέας απόπειρας ιδιωτικοποίησης μέσω ΧΑ μετατίθεται για το μέλλον.

Λιμάνια

Το ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει να δουλεύει το φάκελο των περιουσιακών στοιχείων των λιμανιών που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τον επόμενο μήνα αναμένεται να βγει στον αέρα η πρόσκληση για τον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου.

Πηγές δεν αποκλείουν ο διαγωνισμός να γίνεται σε μία φάση. Δηλαδή να μην απαιτηθεί προεπιλογή υποψηφίων.

Στο master plan του ΟΛΛ προβλέπεται η τουριστική αξιοποίηση του λιμανιού με τον τετραπλασιασμό των χώρων για σκάφη αναψυχής αλλά και της βελτίωσης της υποδομής για κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους. Οι προοπτικές για αυξημένα έσοδα είναι θετικές με δεδομένο το ό,τι το Λιμάνι του Λαυρίου βρίσκεται κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», έρχεται η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου, ενώ η ίδια η πόλη του Λαυρίου έχει ένα ιδιαίτερο και μοναδικό ιστορικό και τουριστικό αφήγημα.

Τον επόμενο μήνα έρχεται και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού της Λευκίμμης στην Κέρκυρα. Μετά την παραχώρηση της μαρίνας Mega Yachts το νησί αναμένεται με τα ιδιωτικά κεφάλαια να αναβαθμιστεί τουριστικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία