Σε λίγες μέρες εισερχόμαστε στην τελική ευθεία για τις γιορτές των Χριστουγέννων. Το αργότερο τέλη Νοεμβρίου περισσότερα από 11 εκατομμύρια δέματα θα μεταφέρονται καθημερινά σε ολόκληρη τη γερμανική επικράτεια, εκτιμά o πανευρωπαϊκά κορυφαίος πάροχος μεταφοράς δεμάτων DHL. Πρόκειται για σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό δεμάτων από τα 6,2 εκατομμύρια που μεταφέρονται κάθε μέρα σε περιόδους εκτός γιορτών.
Για μια ακόμα φορά οι διανομείς θα επωμισθούν, στην κυριολεξία, το βάρος μεταφοράς πακέτων μέχρι την πόρτα του σπιτιού μας είτε βρίσκεται στο δεύτερο όροφο είτε στον πέμπτο, τη στιγμή μάλιστα που θεωρούνται ιδιαίτερα κακοπληρωμένοι για αυτή τη σκληρή σωματική εργασία.
Βρετανία: Κοντά σε συμφωνία για τους μισθούς Royal Mail και συνδικάτο ταχυδρομικών
Οι εργαζόμενοι σε εταιρείες όπως DHL, Hermes, UPS, DPD, GLS, Fedex & Co κερδίζουν σημαντικά λιγότερα χρήματα από συναδέλφους τους σε άλλους τομείς της οικονομίας. Οι διανομείς δεμάτων πλήρους απασχόλησης, λαμβάνουν μέσο μεικτό μισθό 2.719 ευρώ. «Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα μεταφοράς δεμάτων βγάζουν κατά μέσο όρο 20% λιγότερα από αντίστοιχους εργαζόμενους στους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας», αναφέρει η γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.
Καθεστώς εκμετάλλευσης;
Ορισμένοι στη Γερμανία κάνουν λόγο για καθεστώς εκμετάλλευσης στον τομέα διανομής δεμάτων, επειδή εταιρίες, όπως η Amazon ή η Hermes συνεργάζονται με υπεργολάβους, στους οποίους συχνά δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Από τους μεγάλους παρόχους μεταφοράς δεμάτων μόνο η DHL απασχολεί η ίδια την πλειονότητα των διανομέων, εφαρμόζοντας συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Και σαν μην έφθανε αυτό, οι διανομείς εργάζονται συχνά με συμβόλαια ορισμένου χρόνου, μερικής ή προσωρινής απασχόλησης. Σύμφωνα με την γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία υπό αυτό το καθεστώς εργάζεται σχεδόν το 29% των εργαζομένων. Σε άλλους τομείς της οικονομίας, το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνά το 19%. Την ίδια στιγμή, σχεδόν το 60% των διανομέων εργάζεται και τα Σαββατοκύριακα ενώ σε άλλους τομείς, το ποσοστό κυμαίνεται περίπου στο 50%.
Εργάζονται σκληρότερα και περισσότερο
Η συνδικαλιστική οργάνωση DPVKOM, η οποία εκπροσωπεί κυρίως εργαζόμενους των Γερμανικών Ομοσπονδιακών Ταχυδρομείων, της Postbank και της Telekom επικρίνει το γεγονός ότι οι διανομείς εργάζονται σκληρότερα και περισσότερο: «Τα ολοένα περισσότερα και πιο βαριά δέματα, οι μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις που οφείλουν να καλυφθούν και οι ελλείψεις προσωπικού οδηγούν σε μεγαλύτερη σωματική και ψυχική καταπόνηση των εργαζομένων», δηλώνει στην DW ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Μάικ Μπραντενμπούργκερ. Σύμφωνα με την DPVKOM ένας από τους λόγους για τους οποίους οι διανομείς αποχωρούν από την DHL σχετίζεται με τις ολοένα δυσκολότερες συνθήκες εργασίας.
Ο πάροχος μεταφοράς δεμάτων DHL απασχολεί σήμερα περισσότερους από 116.000 διανομείς αλληλογραφίας και δεμάτων. Για την γερμανική εταιρία εργάζονται επίσης 40.000 υπάλληλοι στα κέντρα διαλογής και 10.000 εποχικοί. «Είμαστε άριστα προετοιμασμένοι για τις γιορτές των Χριστουγέννων», δηλώνει ο Νίκολα Χαγκλάιτνερ, επικεφαλής του τομέα Post & Parcel Germany.
Ο νόμος περί προστασίας των διανομέων δεμάτων, ο οποίος ισχύει στη Γερμανία από το 2019, αναμένεται να συμβάλει στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Μεταξύ άλλων προβλέπει ότι οι μεγάλοι πάροχοι οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι υπεργολάβοι τους καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης για τους υπαλλήλους τους. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, εκπρόσωπος του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δήλωσε ότι το υπουργείο προτίθεται να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας στο αποκαλούμενο «τελευταίο μίλι», δηλαδή την απόσταση από το όχημα μεταφοράς δεμάτων μέχρι την πόρτα του παραλήπτη. Για το σκοπό αυτό, το γερμανικό υπουργείο ενσωματώνει περισσότερες διατάξεις προστασίας εργαζομένων στην επικείμενη τροποποίηση του σχετικού νόμου. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο έχουν ήδη υποβληθεί προτάσεις προς αυτή την κατεύθυνση στο αρμόδιο ομοσπονδιακό υπουργείο Οικονομίας.
Deutsche Welle
Μίσα Έρχαρντ
Latest News
Κανένα φως στο... τούνελ - Η Hershey απέρριψε και τη δεύτερη πρόταση της Mondelēz
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Mondelēz επιδιώκει ένα deal με την Hershey - Το 2016, εγκατέλειψε τις συζητήσεις για πιθανή εξαγορά
Η νίκη Τραμπ και το πάρτι στις αγορές - Πώς ανακατεύεται η τράπουλα
Η δραστηριότητα των αγορών «εξερράγη» μετά την νίκη Τραμπ καθώς οι traders πόνταραν σε μια πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις προσέγγιση
ABN Amro: Πότε θα επιβληθούν οι δασμοί Τραμπ - Οι επιπτώσες για την Ελλάδα
Οι επικείμενοι δασμοί Τραμπ στην Κίνα αναμένεται να εφαρμοστούν λίγους μήνες μετά την ορκωμοσία του
Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα σε ύφεση η βρετανική οικονομία
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν στη Βρετανία συρρικνώθηκε 0,1% σε μηνιαία βάση τον Οκτώβριο, όπως και τον Σεπτέμβριο,
Πώς θα κινηθεί η ΕΚΤ στις μειώσεις επιτοκίων - Οι καταλύτες για τα επόμενα βήματα
Η ΕΚΤ θα συνεχίσει να κινείται με βάση τις αξιολογήσεις και τις διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν σε κάθε συνεδρίαση και μετά τον Μάρτιο
Ριζοσπαστικό πείραμα στο Τόκιο για το δημογραφικό μέσω... 4ήμερης εργασίας
Το Τόκιο ξεκινά ριζοσπαστικά πειράματα καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα στην Ιαπωνία
Γιατί η Amazon δώρισε 1 εκατομμύριο δολάρια στο ταμείο Τραμπ
Η δωρεά για την τελετή ορκωμοσίας έρχεται καθώς ο ιδρυτής Τζεφ Μπέζος και άλλοι προσπαθούν να οικοδομήσουν δεσμούς με τον εκλεγμένο πρόεδρο
Οι Σύριοι στη Γερμανία δεν βιάζονται να φύγουν - Η ζήτηση για εργατικά χέρια είναι μεγάλη
Σε μια οικονομία, όπως αυτή της Γερμανίας, η οποία αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια απωλειών εργαζομένων
Κωλοτούμπα Τραμπ για ακρίβεια - Δύσκολο να ρίξουμε τις τιμές
Σε άτακτη υποχώρηση ο εκλεγείς πρόεδρος Τραμπ, λιγότερο από 40 ημέρες πριν αναλάβει την προεδρία της χώρας, ισχυριζόμενος πως δεν μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια
Επένδυση 1 δισ. από την Boeing στις ΗΠΑ - Στόχος τα δέκα «787» το μήνα έως το 2026
Η Boeing προσπαθεί να επαναφέρει την παραγωγή των αεροσκαφών τύπου 787 σε πέντε το μήνα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους