
Αναγκαία είναι η άμεση και πλήρη εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, που προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο τους διεθνείς κανονισμούς, θεσπίζοντας παράλληλα κανονισμό ασφαλούς ρυμούλκησης των πλοίων, που αποπλέουν ή καταπλέουν σε ένα λιμάνι, τονίζει η Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ένωσης το μοναδικό λιμάνι που μέχρι τώρα έχει εκδώσει σχετικό κανονισμό είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΟΛΘ Α.Ε.). Ο ΟΛΘ είναι ιστορικά ο πρώτος φορέας διαχείρισης λιμένος, που αντιλαμβάνεται την ανάγκη για άμεση και πλήρη εφαρμογή το νέου θεσμικού πλαισίου , όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022, επισημαίνει η Ένωση.
Ναυτιλία: Γιατί τα ρυμουλκά ζητούν να ενταχθούν στον αναπτυξιακό
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. συμβαδίζει με τις προδιαγραφές, που, ήδη, έχει θέσει ο Όμιλος των ΕΛ.ΠΕ. για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του, προκειμένου να διασφαλίσει τις διαδικασίες ασφαλούς ρυμούλκησης των δεξαμενοπλοίων και εν γένει των πλοίων μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, κάτι που πιστοποιεί το επίπεδο ασφάλειας που διαμορφώνεται.
“Ο Κανονισμός του Ο.Λ.Θ. Α.Ε. θεσπίζοντας τις ελάχιστες προδιαγραφές πυρόσβεσης των ρυμουλκών πλοίων, επιλύει σημαντικά το ζήτημα πυρόσβεσης που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά λιμάνια τα περισσότερα των οποίων δεν διαθέτουν ικανό και επαρκές δίκτυο πυρόσβεσης τόσο για τις εγκαταστάσεις τους όσο και για τα πλοία που καταπλέουν σε αυτές. Επίσης, η απαίτηση χρήσης ισχυρότερων σε ελκτική δύναμη ρυμουλκών ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του λιμένα καθώς μειώνεται ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός ρυμουλκών για ορισμένες κατηγορίες πλοίων, σε σύγκριση με τον εν’ ισχύ Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης Νο 69.” υπογραμμίζει σε δήλωσή του, με αφορμή τις αποφάσεις του Ο.Λ.Θ. Α.Ε., ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών, Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων, κ. Παύλος Ξηραδάκης, τονίζοντας ότι η Ένωση παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων.
“Το Π.Δ. και ο κανονισμός, που πρώτος θέτει σε τροχιά ο Ο.Λ.Θ., αποτελεί βήμα εκσυγχρονισμού για τη λιμενική μας βιομηχανία και δίνει ορίζοντα ορθολογικής ανάπτυξης στον κλάδο ρυμούλκησης. Πρόκειται για μονόδρομο που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι οι Λιμενικοί Οργανισμοί αλλά και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.” καταλήγει ο κ. Ξηραδάκης τονίζοντας την ανάγκη για καθολική προσαρμογή των εμπλεκομένων επιχειρηματιών αλλά και των λιμένων, στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022).


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα