Η μείωση των επιτοκίων που θα γίνει πρόωρα θα έχει χειρότερα αποτελέσματα από την διατήρηση τους σε υψηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτιμά το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Πίτερ Καζιμίρ.

«Το πολιτικό λάθος της πρόωρης χαλάρωσης θα ήταν πιο σημαντικό από τον κίνδυνο να παραμείνουν τα επιτόκια σφιχτά για πολύ καιρό» είπε χαρακτηριστικά  ο Σλοβάκος αξιωματούχος.«Η σύνεση είναι το κλειδί. Παρακολουθούμε στενά τους οικονομικούς δείκτες, αλλά δεν θα προβούμε σε βιαστικές κινήσεις. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για να χαλαρώσουμε την επαγρύπνησή μας»

BofA: Τέσσερις μειώσεις επιτοκίων από τη Fed το επόμενο έτος

Η συζήτηση για τη μείωση των επιτοκίων φούντωσε την περασμένη εβδομάδα, όταν ο πρόεδρος της Federal Reserve είπε ότι στην ατζέντα των συζητήσεων έχει μπει η μείωση των επιτοκίων. Την επόμενη μέρα, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάνρτ ψαλίδισε τις προσδοκίες των επενδυτών λέγοντας ότι κανένα μέλος της ΕΚΤ δεν έθεσε προς συζήτηση το θέμα της μείωσης των επιτοκίων.

Ο Καζίμιρ τόνισε ότι η ΕΚΤ είναι όλο και πιο σίγουρη ότι ο πληθωρισμός θα φθάσει τον στόχο του 2% το 2025, αλλά αυτό «εξακολουθεί να υπόκειται σε κινδύνους» κα αναφέρθηκε στις διαπραγματεύσεις που γίνονται για τους μισθούς, το αποτέλεσμα των οποίων μπορεί να μην καταστεί σαφές πριν από το πρώτο τρίμηνο του 2024.

«Η θετική πτώση του πληθωρισμού που παρατηρήθηκε τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένου του Νοεμβρίου, δεν είναι αρκετή για να κηρύξουμε τη νίκη και να περάσουμε στο επόμενο στάδιο», είπε. «Δεν έχουμε βγει ακόμα από το δάσος».

Ο Καζιμίρ χαρακτήρισε την απόφαση της ΕΚΤ να αναβάλει τη συζήτηση για τη μείωση των επιτοκίων ως «στρατηγική επιλογή για τη διατήρηση της οικονομικής σταθερότητας και τη στήριξη της σταδιακής επιστροφής στην κανονικότητα.»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»