Σε κούρσα για την ανάπτυξη υποδομών δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) επιδίδονται πλέον κυρίως σε χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠΑ όλο και περισσότερες, νέες και παλαιότερες, εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου.
Με τις υποδομές αυτές να μην είναι ακόμη επαρκείς για να καλύψουν τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων EV οχημάτων οι προοπτικές φαντάζουν μεγάλες, όπως δείχνουν τουλάχιστον και τα στοιχεία από τη Γηραιά Ήπειρο. Περίπου το ένα τρίτο κατοίκων σε Γαλλία, Βρετανία, Ελβετία, Βέλγιο, Σουηδία και Ολλανδία ανέφεραν ότι δεν υπάρχουν δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων από τα σπίτια τους, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το 2022 ο ΟΟΣΑ για τις περιβαλλοντικές πολιτικές και τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Οι περισσότεροι τέτοιοι δημόσιοι φορτιστές ανά αριθμό κατοίκων έχουν εγκατασταθεί σε χώρες όπως η Ολλανδία, η οποία παρουσιάζει και τις καλύτερες τέτοιες υποδομές, αλλά στη νότια Ευρώπη η κάλυψη είναι αρκετά χαμηλότερη.
Ηλεκτρικά οχήματα: Βουτιά στις μετοχές των κινεζικών εταιρειών – Απογοήτευση για Tesla
Ποιοι μπαίνουν για τα καλά στο παιχνίδι
Στις υποδομές φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων για το κοινό έχουν ήδη μπει αυτοκινητοβιομηχανίες όπως ο όμιλος Volkswagen, αλλά και μεγάλες πετρελαϊκές όπως η ΒΡ και ενεργειακές όπως η E.ON, οι οποίες βλέπουν ευκαιρίες για μεγάλη ανάπτυξη μέσα στα επόμενα χρόνια. Από τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε να λείπει ούτε η Tesla η οποία ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες ξεκίνησαν την κατασκευή δικών τους δημόσιων φορτιστών για να καλύψουν τα μοντέλα τους.
Έντονα δραστηριοποιούνται επίσης μικρότερες αλλά επίσης εξειδικευμένες εταιρείες, από την Kempower της Φιλανδίας μέχρι την ChargePoint από την Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Άλλοι ισχυροί παίκτες του χώρου είναι μεταξύ άλλων η Recharge από τη Νορβηγία, η Jolt από την Αυστραλία, η Zapgo η οποία χρηματοδοτείται από το συνταξιοδοτικό επενδυτικό ταμείο του Καναδά, το OPTrust και η αμερικανική EVAdoption σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. Ακόμη στο παιχνίδι ετοιμάζονται να μπουν σουπερμαρκετ αλλά και όμιλοι που σήμερα διαχειρίζονται σταθμούς ανεφοδιασμού σε υγρά καύσιμα. Συνολικά ο αριθμός όλων αυτών των εξειδικευμένων εταιρειών παγκοσμίως εκτιμάται από το Reuters ότι φτάνει τις 900.
Στο επίκεντρο των εξελίξεων και εταιρείες επενδύσεων
Για το χώρο έχουν επίσης αρχίσει να ενδιαφέρονται και επενδυτικά σχήματα όπως είναι εταιρείες venture capital, οι οποίες «βλέπουν» προοπτικές για μεγάλες αποδόσεις στην πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία δώδεκα χρόνια περίπου ο κλάδος έχει προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια 12 δις δολ από τέτοιες εταιρείες. Τα ποσά αυτά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά καθώς θα επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση.
Ήδη μάλιστα έχουν ξεκινήσει και ντιλ μεταξύ των εταιρειών αυτών αφού οι παίκτες προχωρούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Όπως ανέφεραν στελέχη της Kempower στο Reuters, οι εταιρείες που θα μπορέσουν από τώρα να «πιάσουν» τις καλύτερες θέσεις, θα έχουν εξασφαλισμένες πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος μέσω δημόσιων γρήγορων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα για όλα τα επόμενα χρόνια.
Αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους
Η ανάγκη για γρήγορους δημόσιους φορτιστές είναι μεγάλη αφού μόνο πέρσι καταγράφηκε αύξηση σχεδόν 50% στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφόρησαν στην ΕΕ, σε 3,1 εκατ το 2022 από 1,9 εκατ που ήταν το 2021 όπως δείχνουν στοιχεία του Euronews. Οι πωλήσεις αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και αναμένεται να καταγράψουν σημαντική αύξηση για όλο το 2023.
Το 2022 η Ολλανδία είχε 577 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ανά 100.000 κατοίκους. Ακολουθούσε το Λουξεμβούργο με 308, η Αυστρία με 208 και η Σουηδία με 228. Πάνω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (106 φορτιστές ανά 100.000 κατοίκους) είχαν η Δανία με 200, το Βέλγιο με 172 και η Γαλλία με 107. Η Ελλάδα εκείνη τη χρονιά φερόταν να έχει αναλογικά μόλις 9 τέτοιους φορτιστές και η Κύπρος 8. Η χώρα μας βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις της σχετικής λίστας μαζί ακόμη με τη Ρουμανία και την Πολωνία.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος