Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών που έχουν αποκλείσει από τον Νοέμβριο τα σύνορα με την Ουκρανία, καταγγέλλοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους του Κιέβου, θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών της Πολωνίας.
«Έχουμε μια συμφωνία, τη συμφωνία που περίμεναν όχι μόνοι οι Πολωνοί μεταφορείς αλλά και πολλοί επιχειρηματίες στην Πολωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ουκρανία», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός υποδομών Ντάριους Κλίμτσακ, αφού υπέγραψε το σχετικό κείμενο μαζί με εκπροσώπους των απεργών. «Οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν μέχρι την 1η Μαρτίου», διευκρίνισε. Η συμφωνία «δεν αποτελεί το τέλος του διαλόγου, αντιθέτως, ξεκινούν εντατικές συνομιλίες που θα πρέπει να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες λύσεις ώστε να υλοποιήσουμε (…) όλα αυτά που ζητούν οι μεταφορείς», πρόσθεσε ο υπουργός.
Στην Πολωνία η μεγαλύτερη οικονομική αφομοίωση των Ουκρανών προσφύγων
Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι συνομιλίες θα είναι περίπλοκες γιατί αφορούν πολλούς τομείς, όπως «τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τη συνεργασία με την Ουκρανία και με διάφορους πολωνικούς θεσμούς».
🇵🇱🇺🇦🚛 The authorities in Poland's Medyka did not give hauliers permission to strike at the checkpoint with Ukraine's Shehyni. Protesters planned to block truck traffic from January 15 to March 15.
🔻 At the moment, three checkpoints are blocked (Dorohusk – Yahodin, Hrebenne -… pic.twitter.com/palh2jYTzv
— Rybar Force (@rybar_force) January 12, 2024
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών της Ουκρανίας Ολεξάντρ Κουμπράκοφ δήλωσε έτοιμος για διαπραγματεύσεις με τη Βαρσοβία, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα «υπερασπιστεί» την «επιβίωση» της ουκρανικής οικονομίας. «Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τη συμφωνία απελευθέρωσης των μεταφορών (σ.σ. που επιτρέπει στους Ουκρανούς οδηγούς φορτηγών να μπαίνουν στην ΕΕ χωρίς να λάβουν ειδική άδεια εκ των προτέρων) επειδή αυτή είναι προϋπόθεση για την επιβίωση της οικονομίας μας», έγραψε στην πλατφόρμα Χ ο Κουμπράκοφ.
Μιλώντας εξ ονόματος των Πολωνών οδηγών, ο Ράφαλ Μέκλερ, ένας από τους οργανωτές των κινητοποιήσεων, είπε ότι έχει εμπιστοσύνη στο πολωνικό υπουργείο, αλλά πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται για συνθηκολόγηση αλλά για στρατηγική παύση» και «αν δεν καταφέρουμε να βρούμε λύσεις, θα επιστρέψουμε στα σύνορα».
Στα μέσα Νοεμβρίου, εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών της κεντρικής Ευρώπης ζήτησαν από την ΕΕ να τερματίσει τη συμφωνία με την Ουκρανία που, όπως λένε, οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Στην κοινή τους ανακοίνωση οι πρόεδροι των συνδικάτων των οδηγών από την Τσεχία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Σλοβακία, ζητούσαν να επανεισαχθούν οι άδειες εισόδου στην ΕΕ για τους Ουκρανούς μεταφορείς, ένα σύστημα που καταργήθηκε από τις Βρυξέλλες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022.
On the border with #Poland, 1,100 trucks are standing in line at three blocked checkpoints, and another 1,100 trucks are waiting in front of the "Medyka – Sheghini" checkpoint. Andriy Demchenko, the spokesman of the State Security Service of #Ukraine, announced this.
"The most… pic.twitter.com/SxyMpG6zOi
— Piotr Kulak (@KulakPiotr) January 14, 2024
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο, η Πολωνία επιδιώκει να εφαρμοστεί μια συμφωνία αδειοδότησης, για το εμπόριο γεωργικών προϊόντων, παρόμοια με εκείνη που συμφωνήθηκε μεταξύ Ουκρανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας. Στη Ρουμανία, οι Ουκρανοί εξαγωγείς και οι ντόπιοι εισαγωγείς πρέπει να λάβουν άδεια και οι τελευταίοι να αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μέσω της εγχώριας παραγωγής. Δεν δίνονται άδειες σε μεσάζοντες.
«Αυτός είναι ο δρόμος προς μια συμφωνία», είπε ο αξιωματούχος που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος. «Μπορούμε να βοηθήσουμε την Ουκρανία χωρίς να προκαλέσουμε ζημιά στους Πολωνούς αγρότες και τις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Με το βλέμμα στον Πάουελ οι αγορές για τις προοπτικές των επιτοκίων
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό και τους μισθούς περιορίζουν τις προσδοκίες για μείωση των επιτοκίων
Τα διαμάντια είναι παντοτινά. αλλά οι τεχνητοί λίθοι κυριαρχούν... παντού
Οι εξορύκτες δίνουν μάχη για να μειώσουν την υπερπροσφορά πολύτιμων λίθων
Ποια νέα μέτρα εξετάζουν οι ΗΠΑ για τις εξαγωγές τεχνολογίας στην Κίνα
Η Ουάσιγκτον προτρέπει την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Ολλανδία να περικόψουν την προσφορά εργαλείων και τεχνολογίας
Πώς εκατομμύρια Αμερικανοί κινδυνεύουν να βρεθούν... offline
Πολιτικά παιχνίδια ενδέχεται να στερήσουν από εκατομμύρια αμερικανικά νοικοκυριά την οικονομική πρόσβαση στο ευρυζωνικό διαδίκτυο
Στα μαλακά έπεσε ο ιδρυτής της Binance - Τέσσερις μήνες φυλακή για ξέπλυμα χρήματος
Οι εισαγγελείς των ΗΠΑ είχαν προτείνει ποινή 36 μηνών για τον Ζάο
Αποεπενδύει και φεύγει από την υγειονομική περίθαλψη - Η απόφαση έκπληξη της Walmart
Γιατί ο κολοσσός της λιανικής αποφάσισε να κλείσει τις 51 κλινικές Walmart Health - Διατηρεί τα φαρμακεία και τα οπτικά της
Θα μπει πίσω από τα κάγκελα της φυλακής ο ιδρυτής της Binance;
Ο Τσανπένγκ Ζάο έχει ομολογήσει την ενοχή του για ξέπλυμα χρήματος
Βιλερουά (ΕΚΤ): Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
Τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην ευρωζώνη στηρίζουν την εκτίμηση
Οι Αμερικανοί κόβουν τα... Big Mac - Tι έδειξαν τα αποτελέσματα τριμήνου στη ΜcDonald's
H κίνηση στον κλάδο γρήγορης εστίασης ήταν από σταθερή έως πτωτική στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές
ΗΠΑ: Οι αμοιβές των εργαζομένων αυξήθηκαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν το α’ τρίμηνο
Σημάδι επιμονής των πληθωριστικών πιέσεων