Οι Πολωνοί οδηγοί φορτηγών που έχουν αποκλείσει από τον Νοέμβριο τα σύνορα με την Ουκρανία, καταγγέλλοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους του Κιέβου, θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών της Πολωνίας.
«Έχουμε μια συμφωνία, τη συμφωνία που περίμεναν όχι μόνοι οι Πολωνοί μεταφορείς αλλά και πολλοί επιχειρηματίες στην Πολωνία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ουκρανία», είπε στους δημοσιογράφους ο υπουργός υποδομών Ντάριους Κλίμτσακ, αφού υπέγραψε το σχετικό κείμενο μαζί με εκπροσώπους των απεργών. «Οι κινητοποιήσεις θα σταματήσουν μέχρι την 1η Μαρτίου», διευκρίνισε. Η συμφωνία «δεν αποτελεί το τέλος του διαλόγου, αντιθέτως, ξεκινούν εντατικές συνομιλίες που θα πρέπει να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες λύσεις ώστε να υλοποιήσουμε (…) όλα αυτά που ζητούν οι μεταφορείς», πρόσθεσε ο υπουργός.
Στην Πολωνία η μεγαλύτερη οικονομική αφομοίωση των Ουκρανών προσφύγων
Σύμφωνα με τον Κλίμτσακ, οι συνομιλίες θα είναι περίπλοκες γιατί αφορούν πολλούς τομείς, όπως «τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τη συνεργασία με την Ουκρανία και με διάφορους πολωνικούς θεσμούς».
🇵🇱🇺🇦🚛 The authorities in Poland's Medyka did not give hauliers permission to strike at the checkpoint with Ukraine's Shehyni. Protesters planned to block truck traffic from January 15 to March 15.
🔻 At the moment, three checkpoints are blocked (Dorohusk – Yahodin, Hrebenne -… pic.twitter.com/palh2jYTzv
— Rybar Force (@rybar_force) January 12, 2024
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών της Ουκρανίας Ολεξάντρ Κουμπράκοφ δήλωσε έτοιμος για διαπραγματεύσεις με τη Βαρσοβία, αλλά δεσμεύτηκε ότι θα «υπερασπιστεί» την «επιβίωση» της ουκρανικής οικονομίας. «Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τη συμφωνία απελευθέρωσης των μεταφορών (σ.σ. που επιτρέπει στους Ουκρανούς οδηγούς φορτηγών να μπαίνουν στην ΕΕ χωρίς να λάβουν ειδική άδεια εκ των προτέρων) επειδή αυτή είναι προϋπόθεση για την επιβίωση της οικονομίας μας», έγραψε στην πλατφόρμα Χ ο Κουμπράκοφ.
Μιλώντας εξ ονόματος των Πολωνών οδηγών, ο Ράφαλ Μέκλερ, ένας από τους οργανωτές των κινητοποιήσεων, είπε ότι έχει εμπιστοσύνη στο πολωνικό υπουργείο, αλλά πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται για συνθηκολόγηση αλλά για στρατηγική παύση» και «αν δεν καταφέρουμε να βρούμε λύσεις, θα επιστρέψουμε στα σύνορα».
Στα μέσα Νοεμβρίου, εκπρόσωποι των οδηγών φορτηγών της κεντρικής Ευρώπης ζήτησαν από την ΕΕ να τερματίσει τη συμφωνία με την Ουκρανία που, όπως λένε, οδηγεί σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Στην κοινή τους ανακοίνωση οι πρόεδροι των συνδικάτων των οδηγών από την Τσεχία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και τη Σλοβακία, ζητούσαν να επανεισαχθούν οι άδειες εισόδου στην ΕΕ για τους Ουκρανούς μεταφορείς, ένα σύστημα που καταργήθηκε από τις Βρυξέλλες μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022.
On the border with #Poland, 1,100 trucks are standing in line at three blocked checkpoints, and another 1,100 trucks are waiting in front of the "Medyka – Sheghini" checkpoint. Andriy Demchenko, the spokesman of the State Security Service of #Ukraine, announced this.
"The most… pic.twitter.com/SxyMpG6zOi
— Piotr Kulak (@KulakPiotr) January 14, 2024
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται έναν Ευρωπαίο αξιωματούχο, η Πολωνία επιδιώκει να εφαρμοστεί μια συμφωνία αδειοδότησης, για το εμπόριο γεωργικών προϊόντων, παρόμοια με εκείνη που συμφωνήθηκε μεταξύ Ουκρανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας. Στη Ρουμανία, οι Ουκρανοί εξαγωγείς και οι ντόπιοι εισαγωγείς πρέπει να λάβουν άδεια και οι τελευταίοι να αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μέσω της εγχώριας παραγωγής. Δεν δίνονται άδειες σε μεσάζοντες.
«Αυτός είναι ο δρόμος προς μια συμφωνία», είπε ο αξιωματούχος που ζήτησε να παραμείνει ανώνυμος. «Μπορούμε να βοηθήσουμε την Ουκρανία χωρίς να προκαλέσουμε ζημιά στους Πολωνούς αγρότες και τις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τέλος εποχής για τη «βασίλισσα» των draft Bud Light - Από ποια μπίρα έχασε τα σκήπτρα
H Nο1 βαρελίσια μπίρα στις ΗΠΑ είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν στην τρίτη θέση και στα καταστήματα τροφίμων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού
Τι αναμένουν οι επενδυτές την εβδομάδα που έρχεται
Οι συνεδριάσει των κεντρικών τραπεζών και ο δρόμος προς την κάλπη στη Γερμανία
Η Porsche holding προειδοποιεί για μείωση της συμμετοχής της VW έως και 20 δισ. ευρώ
Η VW ετοιμάζεται να εισέλθει στον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων με το συνδικάτο IG Metall τη Δευτέρα
Ζάκερμπεργκ: Πούλησε μετοχές αξία 2,2 δισ. δολαρίων
Ο Ζάκερμπεργκ πούλησε περίπου 4,6 εκατ. μετοχών
Τα «μοντέλα» της Jaguar και ο διάλογος για την «πρόκληση» στη διαφήμιση
Αίσθηση προκαλεί η τελευταία καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας Jaguar. Παρελαύνουν ανδρικά και γυναικεία μοντέλα με έντονο μακιγιάζ, αλλά δεν εμφανίζεται ούτε ένα αυτοκίνητο
H Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο της Γαλλίας
Οι εξελίξεις στη Γαλλία επηρέασαν την αξιολόγηση της Moody's για το αξιόχρεο της χώρας
Γιατί η Blackstone στρέφεται στο Τόκιο - Στα σκαριά νέες επενδύσεις
Η Blackstone, η κορυφαία εταιρεία εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο, ανακοίνωσε πως έχει συνάψει οριστικές συμφωνίες για την εξαγορά του Tokyo Garden Terrace Kioicho
Ο πόλεμος των Μέρντοχ - Δεν έχουν τέλος οι διαμάχες για το μέλλον της αυτοκρατορίας
Μια δικαστική απόφαση που απέρριψε μια προσπάθεια αναθεώρησης του οικογενειακού καταπιστεύματος, αφήνει τον Ρούπερτ Μέρντοχ και τα παιδιά του σε πόλεμο
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών 14 δισ δολ απο την Τ-Mobile στις ΗΠΑ
Η T-Mobile καθώς και άλλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Verizon και η AT&T συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων μερισματούχων στις ΗΠΑ
Ευνοϊκά δάνεια 7,7 δισ. δολ. έλαβε εντός του 2024 η Τουρκία
Η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών αναμένει νέα χρηματοδότηση απο την Παγκόσμια Τράπεζα