Το καρναβάλι ξεκινά στο Μανάου, τη μητρόπολη του Αμαζονίου στη Βραζιλία. Η πόλη έχει περισσότερους από δύο εκατομμύρια κατοίκους και μια μεγάλη βιομηχανική περιοχή. Εκεί η Microsoft, η Samsung και η Harley Davidson παράγουν με ευνοϊκούς φορολογικούς όρους. Τα πάντα μεταφέρονται μέσω του νερού.
Το Μανάου δεν έχει καμία οδική σύνδεση με το κέντρο της χώρας. Κάποια απομεινάρια μόνο που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 αλλά έχουν προ πολλού καταρρεύσει. Ένας χωματένιος δρόμος είναι ο ομοσπονδιακός δρόμος BR-319 που οδηγεί από το Μανάου προς τα νοτιοδυτικά, στην άκρη του δάσους, μια απόσταση όση από τη βόρεια στη νότια Γερμανία.
Βραζιλία: Ακτιβίστρια για την προστασία του Αμαζονίου η υπουργός Περιβάλλοντος
«Ο δρόμος πρέπει να ξαναφτιαχτεί…», λέει ο πρόεδρος της Βραζιλίας, Λούλα ντα Σίλβα.
«Αλλά τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι σημαντικά», προσθέτει ο 78χρονος πολιτικός, επειδή γνωρίζει ότι η υπουργός Περιβάλλοντος Μαρίνα Σίλβα είναι εναντίον του έργου.
Ένας δρόμος που θα φέρει την ανάπτυξη;
Το χωριό Καρέιρα ντε Βαρζέα βρίσκεται στη νότια όχθη και από εκεί ξεκινάει ό,τι έχει απομείνει από τον BR-319. Το εστιατόριο του Γέλσον Ριμπέιρα, βρίσκεται ακριβώς πάνω στον δρόμο: «Το να μιλάμε για τον αυτοκινητόδρομο BR-319 είναι ουσιαστικά σαν να μιλάμε για την εξέλιξη και το μεγαλείο του Αμαζονίου. Είμαστε η μόνη πολιτεία της Βραζιλίας που είναι απομονωμένη από τη Βραζιλία. Θα μας έβλεπαν και πάλι και δεν θα μας αγνοούσαν αν τελικά ο δρόμος φτιαχνόταν και πάλι».
«Οι τουρίστες θα μπορούσαν να γνωρίσουν την ομορφιά του δάσους, οι αγρότες θα μπορούσαν να φέρουν τα προϊόντα τους στην αγορά και το περιβάλλον δεν θα υπέφερε», τονίζει με πάθος ο Γέλσον Ριμπέιρα.
Για τον Αμαζόνιο υπάρχει το Ταμείο του Αμαζονίου, το οποίο χρηματοδοτείται κυρίως από τη Νορβηγία με 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Γερμανία συνεισφέρει το ένα δέκατο.
Το «όχι» της Greenpeace
Η Greenpeace αντιτίθεται όμως στην κατασκευή του δρόμου. Ο εκπρόσωπος Τύπου Χόρχε Ντάντας ξέρει ότι η Κάτω Βουλή της Βραζιλίας ενέκρινε τον Δεκέμβριο ένα νομοσχέδιο που κατατάσσει τον BR-319 ως «σημαντική υποδομή» και θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο του Αμαζονίου:
«Δεν πιστεύουμε ότι αυτό είναι σωστό», λέει. «Γνωρίζουμε ότι οι δρόμοι είναι φορείς αποψίλωσης των δασών. Αν ασφαλτοστρωθεί ένας δρόμος, αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην αποψίλωση των δασών».
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση ο δρόμος θα ευνοήσει την παράνομη κοπή ξυλείας στο δάσος και την αναζήτηση χρυσού. Η οικονομία δεν χρειάζεται καθόλου τον δρόμο, λέει ο Χόρχε Ντάντας. Η ζώνη ελεύθερου εμπορίου λειτουργεί με επιτυχία εδώ και 60 χρόνια χωρίς αυτόν.
«Πρόκειται για έναν δρόμο του οποίου η αξία είναι πολύ χαμηλή, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των οχημάτων που κινούνται σε αυτόν όσο και την αξία των εμπορευμάτων που μεταφέρονται».
Το αν τελικά θα επικρατήσουν τα οικονομικά επιχειρήματα και η προστασία του περιβάλλοντος ή η επιθυμία πολλών Βραζιλιάνων για αναπτυγμένες υποδομές, μένει να φανεί. Αν ο δρόμος γίνει, θα γίνει και με γερμανικά κονδύλια.
Κάι, Λάουφεν
Πηγή: DW
Latest News
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ