Όταν η Portillo’s με έδρα το Σικάγο εισέρχεται σε μια νέα αγορά, στέλνει έγκαιρα το ειδικά διαμορφωμένο όχημά της, το διάσημο «Beef Bus», χαρίζοντας χοτ ντογκ και ιταλικά σάντουιτς με βοδινό σε νέους πελάτες για εβδομάδες, συστήνοντάς τους το brand και ανοίγοντας τις… ορέξεις τους πριν ανοίξει επιτέλους ένα νέο εστιατόριο.

Πρόσφατα, το Beef Bus κάνει πολλά ταξίδια στη λεγόμενη Ζώνη του Ήλιου, δηλαδή την περιοχή των ΗΠΑ που απλώνεται κατά πλάτος των Νότιων και Νοτιοδυτικών Πολιτειών.

«Το Τέξας, από μόνο του, έχει περισσότερους ανθρώπους την τελευταία δεκαετία από οκτώ μεσοδυτικές πολιτείες στις οποίες έχουμε παρουσία μαζί», δήλωσε στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος της Portillo, Michael Osanloo. «Οπότε είναι κάπως ασυνείδητο να πηγαίνεις εκεί που είναι η ανάπτυξη».

Οι πωλήσεις της αλυσίδας είναι «πολύ ισχυρότερες» στο Τέξας, την Αριζόνα και τη Φλόριντα από ό,τι σε μεσοδυτικές πολιτείες όπως η Ιντιάνα και το Ουισκόνσιν, σύμφωνα με τον Osanloo. Το Portillo’s άνοιξε το πρώτο του κατάστημα στο Τέξας λίγο περισσότερο από ένα χρόνο πριν. Στους πρώτους 12 μήνες, η περιοχή απέφερε πωλήσεις 13 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα τελευταία χρόνια, η περιοχή της Ζώνης του Ηλιου έχει δει μια ραγδαία αύξηση του πληθυσμού, που την ξεχωρίζει από τα βορειοανατολικά και τα μεσοδυτικά. Η τάση επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 καθώς οι καταναλωτές αναζήτησαν περισσότερο χώρο, πιο ζεστό καιρό, λιγότερους κυβερνητικούς περιορισμούς και φθηνότερη στέγαση σε πόλεις όπως το Charlotte και το Phoenix, που συγκαταλέγονται μεταξύ των πολυπληθέστερων στις ΗΠΑ μαζί με πόλεις του Τέξας όπως το Χιούστον και το Ντάλας .

Λόγω αυτής της μετατόπισης πληθυσμού, τα εστιατόρια αναζητούν τώρα στην ευρύτερη περιοχή πώς να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Μικρότερες αλυσίδες είχαν επεκταθεί νωρίτερα στη ζώνη του Ήλιου, παρά στη Μεσοδυτική ή Βορειοανατολική. Για πιο ώριμες εταιρείες όπως η McDonald’s , αυτό σημαίνει επιτάχυνση της ανάπτυξης νέων εστιατορίων σε περιοχές όπου τώρα υποεκπροσωπείται.

«Πάντα λέμε ότι η λιανική ακολουθεί τις στέγες, οπότε όταν έχεις πολλούς και πολλούς ανθρώπους που μετακινούνται σε μια περιοχή, υπάρχει μεγάλη ζήτηση», δήλωσε ο Justin Greider, ανώτερος αντιπρόεδρος του λιανικού εμπορίου της Φλόριντα για την εταιρεία ακινήτων JLL. «Σε συνδυασμό με τη συνολική αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για εστιατόρια που έχουμε δει, είναι η τέλεια καταιγίδα για να δημιουργήσουμε ένα πραγματικά ώριμο περιβάλλον από πολλές ομάδες εστιατορίων που θέλουν να είναι εδώ».

Δεν είναι μόνο εστιατόρια που αναζητούν την Ζώνη του Ηλιου για αύξηση πωλήσεων.

Η αεροπορική εταιρεία American Airlines με έδρα το Φορτ Γουόρθ ενημερώνει τα δρομολόγια της ώστε να αντικατοπτρίζουν τη μετατόπιση του πληθυσμού, δήλωσαν στελέχη τη Δευτέρα σε εκδήλωση επενδυτών. Η Macy’s έχει ανοίξει μικρότερα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα των προαστίων, ξεκινώντας από τις περιοχές Ντάλας και Ατλάντα. Πολλές εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα, όπως η Phillips Edison & Company που επένδυσαν στην περιοχή στο πρόσφατο παρελθόν, είδαν τη μετανάστευση του νότου να τονώνει τα εμπορικά τους κέντρα.

Οι «χρυσές καμάρες» συναντούν τις χρυσές ακτίνες

Ως η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στις ΗΠΑ σε αριθμό καταστημάτων, η McDonald’s δεν μπορεί να κατηγορηθεί ότι αγνοεί τη ζώνη του ήλιου, αλλά άργησε να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση.

«Στις αγορές μας στις ΗΠΑ, ο αριθμός των καταστημάτων μας έχει αυξηθεί πολύ πιο αργά από τον πληθυσμό στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες περιοχές», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Πελατών της McDonald’s, Manu Steijaert, κατά τη διάρκεια της ημέρας επενδυτών της εταιρείας τον Δεκέμβριο. «Έχουμε μια σημαντική ευκαιρία να προσαρμόσουμε σωστά αυτή την αναλογία».

Η McDonald’s στοχεύει να ανοίξει 900 νέα εστιατόρια έως το 2027 στις ΗΠΑ. Οι περισσότερες από αυτές τις τοποθεσίες των νέων καταστημάτων εστιάζονται στη Φλόριντα, το Τέξας, την Αριζόνα, τη Τζόρτζια και τη Βόρεια Καρολίνα, σύμφωνα με την JPMorgan.

«Αυτό που βλέπουμε σχετίζεται με την κλίμακα που έχουν αυτές οι περιοχές. Αυτή η προσαρμογή για να αναπτυχθεί στα νοτιοανατολικά δεν ήταν τόσο δυναμική», είπε ο Greider, μιλώντας για τα McDonald’s.

Αλλά άλλες αλυσίδες είδαν πιο έγκαιρα την ευκαιρία στη ζώνη του ήλιου. Ο Greider ονόμασε την αλυσίδα εστίασης Raising Cane’s, την Chipotle Mexican Grill και τα Starbucks ως τρεις εταιρείες που έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη των αποτυπωμάτων τους στη ζώνη του ήλιου ακόμη και πριν από την πανδημία.

Εκτός από γνωστές αλυσίδες, ο Greider έχει δει επίσης εστιατόρια που έχουν καταξιωθεί από τον σεφ τους, να ταξιδεύουν νότια από τη Νέα Υόρκη και το Σικάγο.

«Στο δεύτερο μισό της [πανδημίας] και μετά τον Covid, είδαμε μια σειρά από ομάδες εστιατορίων με πλήρεις υπηρεσίες και σεφ που έχουν πιέσει πραγματικά σκληρά στη ζώνη του ήλιου, επειδή έχουν δει ότι δεν υπάρχουν μόνο μεγάλες ευκαιρίες εκεί. για ανάπτυξη, αλλά εκεί όπου οι υπάρχοντες πελάτες τους έχουν μετεγκατασταθεί», είπε ο Greider.

Για παράδειγμα, το hotspot της Νέας Υόρκης Carbone, που ανήκει στη Major Food Group, άνοιξε ένα κατάστημα στο Μαϊάμι το 2021 και ένα άλλο στο Ντάλας το 2022.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή