Τα εστιατόρια είχαν μια απότομη άνοδο μετά την πανδημία. Μετά την ανάκαμψη η οποία ακολούθησε την πανδημία, η αύξηση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα επιβραδύνθηκε σε ολόκληρο τον κλάδο το 2023, με το υψηλό κόστος και τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες να κρατούν πολλούς πελάτες στο σπίτι. Το γρήγορο φαγητό – η πιο διαδεδομένη επιλογή φαγητού στις ΗΠΑ – έχει δει τα περιθώρια κέρδους να βελτιώνονται σε σύγκριση με εκείνα σε εστιατόρια που δεν είναι μέρος αλυσίδων, παρά το γεγονός ότι οι αυξήσεις των τιμών τους ξεπερνούν αυτές του σπιτικού τραπεζιού. Για τους δημιουργικούς εστιάτορες, το τοπίο δεν είναι ακριβώς ευοίωνο.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατανάλωση φαγητού σε ένα εστιατόριο ή η παραγγελία φαγητού σε πακέτο/παράδοση γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Για τα δέκα χρόνια πριν από το 2019, οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών στη βιομηχανία εστιατορίων των Ηνωμένων Πολιτειών αυξήθηκαν σταθερά και έφτασαν τα 773 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2019. Αν και ο αριθμός αυτός μειώθηκε το 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

ΗΠΑ: Γιατί ο πληθωρισμός κάνει πιο φτηνό το φαγητό έξω

Οι πωλήσεις εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερες εκείνη τη χρονιά από ό,τι στα περισσότερα από τα είκοσι προηγούμενα χρόνια. Αυτή η γενική αύξηση δεν προκαλεί έκπληξη λαμβάνοντας υπόψη ότι η μέση ετήσια δαπάνη για φαγητό έξω στα νοικοκυριά των ΗΠΑ αυξήθηκε επίσης την τελευταία δεκαετία, με τα αμερικανικά νοικοκυριά να ξοδεύουν κατά μέσο όρο πάνω από τρεισήμισι χιλιάδες δολάρια για φαγητό εκτός σπιτιού το 2019. Τούτου λεχθέντος, η εσωτερική αγορά εστίασης δέχτηκε τεράστιο πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τον αριθμό των πελατών στις ΗΠΑ να μειώνεται 100% τον Μάρτιο του 2020.

Η άνοδος του takeout και της παράδοσης στις Η.Π.Α.

Ένας βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην άνοδο του φαγητού έξω στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια ήταν η εισαγωγή διαδικτυακών υπηρεσιών παράδοσης φαγητού. Επιπλέον, πολλά εστιατόρια άρχισαν να προσφέρουν την επιλογή να κάνουν παραγγελίες online.

Ενώ ορισμένοι πάροχοι υπηρεσιών φαγητού, όπως τα εστιατόρια πίτσας, προσφέρουν υπηρεσίες παράδοσης εδώ και χρόνια, η εισαγωγή των εφαρμογών υπηρεσίας παράδοσης φαγητού επέτρεψε σε περισσότερα εστιατόρια να ξεκινήσουν επίσης να προσφέρουν παράδοση.

Ενώ το μερίδιο των συναλλαγών υπηρεσιών τροφίμων στις ΗΠΑ που ξεκίνησαν μέσω μιας εφαρμογής παραγγελιών ήταν 6% το 2019, αυτό υπερδιπλασιάστηκε το 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19 σε 15%.

Δείκτης Big Mac

Στις «στρατηγικές αυξήσεις των τιμών του μενού» απέδωσε η McDonald’s την εκρηκτική αύξηση 14% κατά το τελευταίο τρίμηνο. Ο αμερικανικός κολοσσός του fast food είδε συνολικά έσοδα 6,69 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου — ξεπερνώντας τις προσδοκίες των 6,58 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με αναλυτές της Refinitiv.

Πολλές είναι οι χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυξήσεων, με πιο κραυγαλέα αυτήν ενός καταστήματος στο Darien του Κονέκτικατ, που έφτασε να χρεώνει έως και 18 δολάρια ένα Big Mac Meal, το οποίο περιλαμβάνει το ομώνυμο μπέργκερ, μέτριες πατάτες και ένα μέτριο αναψυκτικό. Εν τω μεταξύ, ο ίδιος συνδυασμός Big Mac θα κοστίσει στους πελάτες 13,69 δολάρια σε ένα McDonald’s στην Times Square.

Την ίδια στιγμή, το ίδιο μενού στο Παρίσι πωλείται προς 12 ευρώ (12,80 δολάρια), στο Λονδίνο προς 8 λίρες (9,15 ευρώ ή 9,76 δολάρια), στο Βερολίνο 10 ευρώ (10,66 δολάρια), στην Αθήνα στα 8,60 ευρώ (9,17 δολάρια) ενώ στη Ζυρίχη υπολογίζεται η τιμή του στα 17 ευρώ (18,13 δολάρια).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»