«Γκάζι» για να πρασινίσουν και να καταστούν πιο βιώσιμες οι μεταφορές πατάει η startup  ElecTribe (Electricity & Tribe) η οποία εστιάζει την δράση της στην εφαρμογή λύσεων προσαρμοσμένων στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού στόλου οχημάτων και στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους.

«Η ιδέα για την ElecTribe γεννήθηκε μέσα από την καθημερινότητά μας, όταν καταλάβαμε πόσος χώρος υπάρχει για βελτίωση στον τομέα της διαχείρισης μετακινήσεων και εταιρικών στόλων, ειδικά στο πεδίο της βιωσιμότητας. Και οι δύο συνιδρυτές φέρουμε μεγάλη εμπειρία και πάθος για τον χώρο των Operations, τη διαχείριση στόλων, και για ό,τι έχει να κάνει με την αστική κινητικότητα», σημειώνoυν στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» οι συνιδρυτές της  ElecTribe, Νίκος Χατζηδάκης και Αντωνία Φαρσάτη.

Κλιματική αλλαγή: Εκτοξεύονται οι επενδύσεις σε «πράσινες» μετοχές και funds

«Μέσα από τους ρόλους μας σε επιχειρήσεις στον χώρο αυτό, είδαμε ξεκάθαρα ένα μεγάλο πρόσφορο πεδίο για αλλαγές. Αυτό που μας έκανε πραγματικά να δράσουμε, δεν ήταν κάποια αφηρημένη ιδέα, αλλά η ανάγκη να λύσουμε πρακτικά τα προβλήματα που κι εμείς οι ίδιοι αντιμετωπίζαμε», προσθέτει.

Πείρα, πάθος και… εγένετο η ElecTribe

«Συνειδητοποιήσαμε πως δεν έπρεπε να περιμένουμε κανέναν να φτιάξει όλα αυτά που μας προβλημάτιζαν ή δυσκόλευαν, αλλά μπορούμε να δράσουμε και να τα φτιάξουμε οι ίδιοι. Βάλαμε την πείρα μας στο παιχνίδι, προσθέσαμε το πάθος μας για την πράσινη μετακίνηση, κι έτσι δημιουργήσαμε την ElecTribe. Θέλαμε να δώσουμε μια νέα πνοή στη διαχείριση στόλων, να την κάνουμε πιο έξυπνη, πιο πράσινη και πιο αποτελεσματική, Σχεδιάσαμε μια λύση η οποία είναι φτιαγμένη ακριβώς πάνω στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού στόλου οχημάτων και στις ανάγκες των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους – κάτι πολύ σημαντικό για εμάς», επισημαίνουν.

«Στόχος μας είναι, με την πλατφόρμα μας, να προσφέρουμε έναν εντελώς νέο τρόπο για να σχεδιάζουμε, να προβλέπουμε και να βελτιώνουμε ό,τι έχει να κάνει με τα operations των ηλεκτροκίνητων στόλων. Θέλουμε να φέρουμε στην οθόνη του κάθε ένας χρήστη, τη δυναμική που φέρει ένας ολόκληρος όροφος γεμάτος από fleet managers, operations specialists και data analysts, και να μπορεί έτσι όχι μόνο να παρακολουθεί τη λειτουργία των οχημάτων, αλλά να λαμβάνει προβλέψεις για όλους τους δείκτες που επηρεάζουν τη λειτουργία του στόλου και προτάσεις για τη βελτιστοποίηση των operations σε πολλές διαφορετικές διαστάσεις. Θα μπορεί έτσι ο κάθε χρήστης και η κάθε επιχείρηση να έχουν στην παλάμη τους τα οφέλη μιας ολόκληρης “ομάδας” με τεχνογνωσία και εξειδίκευση στην αστική κινητικότητα με ηλεκτρικά οχήματα, και να εστιάσουν σε όσα είναι πραγματικά σημαντικά για αυτούς, τις υπηρεσίες και τους πελάτες τους», υποστηρίζουν.

Οι 3 πυλώνες

Οι υπηρεσίες της ElecΤribe έχουν 3 βασικούς πυλώνες τους οποίους ξεδιπλώνει ο κ. Χατζηδάκης. «Ξεκινάμε με την πρόταση του ιδανικού συνδυασμού οχημάτων για τις συγκεκριμένες ανάγκες της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού (χρησιμοποιώντας ακόμα και τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης). Στη συνέχεια, μέσα από την πλατφόρμα μας γίνεται η διαχείριση και βελτιστοποίηση τη λειτουργία του στόλου. Τέλος, προσφέρουμε υποστηρικτικές υπηρεσίες για τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητους στόλους και τη λειτουργία αυτών, για να μπορούμε να στηρίξουμε ολιστικά τους οργανισμούς», εξηγούν.

«Αυτήν τη στιγμή, η εταιρεία μας πραγματοποιεί πιλοτικά προγράμματα στην Αττική και τη Στερεά Ελλάδα, σε κατηγορίες όπως last mile delivery, wholesale delivery και μετακίνηση εντός των εγκαταστάσεων επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα αναπτύσσουμε περαιτέρω την τεχνολογία μας και αυτήν την περίοδο πειραματιζόμαστε αρκετά με τους αλγόριθμους και τα features μας», συμπληρώνουν.

Aιχμή του δόρατος η βιωσιμότητα

Όσον αφορά το μέλλον, «αυτό που έχουμε σαν στόχο για την ElecTribe, είναι να καταστεί το σημείο αναφοράς για κάθε επιχείρηση ή οργανισμό που έχει ή θέλει να μεταβεί σε βιώσιμους τρόπους μετακίνησης και μεταφορών, και να μπορούμε να βελτιώνουμε συνεχώς τη λειτουργία και την ασφάλεια των εταιρικών βιώσιμων στόλων. Μέσα από όλο αυτό, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για εμάς, είναι πως καθιστώντας πολύ εύκολο για τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να υιοθετήσουν βιώσιμους τρόπους λειτουργίας και μετακίνησης, είναι να μπορούμε να έχουμε κι εμείς έναν πρακτικό αντίκτυπο στον κόσμο γύρω μας, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πιο καθαρού, ήσυχου και ασφαλούς περιβάλλοντος», αναφέρουν σκιαγραφώντας την στρατηγική της εταιρείας.

«Σε εντυπωσιακό ανοδικό κύκλο το τεχνολογικό οικοσύστημα»

«Το ελληνικό startup οικοσύστημα βρίσκεται σε έναν εντυπωσιακό ανοδικό κύκλο, με πρόσφατες επιτυχίες να κεντρίζουν το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών και να οδηγούν τον δρόμο για το μέλλον. Αυτή η ανοδική πορεία έχει δημιουργήσει ένα θετικό κλίμα, όπου η συνεργασία και η καινοτομία αποτελούν τον κανόνα. Η δυνατότητα δικτύωσης και η ανταλλαγή εμπειριών με άλλους επιχειρηματίες έχουν αποδειχθεί ανεκτίμητες, καθώς υπάρχει μια γενική τάση προσφοράς, βοήθειας και υποστήριξης», υποστηρίζουν.

«Επιπλέον, το οικοσύστημα υποστηρίζεται από μια ενεργή και ζωντανή κοινότητα, με αρκετούς επιταχυντές (accelerators) και επιχειρηματικά εκκολαπτήρια (incubators) που προσφέρουν ακριβώς το επιπλέον ‘σπρώξιμο’ που χρειάζεται μια νεοφυής επιχείρηση. Είτε αυτό λέγεται καθοδήγηση από έμπειρους μέντορες, και υποστήριξη για την επίτευξη των στόχων, έως την προσέλκυση των κατάλληλων ατόμων για την κάλυψη ειδικών αναγκών, το πλαίσιο είναι ιδανικό για την ανάπτυξη και την προώθηση καινοτόμων ιδεών», προσθέτουν.

«Διασύνδεση μεταξύ επιχειρηματιών και επενδυτών, κουλτούρα καινοτομίας»

«Από την πλευρά της χρηματοδότησης, η συνεχιζόμενη αύξηση του ενδιαφέροντος από εγχώρια και διεθνή funds αποτελεί έναν ισχυρό καταλύτη για την ανάπτυξη, υποδηλώνοντας μια αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις ελληνικές επιχειρηματικές ιδέες. Για την περαιτέρω ανάπτυξη του οικοσυστήματος, η συνεχής ενίσχυση των δομών υποστήριξης και η ενθάρρυνση της διασύνδεσης μεταξύ επιχειρηματιών και επενδυτών αποτελούν τα κλειδιά. Η ανάπτυξη μιας ισχυρής κουλτούρας καινοτομίας και η ενθάρρυνση του επιχειρηματικού πνεύματος θα είναι καθοριστικοί παράγοντες για την επίτευξη μακροπρόθεσμης επιτυχίας και βιωσιμότητας», σημειώνουν.

Πορεία προς την αυτοπραγμάτωση

«Η απόφαση να δημιουργήσει κανείς τη δική του startup είναι μια πορεία προς την καινοτομία, την αυτοπραγμάτωση και την επίτευξη του προσωπικού οράματος. Είναι μια ευκαιρία να μετατρέψει κανείς μια ιδέα σε πραγματικότητα, επηρεάζοντας θετικά την κοινωνία και την αγορά. Το κίνητρο πίσω από τη δημιουργία μιας startup δεν θα πρέπει να είναι μόνο η οικονομική επιτυχία, αλλά και η επιθυμία να λύσει ένα πραγματικό πρόβλημα ή να προσφέρει κάτι καινοτόμο στον κόσμο», επισημαίνουν.

«Οραματίζεστε, παθιάζεστε και δημιουργείτε το όραμα σας»

Υπάρχει άραγε μυστική συνταγή επιτυχίας; «Σαν ομάδα δεν πιστεύουμε σε μοναδική συνταγή. Σίγουρα στοιχεία όπως η αφοσίωση, η επιμονή, το πάθος, η προσαρμοστικότητα, και η δυνατότητα να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του και να συνεχίζει να προχωρά, είναι πολύ σημαντικά, Σημαντική όμως είναι και η ομάδα, το να έχεις συνιδρυτές που όλοι μαζί. Οραματίζεστε, παθιάζεστε και δημιουργείτε το όραμα σας, συνιδρυτές που συμπληρώνουν ο ένας τον άλλον και στηρίζουν ο ένας τον άλλον – ειδικά στα δύσκολα, που σίγουρα σαν startuppers θα περάσετε», σημειώνουν.

«Ιδέα, στόχος, όραμα»

«Είναι επίσης κρίσιμο να έχει κανείς μια καλά ορισμένη ιδέα, έναν ξεκάθαρο στόχο και μια στρατηγική προσέγγιση για την υλοποίηση του οράματος. Λεπτομέρειες όπως το προϊόν, η προσέγγιση στην αγορά, όλα αλλάζουν συνεχώς. Η ικανότητα μιας startup να προσελκύει τα κατάλληλα ταλέντα και να καλλιεργεί μια ισχυρή ομαδική κουλτούρα, μαζί με την αναγνώριση της αξίας της δικτύωσης και της κοινότητας, συνεισφέρουν σημαντικά στις πιθανότητες επιτυχίας», καταλήγουν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green