Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια λέει ότι ελπίζει μια μέρα να πουλήσει ένα αυτοκίνητο αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αστειεύεται, αλλά είναι ιδέα που βασίζεται σε ένα γνήσιο φαινόμενο της βιομηχανίας: υπερπλούσιοι πελάτες πληρώνουν υψηλές τιμές για να δημιουργήσουν το δικό τους μοναδικό supercar.

«Αυτό είναι ένα όνειρο… αλλά αυτό θα ήταν το άκρο άωτο της πολυτέλειας», είπε ο Βίνια στους Financial Times.

ΗΠΑ: Γιατί τα αμερικανικά αυτοκίνητα είναι τόσο μεγάλα

Μέχρι πρόσφατα, οι επιλογές για την εξατομίκευση αυτοκινήτων όπως μια νέα Rolls-Royce, Bentley ή Aston Martin περιορίζονταν σε επιλογές όπως το χρώμα βαφής και ο τύπος ταπετσαρίας και τροχών.

Τα τελευταία πέντε χρόνια, τα πράγματα έχουν αλλάξει: οι πλούσιοι αγοραστές είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν ολοένα μεγαλύτερα ποσά για να κάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα εξαιρετικά εξατομικευμένα, μερικές φορές ακόμη και επιλέγοντας να επανασχεδιάσουν ολόκληρο το όχημα οι ίδιοι.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari Μπενεντέτο Βίνια

Η ζήτηση για εξατομικευμένα super-car στα ύψη

«Η ζήτηση [για εξατομίκευση] έχει φτάσει στα ύψη, και ίσως είναι επειδή οι άνθρωποι είναι σε θέση να εκφράσουν τη δική τους αισθητική και τις προτιμήσεις τους», δήλωσε στους FT ο Έντριαν Χόλμαρκ, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Bentley, ο οποίος θα ενταχθεί στην Aston Martin ως διευθύνων σύμβουλος φέτος.

Αυτή η έκρηξη υπέρ-εξατομίκευσης είναι σημαντικός παράγοντας στην αύξηση της κερδοφορίας για όσους μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις των υπερπλουσίων.

Πέρυσι, η Ferrari ήταν τόσο κερδοφόρα που αύξανε τις προβλέψεις της κάθε τρίμηνο και σημείωσε καθαρά κέρδη 1,26 δισ. ευρώ για το έτος, εκ των οποίων περίπου τα 460 εκατ. ευρώ προήλθαν από υψηλότερες τιμές λόγω προσαρμογής.

Εν τω μεταξύ, η Bentley είχε σχεδόν δεκαπλάσια αύξηση κερδών από το 2019 στα 589 εκατ. ευρώ πέρυσι, λόγω των επιπέδων δαπανών για εξατομίκευση.

Στη Rolls-Royce, τη μάρκα πολυτελείας της BMW, έχει δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό τμήμα που ασχολείται με εξατομικευμένα χαρακτηριστικά. Αυτά ανεβάζουν το κόστος του αυτοκινήτου από £270.000  έως πάνω από £500.000, πέραν του £1 εκατομμυρίου.

Έντριαν Χόλμαρκ

Εξωφρενικές απαιτήσεις

Ένα από τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά της Rolls-Royce είναι μια σκηνή νυχτερινού ουρανού από μικροσκοπικά φώτα οπτικών ινών με δυνατότητα ρύθμισης στην οροφή. Ωστόσο, ορισμένοι πελάτες θέλουν τη νυχτερινή τους προβολή πιο εξατομικευμένη.

Ένας ζήτησε κέντημα που απεικονίζει την επιφάνεια του φεγγαριού με κρατήρες. Ένα ζευγάρι στη Σαγκάη παρήγγειλε έναν αστερισμό βασισμένο στο κοριτσάκι τους και είχε μια εικόνα με τα ίχνη των ποδιών της στο λευκό ταμπλό του αυτοκινήτου.

Οι κατά παραγγελία προμήθειες έχουν φτάσει σε «επίπεδα ρεκόρ… τόσο σε όγκο όσο και σε αξία», δήλωσε ο επικεφαλής της Rolls-Royce, Κρις Μπράουνριτζ. Η προσαρμογή αποφέρει σημαντικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Μερικοί πελάτες έχουν ειδικά αιτήματα για το εξωτερικό του αυτοκινήτου, για να ταιριάζει με το εξατομικευμένο εσωτερικό.

Υπάρχουν θρυλικές ιστορίες της βιομηχανίας για τα χρώματα βαφής, από την ομάδα της McLaren που εστάλη σε ένα ελβετικό σαλέ για να αποτυπώσει την ακριβή απόχρωση της ανατολής στο χιόνι, μέχρι τον μηχανικό που επέστρεψε στο εργοστάσιο Bentley στο Crewe στο τρένο με τα νύχια του βαμμένα στις επιθυμητές αποχρώσεις ροζ του πελάτη.

Εμμονή με τα ανθρακονήματα

Μία από τις πιο πρόσφατες τάσεις είναι τα πάνελ και τα αξεσουάρ από ανθρακονήματα, καθώς η επιφάνειά του πιάνει το φως σε διαφορετικές γωνίες δημιουργώντας ένα αστραφτερό αποτέλεσμα.

Φινίρισμα άνθρακα, τόσο μέσα όσο και έξω, θεωρήθηκε ως ένας άλλος τρόπος προσωπικής σφραγίδας στο όχημα, είπε ο Βίνια, προσθέτοντας ότι η Ferrari είχε αιφνιδιαστεί πέρυσι από τη δημοτικότητα αυτής της επιλογής.

Η εταιρεία έπρεπε να κάνει αλλαγές στην αλυσίδα εφοδιασμού της για να αντιμετωπίσει τη ζήτηση, είπε, κάτι αδιανόητο πριν από πέντε χρόνια.

Ένας αγοραστής Bentley ξόδεψε πέρυσι 400.000 ευρώ για την αντικατάσταση μεγάλων τμημάτων του αμαξώματος με ανθρακονήματα, ξοδεύοντας τόσα πολλά που διπλασίασε την τιμή.

Ένας άλλος ζήτησε ξύλο από το δικό του δάσος για το εσωτερικό της νέας του Bentley, ένα έργο που τελικά ανέβασε το τίμημα πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ.

Στη Ferrari, ορισμένοι πελάτες κάθονται ακόμη και με σχεδιαστές και αναπτύσσουν εντελώς νέα σχήματα αμαξώματος. Ένας πελάτης, που σπούδασε αεροδυναμική επέλεξε να σχεδιάσει το δικό του όχημα, το οποίο κατασκεύασε η Ferrari.

Η εταιρεία είπε ότι κατασκευάζει «λίγα» σπορ αυτοκίνητα όπου οι πελάτες παράγουν το δικό τους σχέδιο με βάση ένα υπάρχον μοντέλο, αλλά η τιμή ανέρχεται σε «πολλαπλά εκατομμύρια».

Ferrari με αμάξωμα από ανθρακονήματα

Φταίει μήπως η πανδημία;

Ένα ερώτημα είναι γιατί οι άνθρωποι έχουν προσηλωθεί στην ακριβή προσαρμογή.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν γίνει καλύτερες στην κάλυψη τέτοιων απαιτήσεων, επενδύοντας σε αλυσίδες εφοδιασμού και αφοσιωμένες ομάδες. Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο: ορισμένα στελέχη λένε ότι η τάση είναι πιο έντονη μετά την πανδημία.

«Ο Covid άφησε ένα σαφές μήνυμα – το αποκαλείτε φαινόμενο YOLO [ζεις μόνο μια φορά]», είπε ο Βίνια. «Στην Ιταλία λέμε carpe diem [άδραξε τη μέρα]. Κερδίζετε χρήματα, μπορείτε να κάνετε καλές επενδύσεις σε μετοχές, ομόλογα, ακίνητα, αλλά η διάρκεια ζωής σας είναι περιορισμένη, επομένως πρέπει επίσης να διασκεδάζετε».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή