Τις δυνάμεις τους μετρούν οι κληρονόμοι της γαλλικής Clarins για την περιποίηση της επιδερμίδας, αφού αναμετρήθηκαν με τον γίγαντα της βιομηχανίας L’Oreal για την εξαγορά της δημοφιλούς αυστραλιανής μάρκας Aesop – και έχασαν.
Η «μάχη» αυτή τράβηξε την προσοχή των διαπραγματευτών στην Famille C Participations SAS, τον επενδυτικό βραχίονα που δημιούργησε η οικογένεια Courtin-Clarins για να επενδύσει τα μερίσματα της στενά ελεγχόμενης οικογενειακής επιχείρησης που παράγει εκατομμύρια. Τώρα, η φατρία επιδιώκει να επωφεληθεί από αυτή την αναγνώριση στο κυνήγι νέων επενδύσεων, με στόχο να διπλασιάσει την αξία των συμμετοχών της μέχρι το 2030.
L’ Οreal: «Ασχημα» αποτελέσματα και βουτιά μετοχής για τη μεγαλύτερη εταιρεία ομορφιάς
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος Clarins βρέθηκε απέναντι από τηον κολοσσό της L’ Oreal. Ήταν το 2019, όταν με μια λιτή ανακοίνωση οι δύο όμιλοι επιβεβαίωσαν πως υπέγραψαν συμφωνία για την πώληση των εμπορικών σημάτων Mugler και των αρωμάτων Azzaro μέσω της εξαγοράς του τμήματος αρωμάτων της Clarins από την L’Oréal. Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, στην L’ Oreal πέρασαν οι μάρκες Mugler, Thierry Mugler (Fashion), Clarins Fragrance Group (CFG), CFG France, Cosmeurop και CFG UK. Οι δραστηριότητες αυτές αντιπροσώπευαν πωλήσεις ύψους περίπου 340 εκατομμυρίων ευρώ το 2018.
Από τότε ο όμιλος συνέχισε την πορεία του, παραμένοντας ως κόρα οφθαλμών, στα χέρια της οικογένειας. Και είναι λογικό, αφού σύμφωνα με τον Olivier Courtin-Clarins -εκπρόσωπο της δεύτερης γενεάς της εταιρείας-, «ένα αντιγηραντικό προϊόν Clarins πωλείται κάθε τέσσερα δευτερόλεπτα στον κόσμο».
Η εταιρεία που διακρίθηκε από νωρίς για τα Ινστιτούτα Ομορφιάς, όπου έβρισκαν εφαρμογή τα προϊόντα της, και την κάρτα πιστότητας που έδινε μαζί με τα προϊόντα που αγόραζαν οι πελάτισσές της, δημιουργώντας έτσι ένα ισχυρό δίκτυο φανατικών καταναλωτών, έκανε την είσοδό της το 1984 στο χρηματιστήριο του Παρισιού. Οι αρχές της δεκαετίας του ’90 σηματοδότησαν το λανσάρισμα μακιγιάζ, ενώ μια δεκαετία αργότερα λάνσαρε και ανδρικές σειρές περιποίησης.
Η τρίτη γενεά
Το 2008 η εταιρεία επέστρεψε στα χέρια της οικογένειας για να μείνει. Λίγο αργότερα οι εγγονές Virginie, Claire, Prisca και Jenna Courtin-Clarins έγινα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, ενώ ακολούθησαν μια σειρά από διοικητικές αλλαγές για να διαρθρωθεί καλύτερη η εταιρεία.
Τον Φεβρουάριο του 2022, η Clarins μπήκε και επισήμως σε μια νέα φάση της ιστορίας της εγκαινιάζοντας την νέα εταιρική διακυβέρνηση που επισημοποίησε το πέρασμα της επιχείρησης από τη δεύτερη στην τρίτη γενιά. Από τον Olivier και τον Christian Courtin, τους δύο γιους του ιδρυτή, που συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη της εταιρείας. Υπεύθυνος της επιχειρησιακής διαχείρισης επί 40 χρόνια, ο Christian Courtin έχει επεκτείνει τη δραστηριότητα της Clarins σε 130 χώρες, επιτρέποντας στο beauty brand να εξάγει το 93% των προϊόντων της, τα οποία αναπτύσσονται και κατασκευάζονται όλα στη Γαλλία.
Η κόρη του, Virginie Courtin, από το 2018, είναι αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και επικεφαλής της πολιτικής ΕΚΕ της εταιρείας. Τέσσερα χρόνια μετά μαζί με την ξαδέλφη της Prisca Courtin – δύο συνολικά από τις εγγονές του ιδρυτή – ανέλαβαν τη διοίκηση του ομίλου, μαζί με τους μεγαλύτερους σε ηλικία και τον Jonathan Zrihen, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο. Η Virginie Courtin διορίστηκε διευθύνουσα σύμβουλος, ενώ η Prisca Courtin έγινε πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου, το οποίο παρακολουθεί τους στρατηγικούς προσανατολισμούς της εταιρείας.
Η Prisca αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις επιχειρηματικές επιχειρήσεις και ίδρυσε μια εταιρεία μανικιούρ πριν ενταχθεί στην Clarins πριν από λίγο περισσότερο από μια δεκαετία.
Η ομορφιά
Από την ίδρυσή της το 1954, η Clarins έχει μεταδώσει το πάθος της για την ομορφιά από γενιά σε γενιά. Από το εμβληματικό Lip Comfort Oil μέχρι το best seller Beauty Flash Balm, και τα προϊόντα της που αγόραζαν συστηματικά celebrities και προσωπικότητες όπως η Πριγκίπισσα Νταϊάνα, η Clarins είχε πάντοτε στόχο να είναι συνώνυμη της αυθεντικής γαλλικής ομορφιάς, υποστηρίζοντας την επιθυμία των γυναικών να νιώθουν καλύτερα, με τον τρόπο τους.
Ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί περίπου το 70% του χαρτοφυλακίου της, ποσοστό που η οικογένεια σχεδιάζει να διατηρήσει σταθερό, ώστε οι μάρκες να μπορούν να λαμβάνουν υποστήριξη από την Clarins σε τομείς όπως η έρευνα και ανάπτυξη, το ανθρώπινο δυναμικό και η πλοήγηση στο περίπλοκο ρυθμιστικό τοπίο του κλάδου.
Οι πωλήσεις της εταιρείας περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ αυξήθηκαν κατά 9% πέρυσι σε 1,83 δισ. ευρώ, με σχεδόν το 95% αυτών να προέρχονται από χώρες εκτός Γαλλίας. Τα έσοδα του ομίλου ανέρχονται σε 193,4 εκατομμύρια δολάρια. Η Clarins έχει 282 υπαλλήλους και η αναλογία εσόδων ανά υπάλληλο είναι 685.755 δολάρια. Τα μέγιστα έσοδά της ήταν 193,4 εκατ. δολάρια το 2023.
Ο επενδυτικός βραχίονας
Η 37χρονη σήμερα Prisca Courtin είναι επικεφαλής της Famille C, η οποία έχει περάσει τα τελευταία έξι χρόνια δημιουργώντας ένα χαρτοφυλάκιο από εταιρείες καλλυντικών και τεχνολογίας, και πιο πρόσφατα πολυτελή ξενοδοχεία.
Ξεκίνησε την Famille C το 2018, μια δεκαετία μετά την ιδιωτικοποίηση της Clarins από την οικογένειά της, μετά από σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα της διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο του Παρισιού.
Η Famille C έχει επενδύσει σε τέσσερα εμπορικά σήματα καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένων των πλειοψηφικών μετοχών των ILIA και Pai, οι οποίες έχουν ετήσια έσοδα περίπου 150 εκατ. ευρώ και 10 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Ενώ συμμετέχει επίσης σε δώδεκα τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Omi, η οποία ασχολείται με τη τρισδιάστατη μοντελοποίηση προϊόντων, η PILI, η εταιρεία παραγωγής βιώσιμων βαφών και η Spore.Bio, η οποία ειδικεύεται σε μικροβιακά εργοστάσια – όλες αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περιποίηση της επιδερμίδας. Πρόσφατα, δε, πραγματοποίησε επένδυση ύψους 130 εκατ. ευρώ στον ξενοδοχειακό όμιλο Evok Collection, τον οποίο συνίδρυσε ο Pierre Bastid.
Η στροφή προς τα πολυτελή ξενοδοχεία δεν ήταν μέρος του αρχικού σχεδίου που είχε χαράξει η οικογένεια. Η εντολή που της δόθηκε ήταν να επενδύσει σε νέες μάρκες, σε καινοτόμες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Clarins, και σε ακίνητα.
Το παιχνίδι με τα αμιγώς ακίνητα δεν απέδωσε, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Prisca Courtin. Αντ’ αυτού, η κίνηση της Famille C στον τομέα της φιλοξενίας προέκυψε από τη συνεργασία μεταξύ της Clarins και της Evok για ένα σπα στο Brach Hotel στο Παρίσι, ένα πρώην κέντρο διαλογής ταχυδρομικών αντικειμένων που ανακαινίστηκε από τον Philippe Starck.
«Μας προσέγγισαν για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση ενός ξενοδοχείου στις Άλπεις στο Courchevel», είπε για την Evok. «Ήθελαν να αποκτήσουν το ακίνητο και χρειάζονταν κεφάλαια». Η οικογένεια προχώρησε με την σχετική επένδυση, αλλά οι εταίροι εξακολουθούν να αναζητούν μια τοποθεσία στο χιονοδρομικό κέντρο των γαλλικών Άλπεων. Εξάλλου εκεί ο όμιλος διατηρεί και το εργαστήριό του Domaine Clarins.
Η Famille C διαθέτει μεγάλη ρευστότητα και πιστωτική ικανότητα για να πραγματοποιήσει δύο ακόμη μεγάλες εξαγορές μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την εγγονή του ιδρυτή της Clarins.
«Ελπίζουμε ότι μέχρι το 2026 θα είμαστε σε θέση να εντοπίσουμε νέα εμπορικά σήματα που θα είναι συμπληρωματικά με αυτά που έχουμε στον τομέα της ομορφιάς», δήλωσε η Courtin σε συνέντευξή της στη Business Post. «Δεν κάνουμε βραχυπρόθεσμες επενδύσεις. Προτιμούμε να τοποθετούμαστε με ισχυρές μάρκες και ιδρυτές που μιλούν στις επόμενες γενιές που έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους Boomers».
Ήδη ο όμιλος Clarins έχει ανακοινώσει ότι θα δημιουργήσει μια νέα μονάδα παραγωγής καλλυντικών σε μια έκταση 13,5 εκταρίων στην Troyes, στη βορειοανατολική Γαλλία, σε μια επένδυση ύψους 135 εκατ. ευρώ. Αυτή θα είναι η δεύτερη παραγωγική μονάδα του ομίλου, εκτός από εκείνη στο Pontoise, κοντά στο Παρίσι, με τις εργασίες να ξεκινούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου