Εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο η συνυπογραφή της σύμβασης από το ελληνικό δημόσιο για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής της μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega-yachts) εντός του λιμένα Κέρκυρας.
Το Υπουργικό Συμβούλιο παρείχε εξουσιοδότηση στους τρεις Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού για την υπογραφή της.
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Για την αξιοποίηση της μαρίνας, διεξήχθη, ως γνωστόν, ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ και επιλέχθηκε ως ανάδοχος η εταιρεία Lamda Marinas Investments, θυγατρική της Lamda Development.
Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 έτη και η σύμβαση θα κυρωθεί από την Βουλή των Ελλήνων.
Με την αφορμή αυτή, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Είμαι πολύ ικανοποιημένος γιατί μια μακρά προσπάθεια 4-5 χρόνων με τον ΟΛΚΕ, το ΤΑΙΠΕΔ, τα συναρμόδια Υπουργεία, κλπ, έφθασε στο τέλος της.
Η μαρίνα mega-yachts είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο – μαζί με την μαρίνα στη Σπηλιά – πρόκειται να εκτινάξει τον θαλάσσιο τουρισμό στην Κέρκυρα και να φέρει ιδιαίτερα ποιοτικό τουρισμό στο νησί.
Θα συμβάλει επίσης στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, ιδίως σε μια περιοχή όπως εκείνη του Ιονίου, όπου αφενός υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες και αφετέρου η χώρα μας δέχεται πίεση από αναδυόμενες γειτονικές ανταγωνιστικές αγορές.
Να τονίσω ότι πρόκειται να δημιουργηθούν αρκετές νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή, τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής, όσο και κατά την λειτουργία της μαρίνας.
Τα οφέλη από τη σύναψη της σύμβασης είναι πολλαπλά. Το ελληνικό δημόσιο θα έχει ένα άμεσο οικονομικό όφελος της τάξεως των 20 εκ. ευρώ, ενώ πρόκειται να επενδυθούν περίπου άλλα 20 – 25 εκ. ευρώ, για την κατασκευή της μαρίνας. Επίσης θα καταβάλλεται ετήσιο μίσθωμα.
Να πω, τέλος, ότι στην σύμβαση εκτός από το δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ, συμβάλλεται και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας.
Τώρα μένει να υπογραφεί η σύμβαση τον άλλο μήνα και να κυρωθεί από την Βουλή».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα