Aνεβαίνει ο επενδυτικός πυρετός στις εγχώριες εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, με την Ελλάδα να επιδιώκει να παίξει ρόλο διαμετακομιστικού κόμβου της ΝΑ Ευρώπης, διευρύνοντας τους αναπτυξιακούς της ορίζοντες και μεγεθύνοντας το οικονομικό της αποτύπωμα.
Επενδύσεις: Μπαράζ στις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics
Στο πλαίσιο συνολικές επενδύσεις άνω των 2 δισ. ευρώ δρομολογούνται αυτήν την περίοδο για την δημιουργία 4 μεγάλων εμπορευματικών κέντρων, σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Τα projects θα αναπτυχθούν σε εκατοντάδες χιλιάδες τ.μ. αναβαθμίζοντας τις υποδομές της χώρας μας που στοχεύει να λειτουργήσει σαν πύλη εισόδου και διάθεσης προϊόντων στην Ευρώπη από τις αγορές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, αποτελώντας μία εμπορευματική δίοδο καίριας σημασίας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
«Πύλη Ευρώπης – Μέσης Ανατολής η Θεσσαλονίκη»
«Οι υποδομές είναι μεγάλο ζήτημα επίσης που αντιμετωπίζουμε στην Θεσσαλονίκη, ένα πλοίο από Σανγκάη χρειάζεται 25 μέρες να φτάσει Πειραιά και άλλες 25 να έρθει Θεσσαλονίκη», τόνισε κάνοντας ιδιαίτερη μνεία και στο logistic center στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου που δρομολογείται με το ενδιαφέρον επενδυτών από Ινδία Σαουδική Αραβία, ΗΑΕ. «Βλέπουν πως η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει η πύλη των προϊόντων τους για την Ευρώπη, το σχέδιο για το κέντρο logistics το προτείναμε πριν 2 χρόνια, με πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ, όλοι οι φορείς της Βόρειας Ελλάδας στον πρωθυπουργό και το αποδέχτηκε», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης στο φόρουμ του «Οικονομικού Ταχυδρόμου», στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Επένδυση 260 εκατ. ευρώ στον Γκόνο
Το ακίνητο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου (επένδυση ύψους 260 εκατ. ευρώ) σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί ως ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, που θα λειτουργήσει ως υποδοχέας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας.
Καταλαμβάνει στρατηγική θέση στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, καθώς βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από σημαντικούς οδικούς, σιδηροδρομικούς και ακτοπλοϊκούς κόμβους. Η εγγύτητα του ακινήτου με τον λιμένα Θεσσαλονίκης, την Εγνατία οδό, το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και την παρακείμενη σιδηροδρομική υποδομή, καθώς και η γειτνίασή του με τα Βαλκάνια, προσδίδουν σημαντικά γεωστρατηγικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την σχεδιαζόμενη ανάπτυξη και τις προβλεπόμενες χρήσεις.
Εκτιμάται πάντως πως ο διαγωνισμός, που προκηρύχτηκε πρόσφατα και τρέχει αυτή την περίοδο, θα προσελκύσει μεγάλους παίκτες, ακόμα και με συνέργειες επενδυτικών σχημάτων, καθώς η κομβική θέση του εν δυνάμει logistic center, είναι καίρια, ανοίγοντας πολλαπλές διόδους προς μεγάλες αγορές Ευρώπης και Μέσης Ανατολής.
«Ο ΣΒΕ είναι ο μόνος κοινωνικός εταίρος -από τους συνολικά έξι- που έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία έχει μείνει δυσανάλογα πίσω στο θέμα των υποδομών. Είναι προβληματικές οι συνδέσεις με σιδηρόδρομο, τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, τα λιμάνια και χωρίς αυτά υπάρχει θέμα ανταγωνιστικότητας», σημείωσε στο φόρουμ του ΟΤ, η πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη.
Αλλάζει η Δυτική Ατττική με 1 δισ.
Τo TAIΠΕΔ υλοποιεί ήδη τον διαγωνισμό, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου στη θέση «Σπηλιές» του Δήμου Φυλής, επένδυση που εκτιμάται πως θα προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια 1 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για ένα εγχείρημα που θα δώσει κυκλοφοριακές ανάσες στο λεκανοπέδιο, καθώς θα απομακρύνει από βασικούς οδικούς άξονες -κυρίως τον Κηφισό- 4.000 φορτηγά.
Το έργο συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των Εθνικών Logistics, με σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία (σε βάθος χρόνου μείωση των τιμών καταναλωτή και ενίσχυση της ελκυστικότητας της χώρας σε ξένες επενδύσεις). Επιπλέον το πάρκο στον Δήμο Φυλής θα είναι περιβαλλοντικά, τεχνολογικά και λειτουργικά από τα πλέον σύγχρονα στην ΕΕ, με διασύνδεση με σιδηρόδρομο και Αττική Οδό και δυνατότητα μείωσης του οδικού φορτίου στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Θριάσιο
Στη σημασία που θα έχει για τις συνδυασμένες μεταφορές της Ελλάδας, ενισχύοντας τη γεωπολιτική ισχύ της χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η δημιουργία του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλης Μαγκλάρας, μιλώντας στο συνέδριο ITC 2024.
Το ΘΕΚ, με ανάδοχο την κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, όπως υποστήριξε ο κ. Μαγκλάρας, αναγνωρίζεται, με τον πλέον επίσημο τρόπο, ως ένα στρατηγικό σχέδιο για την ΝΑ Ευρώπη και όχι μόνο για την Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο για την ασφάλεια, τόσο της εμπορικής αλυσίδας, όσο και της παραγωγής.
Όπως εξήγησε ο κ. Μαγκλάρας, το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή, όπως σημείωσε, θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας.
Όπως ανέφερε, οι εμπορικές συζητήσεις για τη μίσθωση των αποθηκών του ΘΕΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς τα χαρακτηριστικά του Κέντρου το καθιστούν πλέον «μονοπώλιο» στην περιοχή, καθώς συνδέεται άμεσα με το τρένο, έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και βρίσκεται πολύ κοντά σε σημαντικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Ταυτόχρονα, όπως είπε, θα έχει όλα τα «πράσινα» χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για μεγάλες διεθνείς εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν στην αγορά.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκλάρα, το Θριάσιο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και τους άλλους παραγωγικούς τομείς, καθώς οι μεγάλες επενδύσεις δημιουργούν ένα δικό τους αυτόνομο οικοσύστημα, ενώ θα ανοίξει και νέους εμπορικούς δρόμους και συνεργασίες.
Ασπρόπυργος
Εντός του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το Hull Logistics Center, το logistics hub που αναπτύσσει η Streem Development στην πρώην Χαλυβουργία Ασπροπύργου και τώρα βρίσκεται στη φάση των αδειοδοτήσεων, βάσει όσων ανέφερε στο ίδιο συνέδριο ο Δημήτρης Καλλιγέρης, Senior Vice President Supply Chain (GR) της OB-Streem.
Το Hull Logistics Center θα είναι το πρώτο tri-modal hub στην Ελλάδα που θα συνδέει παράκτιο μέτωπο με οδικούς άξονες, σιδηροδρομική γραμμή και ένα συγκρότημα αποθηκών εμβαδού 150.000 τ.μ.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου