Η CMA CGM ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους του κόσμου στο κλάδο των τακτικών γραμμών (liners) υπέγραψε με τα κινεζικά ναυπηγεία China State Shipbuilding Corporation (CSSC) τη μεγαλύτερη παραγγελία ναυπήγησης containerships.
Το deal αφορά συνολικά 16 νέα πλοία που θα ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια και η παραγγελία δόθηκε στο περιθώριο της επίσκεψης του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν και της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στο Πεκίνο.
Σύμφωνα με τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης η CMA CGM υπέγραψε παραγγελία για δύο κατηγορίες πλοίων σε μια συνολική συμφωνία αξίας 21 δισεκατομμυρίων κινεζικών γιουάν (σχεδόν 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ο νέος «γίγαντας» της MSC ταράζει τα νερά των containerships
Η παραγγελία είναι επίσης η πρώτη για την Κίνα για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης. Δώδεκα από τα πλοία θα έχουν χωρητικότητα 15.000 TEU και θα χρησιμοποιούν κινητήρα που μπορεί χρησιμοποιήσει μεθανόλη. Επιπλέον, η CMA CGM παρήγγειλε τέσσερα επιπλέον πλοία LNG 23.000 TEU διπλού καυσίμου, τα οποία πιθανότατα αποτελούν συνέχεια της κατηγορίας Jacques Saadé.
Η επίσκεψη Μακρόν
Ο Μακρόν πραγματοποιούσε την πρώτη του κρατική επίσκεψη στην Κίνα εδώ και τρία χρόνια, επιδιώκοντας να ενισχύσει τους οικονομικούς δεσμούς και να λάβει την υποστήριξη της Κίνας για τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Η South China Morning Post αναφέρει ότι η Γαλλία και η Κίνα έχουν αυξήσει τους οικονομικούς δεσμούς τους ξεπερνώντας τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά το 2022. Η Γαλλία ανέφερε ότι υπογράφηκαν περίπου 20 μεγάλες οικονομικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης που ολοκληρώθηκε. Εκτός από το deal της CMA CGM, η Airbus συμφώνησε να επεκτείνει την παραγωγή στην Κίνα και η Alstom κατέληξε σε νέες συμφωνίες. Η Γαλλική Εταιρεία Ηλεκτρικής Ενέργειας (EDF) υπέγραψε μια νέα πυρηνική συμφωνία και επίσης θα συνεργαστεί με την China Energy Investment Corporation για ένα έργο αιολικής ενέργειας.
Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και μια δεκαετία με την CSSC να αναφέρει ότι η CMA CGM έχει παραγγείλει περισσότερα από 70 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα. Αυτό περιλαμβάνει 30 πλοία που έχουν παραδοθεί, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων εξαιρετικά μεγάλων πλοίων 18.000 TEU που κατασκευάστηκαν στην Κίνα και της κατηγορίας Jacques Saadé που ήταν τα πρώτα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο LNG.
Latest News
Οι Χούθι φέρνουν νωρίτερα τα... χριστουγεννιάτικα αγαθά - Στα ύψη οι ναύλοι
Οι εταιρείες κάνουν νωρίτερα τις παραγγελίες τους για να αποφύγουν τις καθυστερήσεις
Πονοκέφαλος η μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων για τις ακτοπλοϊκές
Είναι αδύνατον να διαθέτουν στο γκαράζ των πλοίων διαφορετικό χώρο για τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά ΙΧ
Κόκκινη ζώνη για τη διεθνή ναυτιλία η Ερυθρά Θάλασσα - Ο ρόλος των Χούθι
Οι επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της διώρυγας του Σουέζ
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»