Εννέα στα δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα λόγω του φόβου των επιθέσεων από τους Χούθι. Σε μικρότερο βαθμό από την έκρυθμη κατάσταση στα στενά του κόλπου του Αντεν επηρεάστηκαν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG Carriers), σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μάλλον εξακολουθούν στη συντριπτική πλειοψηφία να διέρχονται από τις επικίνδυνες περιοχές.Τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons για τις πέντε τελευταίες ημέρες έως τις 26 Δεκεμβρίου δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν συνολικά κατά 40% σε σύγκριση με το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, όταν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα απέφευγαν την πλωτή οδό υπό τον φόβο των επιθέσεων των ανταρτών στα ανοικτά της Υεμένης.
Εκτροπή
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ουσιαστικά απείχαν από την περιοχή και ακολουθούσαν άλλους θαλάσσιους δρόμους καθώς το ποσοστό μείωσης των διελεύσεών τους από την περιοχή έφτασε το 87%.
Εμπορευματοκιβώτια: Οι ναυτιλιακές αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Σημαντική εκτροπή παρατηρήθηκε και στην περίπτωση των πλοίων μεταφοράς υγραερίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς οι αφίξεις στον Κόλπο του Αντεν μειώθηκαν κατά 30% και 28% αντίστοιχα. Αντίθετα, τα bulkers και τα δεξαμενόπλοια φαίνεται να έχουν υποστεί τη μικρότερη διαταραχή στα δρομολόγιά τους, καθώς οι αφίξεις στο Αντεν, είτε από τον Ινδικό Ωκεανό είτε από την Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκαν μόλις κατά 15% στην περίπτωση των bulkers και κατά 10% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου.
Ειδικά όμως τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου συνέχισαν κανονικά τις διελεύσεις με τον ίδιο ρυθμό που το έπρατταν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου. Παρόμοια εικόνα προκύπτει όταν εξετάζει κανείς τις διελεύσεις από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναφέρει το Tradewinds.
Ο μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων από Βορρά προς Νότο στην Ερυθρά Θάλασσα το διάστημα μεταξύ 22 και 26 Δεκεμβρίου ήταν μειωμένος κατά 45% σε σχέση με τα στοιχεία του πρώτου 15ημέρου του Δεκεμβρίου. Οι διελεύσεις από τον Νότο προς τον Βορρά μειώθηκαν με βραδύτερο ρυθμό κατά 26%.
Θαλάσσιο εμπόριο
Από τη Διώρυγα του Σουέζ πέρασαν συνολικά 1.747 πλοία μεταξύ 1ης Δεκεμβρίου και 25ης Δεκεμβρίου, όταν ολόκληρο τον Νοέμβριο είχαν περάσει 2.285 πλοία σύμφωνα με το Tradewinds, με τον ίδιο αριθμό διελεύσεων να έχει καταγραφεί και τον Οκτώβριο.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημασία της περιοχής είναι πολύ μεγάλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο και για τον λόγο αυτόν έχει αρχίσει και αναπτύσσεται μια διεθνής ναυτική δύναμη (Operation Prosperity Guardian) υπό την ηγεσία των ΗΠΑ με στόχο την προστασία της ελεύθερης ναυσιπλοΐας. Ηδη μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες εκδήλωσαν την πρόθεσή τους μετά την ανάπτυξη της ναυτικής δύναμης να επιστρέψουν με τα πλοία τους στην Ερυθρά Θάλασσα.
Latest News
Οι ελλείψεις πλοίων έφεραν κέρδη στις ναυτιλιακές μεταφοράς containers – Η ανάλυση από Alphaliner για το α΄ τρίμηνο 2024
Αισιόδοξες οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών για τις επιδόσεις του 2024
Πόσα πληρώσαμε στα ακτοπλοϊκά για τους δημοφιλείς προορισμούς το Πάσχα
Την Μεγάλη Εβδομάδα του 2024 από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν 135.230 επιβάτες
Μειώθηκε ο εμπορικός στόλος τον Μάρτιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα έξι σημεία που μπορούν να ανατρέψουν το παγκόσμιο εμπόριο
Οι διαταραχές σε κρίσιμες πλωτές οδούς θα μπορούσαν όχι μόνο να ανατρέψουν το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και να αναζωπυρώσουν τον πληθωρισμό
Με νέες τεχνολογίες και ήπιες δεξιότητες η ναυτιλία χαράσσει «πράσινη» ρότα
Για τα λιμάνια, πρόκληση αποτελεί η ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά
Πρωταθλητές σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων οι 'Ελληνες Εφοπλιστές
«Σε καλύτερη θέση από ποτέ» ο τίτλος της Lloyd’s List σε μεγάλο αφιέρωμα για την ελληνική ναυτιλία
Μελίνα Τραυλού: Στρατηγικός ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο επιχειρείν
«Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου»
Σε εξαγορά εταιρείας στην Ολλανδία προχωρά η Poseidon Marine Supplies
Το deal αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2024
Πως θα γίνει πιο φιλικό για τους επιβάτες το λιμάνι του Πειραιά
Στο επίκεντρο τα έργα βελτίωσης του λιμανιού
Οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα, η ναυτιλία και τα οφέλη για Βιετνάμ και Μεξικό
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προετοιμάζονται για μια νέα διαταραχή