Για μια «ταραχώδη» χρονιά προειδοποίησε η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, καθώς τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 10% το δεύτερο εξάμηνο του 2023, την περίοδο που οι «Detroit Three» – οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ – συγκλονίζονταν από τις απεργιακές κινητοποιήσεις του συνδικάτου UAW.
Οι απεργίες των συνδικάτων στη Βόρεια Αμερική δημιούργησαν μια δύσκολη προοπτική για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ο αυξανόμενος κινεζικός ανταγωνισμός, το υψηλό κόστος και τις επιπτώσεις από τις γεωπολιτικές εντάσεις.
Stellantis: Συνέχεια στον «πόλεμο» με την Ιταλίδα πρωθυπουργό
Οι συντονισμένες απεργίες έξι εβδομάδων των συνδικάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά έληξαν με συμφωνίες για αυξήσεις μισθών σε ύψος ρεκόρ για τους εργαζόμενους στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ.
Μείωση λειτουργικών κερδών
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στην τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τα έσοδα μειώθηκαν στα 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ την περίοδο το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών για 9,54 δισ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters.
Για φέτος, η Stellantis προβλέπει διψήφιο περιθώριο κέρδους στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη και θετικές ταμειακές ροές, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος εργασίας στη Βόρεια Αμερική.
Η CFO της εταιρείας, Natalie Knight, δήλωσε ότι ο αντίκτυπος των απεργιών για την Stellantis, όσον αφορά το υψηλότερο κόστος ανά παραγόμενο αυτοκίνητο, θα ήταν παρόμοιος με εκείνους που είχαν κλείσει οι ανταγωνιστές, αλλά σε γενικό επίπεδο η Stellantis θα μπορούσε να βασιστεί στην τιμολογιακή ισχύ της στη Βόρεια Αμερική.
«Έτσι, ο αντίκτυπος για εμάς σίγουρα θα είναι σε γενικό επίπεδο χαμηλότερος από αυτό που έχετε δει σε ανταγωνιστές μας», είπε.
Η Stellantis, ανταγωνίζεται με τη Ford και τη General Motors – οι «τρεις του Ντιτρόιτ» όπως λέγονται οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες- οι οποίες μείωσαν και οι δύο τις προβλέψεις τους για τα κέρδη τους πέρυσι, λόγω της απώλειας παραγωγής από τις πολυήμερες απεργίες στη Βόρεια Αμερική.
Η Ford ανακοίνωσε ότι οι νέες συμφωνίες για τους μισθούς στη Βόρεια Αμερική θα της κοστίσουν 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια μακροπρόθεσμα, ή 900 δολάρια επιπλέον κόστος ανά όχημα έως το 2028. Για τη GM, το υψηλότερο κόστος εργασίας από συμφωνίες με τα συνδικάτα UAW και Unifor θα ανέλθει σε 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
Latest News
Στην αντεπίθεση περνά η Sababell: «Η προσφορά της BBVA είναι παράνομη»
Καταλύτης του deal οι καταλανικές εκλογές της Κυριακής
Κομισιόν: Εκταμιεύτηκε η πρώτη δόση των 50 εκατ. προς τη Βόρεια Μακεδονία
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της οικονομίας και της ευρωπαϊκής της πορείας
Ποιος θα τα πάρει; - Η μάχη των 300 δισ. για τα ρωσικά assets
Ορισμένοι από τους συμμάχους της Ουκρανίας θέλουν τώρα να αρπάξουν τα χρήματα της Ρωσίας και να τα δώσουν στο Κίεβο
Στα χνάρια της... Credit Suisse η UBS: Τα μπόνους για προσέλκυση πλούσιων πελατών
Η τράπεζα σχεδιάζει ένα πρόγραμμα πριμοδότησης
Βγήκε από την ύφεση η Βρετανία - Άνοδος του ΑΕΠ κατά 0,6% το α΄ τρίμηνο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Γιατί η αλματώδης ανάπτυξη της Ινδίας αφήνει... αδιάφορο το χρηματιστήριο
Τι φταίει που η ανάπτυξη της Ινδίας δεν απεικονίζεται στο χρηματιστηριακό ταμπλό
Χαμηλώνει τον πήχη η Airbnb - Βουτιά στη μετοχή
Η εταιρεία ανακοίνωσε αυξημένες πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο
Ο γόρδιος δεσμός του προϋπολογισμού στο Ισραήλ και ο λογαριασμός των 16 δισ.
Η κυβέρνηση αυξάνει τα προγράμματα δανεισμού
Σε πτώση τα έσοδα της Salvatore Ferragamo
Ο προβληματισμός για την πορεία στην κινεζική αγορά
Πέθανε ο δικηγόρος Ραμόν Φονσέκα – Ο ρόλος του στην υπόθεση των «Panama Papers»
Περίμενε την ετυμηγορία στη δίκη του