Oι εταιρείες κοινής χρήσης ποδηλάτων ξανανέβηκαν στη σέλα μετά από μια άγρια «σούπα». Οι επιζώντες πλησιάζουν τώρα τις αγορές σε μια νέα δοκιμασία αντοχής των επενδυτών.

Η Κίνα εφηύρε τα λεγόμενα κοινόχρηστα ποδήλατα που δεν χρειάζονται ειδικές μπάρες στάθμευσης: ανθεκτικά δίκυκλα που ξεκλειδώνονται μέσω smartphone και τα οποία αφήνονται οπουδήποτε για τον επόμενο χρήστη. Οι Mobike και Ofo ενέπνευσαν δεκάδες μιμητές στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Ακολούθησε ένας πόλεμος τιμών, ενώ πεζοδρόμια κατάμεστα από ποδήλατα εκνευρίζουν τις δημοτικές αρχές, που άρχισαν να τα «κυνηγούν». Η κατάρρευση ήταν άγρια: Η Ofo είχε συγκεντρώσει 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την Crunchbase, πριν καταρρεύσει.

Ωστόσο, η ιδέα, που επεκτείνεται τώρα και στα ηλεκτρικά μοντέλα, εξακολουθεί να απευθύνεται στους ταξιδιώτες που επιδιώκουν να μειώσουν το λεγόμενο τελευταίο μίλι μεταξύ σταθμών μετρό και τελικών προορισμών. Καθώς ο τομέας δεν πλημμυρίζεται πλέον από νεοεισερχόμενους που προσφέρουν δωρεάν βόλτες, η  τιμολόγηση εξορθολογίζεται. Και οι ανησυχίες της δημόσιας ενόχλησης αντιμετωπίζονται με τεχνητά έξυπνο «geofencing», το οποίο απενεργοποιεί τα ηλεκτρικά μοντέλα όταν εισέρχονται σε απαγορευμένες ζώνες και απενεργοποιεί τις κλειδαριές ποδηλάτων.

Υπάρχουν και νέες πηγές εσόδων. Ο Πάτρικ Ντέβιν, ιδρυτής του Mute, λέει ότι πουλά τα δεδομένα του σκούτερ σε διαφημιστές και εταιρείες που θέλουν να αναλύσουν τις συνήθειες μετακινήσεων. Ένας μεγάλος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέρθηκε ακόμη και να του προμηθεύσει δωρεάν οχήματα σε αντάλλαγμα για πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες μετακίνησης, επιτρέποντάς του να διατηρήσει τα τέλη ενοικίασης σε σχεδόν λειτουργικό κέρδος.

Οι επενδυτές θα εκτιμήσουν σύντομα αυτές τις βελτιώσεις. Η Ford Motor σκέφτεται να πουλήσει την υπηρεσία κοινής χρήσης σκούτερ Spin, ανέφερε το Bloomberg την περασμένη εβδομάδα. Το China’s Hello, το οποίο αναφέρει ότι η μάρκα Hellobike είναι ο μεγαλύτερος πάροχος κοινόχρηστων ποδηλάτων και ηλεκτρονικών ποδηλάτων της χώρας με περίπου 183 εκατομμύρια χρήστες, πρόσφατα αποκάλυψε σχέδια για μια αρχική δημόσια προσφορά στη Νέα Υόρκη. Η εταιρεία που υποστηρίζεται από την Ant ανέφερε μια αύξηση της εστίας που μοιράστηκε το 89% μετά την πανδημία κατά το πρώτο τρίμηνο, στα 180 εκατομμύρια δολάρια, από ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι συνολικές απώλειες μειώθηκαν.

Το Bird που εδρεύει στην Καλιφόρνια, εν τω μεταξύ, γίνεται δημόσια μέσω της εταιρείας εξαγοράς ειδικού σκοπού Switchback II σε μια συμφωνία που εκτιμά την επιχείρηση ηλεκτρικών σκούτερ στα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρόλο που η κορυφαία γραμμή της ανακάμπτει, όπως η Hellobike, η Bird αναμένει ότι θα χρειαστεί έως το 2023 για να γίνει θετικό το προσαρμοσμένο EBITDA. Η αποτίμηση αντιπροσωπεύει 12 φορές τις προβλεπόμενες πωλήσεις του 2021, όταν η Uber Technologies διαπραγματεύεται στις 9 φορές. Ακόμα και με λαμπρότερα επιχειρηματικά μοντέλα κοινόχρηστων ποδηλάτων, οι επενδυτές μπορεί να είναι επιφυλακτικοί να πάνε για άλλη μια ποδηλατάδα.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Θρίαμβος του Ολυμπιακού στην Πόλη – Ήρωας ο Τζολάκης στα πέναλτι και επική πρόκριση στα ημιτελικά (1-0, 2-3 στα πεν.)
Business of Sport |

Θρίαμβος του Ολυμπιακού στην Πόλη – Ήρωας ο Τζολάκης στα πέναλτι και επική πρόκριση στα ημιτελικά (1-0, 2-3 στα πεν.)

Ο Ολυμπιακός πήρε τεράστια πρόκριση στα ημιτελικά του Conference League – Ήρωας των «ερυθρόλευκων ο Τζολάκης στη διαδικασία των πέναλτι καθώς ο γκολκίπερ του Ολυμπιακού απέκρουσε τρία πέναλτι