Έχουν ακόμη δρόμο μπροστά οι υψηλοί ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το αυξημένο μεταφορικό κόστος. Η μείωση αναμένεται να έρθει όταν το κόστος φτάσει στον τελικό καταναλωτή και ο πληθωρισμός αρχίζει να υπονομεύει το εισόδημα των καταναλωτών, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η έλλειψη «κουτιών» εξακολουθεί συμφωνα με τους αναλυτές να συνιστά ένα πρόβλημα ενώ και η ζήτηση αγαθών παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Με τις προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ να αναθεωρούνται στο 6,0% και τις καταθέσεις να αυξάνονται, η ζήτηση αγαθών δεν θα μειωθεί και θα επιδρά στους ναύλους πολλαπλασιαστικά.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal δεν βλέπει κάποια σημαντική αλλαγή σε μεσοπρόθεσμη βάση.
Πότε όμως θα ομαλοποιηθεί η ζήτηση; Η Intermodal εκτιμά ότι θα ομαλοποιηθεί όταν οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα επιστρέψουν στις υπηρεσίες με το άνοιγμα των οικονομιών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πέσουν. Αντιθέτως αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα χαμηλότερα βέβαια από τα ρεκόρ ων τελευταίων μηνών. Για τον ναυλομεσιτικό οίκο το «σημείο καμπής» θα είναι όταν το υψηλό εμπορικό κόστος μεταφερθεί στις τιμές των τελικών αγαθών και ο πληθωρισμός αρχίζει να χτυπά το εισόδημα των καταναλωτών.
Προς το παρόν, παγκοσμίως οι δείκτες PMI της μεταποίησης βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά αλλά η Intermodal επισημαίνει ότι πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι είμαστε στο μέσο του κύκλου και αναμένεται σταδιακά μια υστέρηση στη ζήτηση λόγω της αύξησης του εμπορικού κόστους.
Πάντως στο τομέα των παραγγελιών νεότευκτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρατηρείται μία έντονη δραστηριότητα με αποτέλεσμα το βιβλίο παραγγελιών να πλησιάζει τώρα στο 17% του υφιστάμενου στόλου. Όμως δεν αναμένεται να επηρεασθεί η αγορά μέχρι το 2023, που οι παραγγελίες αυτές θα “πέφτουν” στο νερό.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, μέχρι το τέλος Μαίου φέτος, περίπου 229 containerships, συνολικού ύψους 2,2 εκατ.TEU έχουν προστεθεί στο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έφτασε τα 4,35 εκατομμύρια TEU όταν πριν οκτώ μήνες ήταν στα 1,95 εκατομμύρια TEU.
Latest News
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο