Το πάρτι των online εταιρειών παντοπωλείων στην Κίνα ήδη πηγαίνει στραβά. Οι μετοχές της Missfresh υποχώρησαν κατά 26% στην παρθενική τους εμφάνιση στο χρηματιστήριο της Ν.Υόρκης, ένα ανησυχητικό σημάδι για την επερχόμενη εισαγωγή της ανταγωνίστριας Dingdong Maicai. Οι πόλεμοι τιμών και τα κόστη των logistics έχουν συντρίψει τα περιθώρια κέρδους και οι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου εισέρχονται δυναμικά στον τομέα. Η ένωση των δυνάμεων ίσως δώσει και στις δύο εταιρείες μια καλύτερη ευκαιρία επιβίωσης.

Η Missfresh, εταιρεία με ιστορία 7 ετών, είναι πρωτοπόρος στα ηλεκτρονικά παντοπωλεία, που είναι ο πιο καυτός τομέας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα. Η εφαρμογή ήταν από τις πρώτες που πρόσφεραν παραδόσεις υψηλών ταχυτήτων σε φρέσκα φρούτα, κρέας και άλλα προϊόντα στην πόρτα των σπιτιών για όσους Κινέζους κατοικούν σε μεγαλουπόλεις. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι περίπου 8 εκατομμύρια χρήστες περιμένουν 39 λεπτά της ώρας, κατά μέσον όρο, για την παράδοση των προϊόντων που έχουν παραγγείλει. Αυτό λόγω του εντυπωσιακού αλλά ακριβού δικτύου με 600 κέντρα διανομής και εγκαταστάσεις ψυχρής αποθήκευσης σε ολόκληρη τη χώρα.

Η Μissfresh δεν έχει ακόμη παρουσιάσει κέρδη και ο σκληρός ανταγωνισμός καθιστά ακόμη πιο δύσκολη αυτό τον στόχο. Επιδοτήσεις και εκπτώσεις είναι διαδομένες. Παρά το άλμα των ετήσιων χρηστών κατά ένα-πέμπτο, η αύξηση τζίρου επιβραδύνθηκε στο μόλις 2% πέρυσι. Η έκρηξη που προκάλεσε η πανδημία ξεθωριάζει γρήγορα: οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου φέτος υποχώρησαν κατά 10% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ οι λειτουργικές ζημίες υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 92 εκατομμύρια δολάρια.

Μετά την μείωση του μεγέθους της αρχικής δημόσιας εγγραφής κατά περίπου 50% και την τιμολόγηση των μετοχών στον πυθμένα του εύρους διακύμανσης, η Missfresh δεν κατάφερε να προσελκύσει τους επενδυτές. Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, 2,3 δις δολάρια, υποδηλώνει ότι η αξία της είναι πάνω από 2 φορές οι πωλήσεις του 2020. Συγκριτκά, οι γιίγαντες Meituan και Pinduoduo συναλλάσσονται 14 και 16 φορές τις πωλήσεις τους, αντίστοιχα. Και οι δύο εταιρείες επενδύουν δισεκατομμύρια για να ενισχύσουν τις εισαγωγές των δικών τους εταιρειών ηλεκτρονικών παντοπωλείων.

Αυτό δημιουργεί πρόβλημα για την ζημιογόνο Dingdong Maicai, η οποία πρόκειται να μπει στο χρηματιστήριο αυτή την εβδομάδα. Η εταρειία, που έχει παρόμοιο επιχειρηματικό μοντέλο με την Missfresh, σκοπεύει να αντλήσει 410 εκατομμύρια δολάρια με μια κεφαλαιοποίηση που ανέρχεται σε 6,3 δις δολάρια, ή 3,4 φορές οι περυσινές πωλήσεις της.

Μια συγχώνευση θα χαμήλωνε τα έξοδα logistics και άλλων υποχρεώσεων. Το ζευγάρι μπορεί να κερδίσει περισσότερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των προμηθευτών και των αγροτών μαζί. Τέτοιοι συνδυασμοί δεν είναι άγνωστοι στον τομέα Ιντερνετ της Κίνας: Η Meituan και η εφαρμογή Didi Global είναι προϊόντα συγχώνευσης. Η Missfresh και η Dingdong επίσης μοιράζονται έναν κοινό επενδυτή. Η συγκέντρωση ίσως είναι το συστατικό για μια ζωή μεγαλύτερης διάρκειας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners