Η άνοδος των τιμών του χάλυβα ευθύνονται ως ένα βαθμό για το αυξημένο κόστος ναυπήγησης πλοίων.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research οι τιμές ναυπήγησης ενός νεότευκτου υπερδεξαμενοπλοίου (Very Large Crude Carrier-VLCC) αυξήθηκαν  κατά 14% στη διάρκεια του έτους αυτού παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια  κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Η Clarksons Research εκτιμά ότι η αξία ενός νεότευκτου VLCC ανέρχεται στα 97 εκατομμύρια δολάρια.

Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο εδώ γενικότερα και οι ναύλοι στον κλάδο κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (ρεκόρ δεκαετίας).

O δείκτης Clarksons Newbuilding Price Index αυξήθηκε από τις 126 μονάδες στο τέλος του 2020 στις 138 μονάδες στα μέσα Ιουνίου. Η άνοδος των τιμών των νεότευκτων εκτός της αυξημένης ζήτησης οφείλεται και στην άνοδο των τιμών του χάλυβα, σημειώνει.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipboking οι τιμές ναυπήγησης ενός VLCC είναι στα 98 εκατ. δολ όταν στα μέσα Μαίου ήταν στα 95 εκατ. δολ (+3,2%) ενώ στην τελευταία 5ετία ο μέσος όρος της τιμής ήταν στα 88,4 εκατ. δολ με το ελάχιστο να βρίσκεται στα 80 εκατ. δολ. και το μέγιστο στα 98 εκατ. δολ.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των οποίων (νεόκτευκτα) βρίσκονται όλες στο υψηλό 5ετίας.

Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι και στα bulkers το κόστος ναυπήγησης κινείται έντονα ανοδικά, αλλά εδώ όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ ζωηρή και η ναυλαγορά.

Η τιμή ναυπήγησης ενός capesize πλοίου είχε εκτοξευτεί στις 25 Ιουνίου στα 59,5 εκατ. δολ.  όταν στις 21 Μάϊου υπολογίζονταν στα 55,8 εκατ. δολ (+6,7%) με την ελάχιστη τιμή την τελευταία 5ετία να είναι στα 41,8 εκατ. δολ, την μέγιστη στη προαναφερόμενη των 59,5 ελατ. δολ και την μέση τιμή στα 47,7 εκατ. δολ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά

ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα