Η άνοδος των τιμών του χάλυβα ευθύνονται ως ένα βαθμό για το αυξημένο κόστος ναυπήγησης πλοίων.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research οι τιμές ναυπήγησης ενός νεότευκτου υπερδεξαμενοπλοίου (Very Large Crude Carrier-VLCC) αυξήθηκαν κατά 14% στη διάρκεια του έτους αυτού παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η Clarksons Research εκτιμά ότι η αξία ενός νεότευκτου VLCC ανέρχεται στα 97 εκατομμύρια δολάρια.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο εδώ γενικότερα και οι ναύλοι στον κλάδο κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (ρεκόρ δεκαετίας).
O δείκτης Clarksons Newbuilding Price Index αυξήθηκε από τις 126 μονάδες στο τέλος του 2020 στις 138 μονάδες στα μέσα Ιουνίου. Η άνοδος των τιμών των νεότευκτων εκτός της αυξημένης ζήτησης οφείλεται και στην άνοδο των τιμών του χάλυβα, σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipboking οι τιμές ναυπήγησης ενός VLCC είναι στα 98 εκατ. δολ όταν στα μέσα Μαίου ήταν στα 95 εκατ. δολ (+3,2%) ενώ στην τελευταία 5ετία ο μέσος όρος της τιμής ήταν στα 88,4 εκατ. δολ με το ελάχιστο να βρίσκεται στα 80 εκατ. δολ. και το μέγιστο στα 98 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των οποίων (νεόκτευκτα) βρίσκονται όλες στο υψηλό 5ετίας.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι και στα bulkers το κόστος ναυπήγησης κινείται έντονα ανοδικά, αλλά εδώ όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ ζωηρή και η ναυλαγορά.
Η τιμή ναυπήγησης ενός capesize πλοίου είχε εκτοξευτεί στις 25 Ιουνίου στα 59,5 εκατ. δολ. όταν στις 21 Μάϊου υπολογίζονταν στα 55,8 εκατ. δολ (+6,7%) με την ελάχιστη τιμή την τελευταία 5ετία να είναι στα 41,8 εκατ. δολ, την μέγιστη στη προαναφερόμενη των 59,5 ελατ. δολ και την μέση τιμή στα 47,7 εκατ. δολ.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια
«Κινητήρια δύναμη της ναυτιλίας των Ελλήνων» οι ναυτικοί
Το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας, Χρήστου Στυλιανίδη, με αφορμή την γιορτή του Αγίου Νικολάου
HEMEXPO: Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία
Οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO παράγουν σήμερα προηγμένα τεχνολογικά, ποιοτικά και διεθνώς ανταγωνιστικά προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα, και εξάγονται σε ολόκληρο τον κόσμο