Η άνοδος των τιμών του χάλυβα ευθύνονται ως ένα βαθμό για το αυξημένο κόστος ναυπήγησης πλοίων.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research οι τιμές ναυπήγησης ενός νεότευκτου υπερδεξαμενοπλοίου (Very Large Crude Carrier-VLCC) αυξήθηκαν κατά 14% στη διάρκεια του έτους αυτού παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η Clarksons Research εκτιμά ότι η αξία ενός νεότευκτου VLCC ανέρχεται στα 97 εκατομμύρια δολάρια.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι τιμές των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο εδώ γενικότερα και οι ναύλοι στον κλάδο κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα (ρεκόρ δεκαετίας).
O δείκτης Clarksons Newbuilding Price Index αυξήθηκε από τις 126 μονάδες στο τέλος του 2020 στις 138 μονάδες στα μέσα Ιουνίου. Η άνοδος των τιμών των νεότευκτων εκτός της αυξημένης ζήτησης οφείλεται και στην άνοδο των τιμών του χάλυβα, σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipboking οι τιμές ναυπήγησης ενός VLCC είναι στα 98 εκατ. δολ όταν στα μέσα Μαίου ήταν στα 95 εκατ. δολ (+3,2%) ενώ στην τελευταία 5ετία ο μέσος όρος της τιμής ήταν στα 88,4 εκατ. δολ με το ελάχιστο να βρίσκεται στα 80 εκατ. δολ. και το μέγιστο στα 98 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των οποίων (νεόκτευκτα) βρίσκονται όλες στο υψηλό 5ετίας.
Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι και στα bulkers το κόστος ναυπήγησης κινείται έντονα ανοδικά, αλλά εδώ όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ ζωηρή και η ναυλαγορά.
Η τιμή ναυπήγησης ενός capesize πλοίου είχε εκτοξευτεί στις 25 Ιουνίου στα 59,5 εκατ. δολ. όταν στις 21 Μάϊου υπολογίζονταν στα 55,8 εκατ. δολ (+6,7%) με την ελάχιστη τιμή την τελευταία 5ετία να είναι στα 41,8 εκατ. δολ, την μέγιστη στη προαναφερόμενη των 59,5 ελατ. δολ και την μέση τιμή στα 47,7 εκατ. δολ.
Latest News
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα