Small is beautiful και στην ναυτιλία τουλάχιστον τις τελευταίες εβδομάδες.
Ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (BDI) πλησιάζει και πάλι προς το υψηλό δεκαετίας των 3.267 μονάδων (17/6) τα περισσότερα κέρδη τους τελευταίους μήνες τα καταγράφουν τα πλοία supramax.
Σύμφωνα με την Signal Ocean Platform (https://www.thesignalgroup.com/newsroom) της εταiρείας Signal, του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνου, λίγες ημέρες πριν από το τέλος του Ιουνίου, ο δείκτης Supramax Freight Index ανέβηκε στις 2.840 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το 2017 που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.
Επίσης, ο μέσος ημερήσιος ναυλος ξεπέρασε το φράγμα των 30.000 δολ τη ημέρα.
Τα supramaxes είναι μεσαίου προς μικρού μεγέθους πλοία που έχουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 50.000 και 60.000 dwt, τα οποία φέρουν και εξοπλισμό φόρτωσης.
Την προηγούμενη Παρασκευή το μέσο ημερήσιο κέρδος έφτασε στα 31.644 δολ την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 345% περίπου σε ετήσια βάση, γεγονός που πυροδότησε και την διάθεση των πλοιοκτητών για αγορές πλοίων αυτής της κατηγορίας.
Σημειώνεται ότι την ίδια ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capesize πλοίων που είναι μεταφορικής ικανότητας μέχρι 170.000 dwt ήταν στα 33.060 δολ.
Από τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Signal Ocean Platform (φορτία, ταξίδια, κ.λ.π.) φαίνεται ότι ο κλάδος των supramaxes θα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθ’ όλη την θερινή περίοδο καθώς η αγορά χαρακτηρίζεται πλέον από μια σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη λόγω τη χαμηλότερης προσφοράς χωρητικότητας και της σταθερότητας στη ζήτηση φορτίων (κυρίως σιτηρών) με κύριο μοχλό ανάκαμψης τον Ατλαντικό.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda