Small is beautiful και στην ναυτιλία τουλάχιστον τις τελευταίες εβδομάδες.

Ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου (BDI) πλησιάζει και πάλι προς το υψηλό δεκαετίας των 3.267 μονάδων (17/6) τα περισσότερα κέρδη τους τελευταίους μήνες τα  καταγράφουν τα πλοία supramax.

Σύμφωνα με την  Signal Ocean Platform (https://www.thesignalgroup.com/newsroom) της εταiρείας  Signal, του έλληνα εφοπλιστή Γιάννη  Μαρτίνου, λίγες ημέρες πριν από το τέλος του Ιουνίου, ο δείκτης Supramax Freight Index ανέβηκε  στις 2.840 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από το 2017 που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία.

Επίσης, ο μέσος ημερήσιος ναυλος ξεπέρασε το φράγμα των 30.000 δολ τη ημέρα.

Τα supramaxes είναι μεσαίου προς μικρού μεγέθους πλοία που έχουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 50.000 και 60.000 dwt, τα οποία  φέρουν και εξοπλισμό φόρτωσης.

Την προηγούμενη Παρασκευή το μέσο ημερήσιο κέρδος έφτασε στα 31.644 δολ την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 345% περίπου σε ετήσια βάση, γεγονός που πυροδότησε και την διάθεση των πλοιοκτητών για αγορές πλοίων αυτής της κατηγορίας.

Σημειώνεται ότι την ίδια ημέρα ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capesize  πλοίων που είναι μεταφορικής ικανότητας  μέχρι 170.000 dwt  ήταν στα 33.060 δολ.

Από τα δεδομένα που συγκεντρώνει η Signal Ocean Platform  (φορτία, ταξίδια, κ.λ.π.) φαίνεται ότι ο κλάδος των supramaxes θα παρουσιάζει ενδιαφέρον καθ’ όλη την θερινή περίοδο καθώς η αγορά χαρακτηρίζεται πλέον από μια σταθερή και ουσιαστική ανάπτυξη λόγω τη χαμηλότερης προσφοράς χωρητικότητας και της σταθερότητας στη ζήτηση φορτίων (κυρίως σιτηρών) με κύριο μοχλό ανάκαμψης τον Ατλαντικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία