
Σε επίπεδα ρεκόρ κινούνται οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τάση που αναμένεται να συνεχισθεί και τα επόμενα ένα με δυο χρόνια, σύμφωνα με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου. Ενδεικτικό πάντως γεγονός του τι συμβαίνει αυτή την περίοδο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι η ναύλωση του container vessel M/V «Diamantis P» της Euroseas. Το πλοίο που είναι μεταφορικής ικανότητας 2.008 teu και ναυπηγήθηκε το 1998 ναυλώθηκε από τον προσεχή Οκτώβριο για μια περίοδο 36-40 μηνών με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 27.000 δολ. που είναι περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερος από τον υφιστάμενο ναύλο.
Η Euroseas Ltd η εισηγμένη στον NASDAQ ναυτιλιακή εταιρεία του Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 συνολικά έσοδα ύψους 18,3 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 35,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και καθαρά κέρδη 7,9 εκατ. δολ. έναντι κερδών 1,3 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 10,3 εκατ. δολ. έναντι 4,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο κ. Αριστείδης Πίττας σε δηλώσεις του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να κινείται αναφορικά με τους ναύλους σε επίπεδα ρεκόρ και εκτίμησε ότι αυτό θα συνεχισθεί καθώς εκτός των βραχυπρόθεσμων επιπτώσεων λόγω της πανδημίας, η ζήτηση αναμένεται να συνεχισθεί σε υψηλούς ρυθμούς και αφού επανέλθει η κανονικότητας τις οικονομίες. Η έντονη ζήτηση για εξασφάλιση χωρητικότητας για τα επόμενα δυο μέχρι και πέντε χρόνια, τροφοδοτείται σύμφωνα με τον κ. Πίττα από τις προσδοκίες ότι η χωρητικότητα των πλοίων θα είναι ελλειμματική τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την εξέλιξη ρόλο θα παίξουνε και οι νέες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από το 2023.
Καθώς ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων διατηρεί τα σημερινά του επίπεδα ή ακόμη και θα αυξάνει τις επιδόσεις του, αναμένουμε ότι θα αυξηθεί και η κερδοφορία μας, μέχρι και το 2023 προσέθεσε και συμπλήρωσε ότι εξετάζονται ευκαιρίες για νέες αγορές στo τμήμα των feeder.
Ο Τάσος Ασλίδης, Οικονομικός Διευθυντής της Euroseas σχολίασε μεταξύ άλλων ότι τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2021 αντικατοπτρίζουν τους αυξημένους ναύλους που κέρδισαν τα πλοία της εταιρείας λόγω της σημαντικής ανάκαμψης της αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε 14, από 19 πλοία που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι.


Latest News

Ανθίζει ξανά η κρουαζιέρα- Θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα το 2024
Μεγάλη άνοδος των κρατήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023

Ποιοι ναυτικοί κρατούν το... τιμόνι της απασχόλησης στα ελληνικά πλοία
Τι δείχνει η πρώτη Ετήσια Έκθεση του Ν.Α.Τ. για την ναυτική απασχόληση στην Ελλάδα

Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδών για την Attica Group το 2022
Η αύξηση του κύκλου εργασιών επέτρεψε στον όμιλο να καλύψει τα ιδιαίτερα αυξημένα λειτουργικά του έξοδα

Στην κοινοπραξία D Marinas – Τουρ. Επιχειρήσεις Μεσσηνίας η μαρίνα Πύλου
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ

Τραυλού: Χωρίς τη ναυτιλία δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη μετάβαση
Η ναυτιλία εγγυάται την ασφάλεια της προμήθειας ενέργειας, πρώτων υλών και βασικών αγαθών για την ευρωπαϊκή οικονομία τόσο σε κανονικές όσο και σε συνθήκες κρίσεων

Στο στόχαστρο των ισπανικών αρχών η ship to ship μεταφορά πετρελαίου
Παίρνει μέτρα για να αποφευχθεί κάποια περιβαλλοντική καταστροφή

Ενισχύεται ο στόλος της Attica Group - Απέκτησε νέο οχηματαγωγό έναντι 13,4 εκατ.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη να λάβει χώρα το καλοκαίρι

Η τεχνολογία που αλλάζει την ναυτιλία και την κάνει πιο «πράσινη»
Η ανάπτυξη των συγκεκριμένων τεχνολογιών είναι σε εξέλιξη, θέτοντας στο επίκεντρο την τροποποίηση των υφιστάμενων συστημάτων

Προκλήσεις και συνεργασία Ελλάδας - Ιαπωνίας στη ναυτιλία
Ασφάλεια της ναυσιπλοΐας από την Ανατολική Μεσόγειο έως τον Ινδο-Ειρηνικό

Η κρουαζιέρα χτυπά σε σκόπελο - Ανέτοιμα τα λιμάνια να υποδεχτούν επιβάτες εκτός Σέγκεν
Υπολογίζεται ότι θα πρέπει να διατεθούν πάνω από 60 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των έργων