Σε επίπεδα ρεκόρ κινούνται οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τάση που αναμένεται να συνεχισθεί και τα επόμενα ένα με δυο χρόνια, σύμφωνα με εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου. Ενδεικτικό πάντως γεγονός του τι συμβαίνει αυτή την περίοδο στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι η ναύλωση του container vessel M/V «Diamantis P» της Euroseas. Το πλοίο που είναι μεταφορικής ικανότητας 2.008 teu και ναυπηγήθηκε το 1998 ναυλώθηκε από τον προσεχή Οκτώβριο για μια περίοδο 36-40 μηνών με ένα μέσο ημερήσιο ναύλο 27.000 δολ. που είναι περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερος από τον υφιστάμενο ναύλο.
Η Euroseas Ltd η εισηγμένη στον NASDAQ ναυτιλιακή εταιρεία του Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 συνολικά έσοδα ύψους 18,3 εκατ. δολ. αυξημένα κατά 35,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και καθαρά κέρδη 7,9 εκατ. δολ. έναντι κερδών 1,3 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στα 10,3 εκατ. δολ. έναντι 4,4 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Ο κ. Αριστείδης Πίττας σε δηλώσεις του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να κινείται αναφορικά με τους ναύλους σε επίπεδα ρεκόρ και εκτίμησε ότι αυτό θα συνεχισθεί καθώς εκτός των βραχυπρόθεσμων επιπτώσεων λόγω της πανδημίας, η ζήτηση αναμένεται να συνεχισθεί σε υψηλούς ρυθμούς και αφού επανέλθει η κανονικότητας τις οικονομίες. Η έντονη ζήτηση για εξασφάλιση χωρητικότητας για τα επόμενα δυο μέχρι και πέντε χρόνια, τροφοδοτείται σύμφωνα με τον κ. Πίττα από τις προσδοκίες ότι η χωρητικότητα των πλοίων θα είναι ελλειμματική τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την εξέλιξη ρόλο θα παίξουνε και οι νέες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από το 2023.
Καθώς ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων διατηρεί τα σημερινά του επίπεδα ή ακόμη και θα αυξάνει τις επιδόσεις του, αναμένουμε ότι θα αυξηθεί και η κερδοφορία μας, μέχρι και το 2023 προσέθεσε και συμπλήρωσε ότι εξετάζονται ευκαιρίες για νέες αγορές στo τμήμα των feeder.
Ο Τάσος Ασλίδης, Οικονομικός Διευθυντής της Euroseas σχολίασε μεταξύ άλλων ότι τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2021 αντικατοπτρίζουν τους αυξημένους ναύλους που κέρδισαν τα πλοία της εταιρείας λόγω της σημαντικής ανάκαμψης της αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021 σε 14, από 19 πλοία που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο πέρυσι.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση