Η αυξανόμενη ζήτηση για ημιαγωγούς πιθανώς να δημιουργήσει σοβαρές δυσκολίες στην αυτοκινητοβιομηχανία το επόμενο έτος και έως το 2023, αν και μέχρι τότε οι ελλείψεις πιθανώς να είναι λιγότερο έντονες, δήλωσε ο CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που αναγκάστηκαν να κλείσουν εργοστάσια πέρυσι λόγω της πανδημίας της COVID-19, σήμερα αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό όσον αφορά τις παραδόσεις ημιαγωγών, καθώς έχουν απέναντί τους τη γιγαντιαία βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, η οποία έχει επίσης πληγεί από μια σειρά διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα αυτοκίνητα εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τα τσιπ. Άλλωστε σχεδόν τα πάντα στα σύγχρονα οχήματα, εξαρτώνται από τους ημιαγωγούς: από τη διαχείριση των κινητήρων μέσω υπολογιστή έως τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως π.χ. το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για καλύτερη εξοικονόμηση οικονομία καυσίμου.
«Πολλοί προμηθευτές ημιαγωγών αναφέρονται σε διαρθρωτικά προβλήματα με τη ζήτηση», δήλωσε o Όλα Καλένιους στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης στρογγυλής τραπέζης πριν από την έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. «Μπορεί [η αυτοκινητοβιομηχανία] να επηρεαστεί το 2022 και [η κατάσταση] να χαλαρώσει περαιτέρω το 2023».
Η έκθεση IAA Show είναι το πρώτο μεγάλο γεγονός της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο μετά την πανδημία της COVID-19.
Η Daimler δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει σημαντικά χαμηλότερες πωλήσεις τρίτου τριμήνου στη μονάδα της Mercedes λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, ακολουθώντας κι αυτή άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πληγεί από το ίδιο πρόβλημα, όπως την αμερικανική General Motors, την ινδική Mahindra και την ιαπωνική Toyota, οι οποίες έχουν μειώσει τις προβλέψεις παραγωγής και πωλήσεων λόγω των περιορισμένων προμηθειών τσιπ.
Πάντως o Καλένιους δήλωσε την Κυριακή ότι παρά την τρέχουσα έλλειψη ημιαγωγών, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει ότι η προσφορά τους θα βελτιωθεί το τέταρτο τρίμηνο.
Latest News
Οι τόκοι «γονατίζουν» τις αναπτυσσόμενες οικονομίες - Στα 29. τρισ. το χρέος τους
Οι αναπτυσσόμενες χώρες συναντούν σημαντικά εμπόδια στην οικονομική τους ανόρθωση και στρέφονται στο ΔΝΤ
Δύο τόνους... δολαρίων έστειλε στη Μόσχα ο Άσαντ - 250 εκατ. σε 100δόλαρα
«Το καθεστώς έπρεπε να φέρει χρήματα στο εξωτερικό σε ένα ασφαλές καταφύγιο για να μπορέσει να εξασφαλίσει την ωραία ζωή»
Κάγια Κάλας: Πρώιμη η χαλάρωση των κυρώσεων κατά της Συρίας
Η Κάγια Κάλας αναφέρθηκε στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Συρία, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα μετά την πτώση του καθεστώτος Άσαντ
Στήριξη από Λεπέν και την Κεντροαριστερά αναζητά ο νέος Γάλλος πρωθυπουργός
Ο Φρανσουά Μπαϊρού θα προσπαθήσει να κερδίσει τη στήριξη της Λεπέν για να περάσει τον προϋπολογισμό
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο