Δύο χρόνια ανάπτυξης κόστισε στον αεροπορικό κλάδο η πανδημία, με τη ζήτηση στον κλάδο της αεροναυπηγικής να επιστρέφει στην κανονικότητα από το 2024! Αυτά τονίζει, μεταξύ άλλων, στο νέο δεκαετές outlook που εξέδωσε για τον κλάδο, αλλά και τη δική της πορεία, η αμερικανική Boeing.
«Χάσαμε περίπου δύο χρόνια ανάπτυξης και αυτά δεν μπορούμε να τα παρακάμψουμε» σχολίασε χαρακτηριστικά, μιλώντας στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος εμπορικής ανάπτυξης του αμερικανικού κολοσσού, Ντάρεν Χάλστ.
Στην έκθεση της, η Boeing υποστήριξε πως ο ρυθμός ανάπτυξης για τον εμπορικό αεροπορικό κλάδο κινείται σε ποσοστό 7% χαμηλότερα από τα επίπεδα που βρισκόταν πριν την πανδημία, αν και πρόκειται για ένα ποσοστό βελτιωμένο σε σχέση με το 11% της υποχώρησης που βρισκόταν πέρυσι.
Με τον ρυθμό αυτό οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών παγκοσμίως (και όχι μόνο από την Boeing) θα διαμορφωθούν στα 19.330 μέχρι το 2030.
Πρόκειται βέβαια για εκτιμήσεις που βασίζονται σε εκτιμώμενους ρυθμούς ανάκαμψης για την παγκόσμια οικονομία στο 2,7% παγκοσμίως, που θα διαμορφώσουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά και της διακίνησης εμπορευμάτων μέσω αέρος περίπου στο 4% ετησίως.
Αναφορικά με τη συνολική αξία της αγοράς, η έκθεση υπολογίζει ότι η συνολική αγορά αεροναυπηγικής και άμυνας θα φτάσει σε αξία τα 9 τρισ. δολάρια μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με την αγορά εμπορικών αεροσκαφών να κυμαίνεται στα 3,2 τρισ. δολάρια και τον κλάδο των υπηρεσιών στα 3,2 τρισ. δολάρια.
Με τη λήξη της πανδημίας οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα ανεβάσουν στροφές στην ανανέωση των στόλων τους, με αποτέλεσμα η απόσυρση παλαιών αεροσκαφών να κινηθεί σε επίπεδα ρεκόρ. Συγκεκριμένα εκτιμάται πως το 20% με 25% του παγκόσμιου στόλου θα αποσυρθεί, έναντι του 15% που παραδοσιακά ανανεώνεται σε φάσμα πενταετίας.
Η ίδια η Boeing πέρασε μια δύσκολη περίοδο, όχι μόνο λόγω της πανδημίας, αλλά και της κρίσης που προέκυψε για την τύχη των 737 Max μετά από δύο πτώσεις αεροσκαφών με δεκάδες θύματα. Όμως, πλέον προετοιμάζεται για «επιστροφή στην ανάπτυξη», με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για ανάκαμψη του ταξιδιωτικού κλάδου στα προ της πανδημίας επίπεδα γύρω στα τέλη του 2023 με τις αρχές του 2024. Μάλιστα, ο εγχώριος κλάδος στις ΗΠΑ θα αναρρώσει ακόμη πιο γρήγορα, επιστρέφοντας στα προ της πανδημίας επίπεδα μέσα στο 2022.
Latest News
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist
Η Ισπανία θα νομιμοποιήσει 900.000 μετανάστες σε τρία χρόνια
Η Ισπανία αναμορφώνει τη νομοθεσία που διέπει τα δικαιώματα παραμονής ξένων μεταναστών στη χώρα
Πόσα επενδύουν ΗΠΑ, Κίνα και ΕΕ σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D)
Πρώτες σε δαπάνες για έρευνα ( R&D) έρχονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί η Κίνα και στην τρίτη θέση είναι οι 27 χώρες της ΕΕ με πρώτη τη Γερμανία