Κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Ford, η Volkswagen και η Daimler εξακολουθούν να δίνουν σκληρό αγώνα για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, με στελέχη από κάθε μία από τις εταιρείες να προειδοποιούν ότι η έλλειψη πυριτίου είναι πιθανό να παραμείνει ένα μεγάλο πρόβλημα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Χέρμπερτ Ντίες, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Όλα Καλένιους και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν δήλωσαν στο CNBC, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, τη Δευτέρα, ότι είναι δύσκολο να πουν πότε θα λυθεί το σύνθετο αυτό ζήτημα.
Απώλειες για την Volkswagen
Η γερμανική Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, έχασε μερίδιο της αγοράς της στην Κίνα ως αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, όπως δήλωσε ο Ντιές.
«Είμαστε σχετικά αδύναμοι λόγω ελλείψεων σε ημιαγωγούς (…) Έχουμε περισσότερα πλήγματα στην Κίνα παρά στον υπόλοιπο κόσμο. Αυτός είναι ο λόγος που χάνουμε μερίδιο αγοράς».
Ο Ντίες είπε ότι οι συνάδελφοί του στην Κίνα πιέζουν για περισσότερους ημιαγωγούς, περιγράφοντας την έλλειψη τσιπ ως «πραγματικά μεγάλη ανησυχία».
Η εταιρεία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ εκτιμούσε ότι η κατάσταση με τους ημιαγωγούς θα βελτιωνόταν μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά αυτό τελικά δεν συνέβη. Η Μαλαισία, όπου εδρεύουν πολλοί από τους προμηθευτές της Volkswagen, έχει πληγεί σοβαρά από τον κορωνοϊό τις τελευταίες εβδομάδες, οδηγώντας σε διακοπή λειτουργίας αρκετών εργοστασίων.
Ο Ντίες πιστεύει ότι τα ζητήματα που σχετίζονται με τις ελλείψεις ημιαγωγών θα αρχίσουν να περιορίζονται όταν οι χώρες μειώσουν τη μετάδοση της Covid-19, αλλά αναμένει ότι θα υπάρξει γενική έλλειψη ημιαγωγών για κάποιο χρονικό διάστημα. «Θα αντιμετωπίσουμε μια γενική έλλειψη ημιαγωγών επειδή το διαδίκτυο των πραγμάτων αυξάνεται τόσο γρήγορα, οπότε θα υπάρξουν περιορισμοί που θα προσπαθήσουμε να διαχειριστούμε», πρόσθεσε.
Κρίση πρώτων υλών
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Ford Europe Γκούναρ Χέρμαν, εκτιμά ότι η έλλειψη ημιαγωγών θα μπορούσε να συνεχιστεί έως το 2024, προσθέτοντας ότι είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ακριβώς πότε θα εξαλειφθεί το πρόβλημα.
Η έλλειψη σε ημιαγωγούς πιστεύεται ότι επιδεινώθηκε με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, ένα Ford Focus χρησιμοποιεί συνήθως περίπου 300 τσιπ, ενώ ένα από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Ford μπορεί να έχει έως και 3.000 τσιπ!
Υπάρχουν όμως και άλλες ελλείψεις για να αντιμετωπιστούν. Η Ford αντιμετωπίζει μια «νέα κρίση» στις πρώτες ύλες, είπε ο Χέρμαν.
Θα ανεβούν οι τιμές των αυτοκινήτων
Οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν καθώς το κόστος των πρώτων υλών ανεβαίνει, εκτίμησε ο επικεφαλής της Ford Europe. Παρά τις ανισορροπίες αυτές όμως, ο Χέρμαν εκτίμησε ότι «η ζήτηση είναι πραγματικά εξαιρετικά ισχυρή».
Ο Όλα Καλένιους της Daimler εξέφρασε την ελπίδα ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι η κορύφωση της έλλειψης. «Το τρίμηνο που διανύουμε φαίνεται να είναι αυτό που θα επηρεαστεί σημαντικά από την έλλειψη ημιαγωγών», σημείωσε.
«Ελπίζουμε ότι στο τέταρτο τρίμηνο θα αρχίσουμε να επιστρέφουμε ξανά στην γνώριμη κατάσταση.. υπάρχει όμως ένα επίπεδο αβεβαιότητας που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στο σύστημα παραγωγής μας», εκτίμησε ο Καλένιους.
Η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Οι γραμμές συναρμολόγησης έχουν κλείσει και ορισμένα αυτοκίνητα αποστέλλονται τώρα χωρίς κάποια χαρακτηριστικά που βασίζονται στους ημιαγωγούς.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η παραγωγή αυτοκινήτων έπεσε σε νέο χαμηλό τον Ιούλιο, σηματοδοτώντας τη χειρότερη επίδοση του Ιουλίου για τη βιομηχανία από το 1956.
Ο γερμανικός τεχνολογικός και μηχανικός όμιλος Bosch, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο, πιστεύει ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι πλέον κατάλληλες για τον σκοπό τους. Ο Χάραλντ Κρόγκερ, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch, δήλωσε στο CNBC τον περασμένο μήνα ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν υποχωρήσει τον τελευταίο χρόνο καθώς η ζήτηση για ημιαγωγούς σε όλους τους τομείς, από τα αυτοκίνητα έως τα PlayStation 5 και τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, έχει αυξηθεί παγκοσμίως.
Latest News
Νότια Κορέα: Τι σηματοδοτεί η καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Η προσοχή στη Νότια Κορέα στρέφεται τώρα στο συνταγματικό δικαστήριο, το οποίο πρέπει να αποφασίσει αν θα απομακρύνει τον Γιουν
Πήλιο: Αναστέλλονται τα δρομολόγια του «Μουτζούρη» μετά τον εκτροχιασμό
Η Hellenic Train σε ανακοίνωση αναφέρει πως το τρένο στο Πήλιο ενώ κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα, τροχός του πρώτου βαγονιού παρέκκλινε εκτός των ραγών
Συρία: «Αμεση επαφή» Μπλίνκεν με την ισλαμιστική HTS
«Ηρθαμε σε επαφή με την HTS και άλλες πλευρές», δήλωσε ο Μπλίνκεν σε δημοσιογράφους μετά τις συζητήσεις για τη Συρία
Πιερρακάκης: Τον Σεπτέμβριο 2025 τα πρώτα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα στην χώρα μας,
Γεωργία: Ο ακροδεξιός Μιχαήλ Καβελασβίλι διορίστηκε στην προεδρία της χώρας
Ο Μιχαήλ Καβελασβίλι, σήμερα 53 ετών, είναι πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος και ήταν ο μοναδικός υποψήφιος για τη θέση
ΕΣΗΕΑ: Ιδρύθηκε σαν σήμερα στις 14 Δεκεμβρίου 1914
Το 1947 θα πάρει τη σημερινή ονομασία της
Τουρκία: «Αποτρέψαμε αιματοχυσία στη Συρία»
Ο Χακάν Φιντάν δηλώνει ότι έπεισε Μόσχα και Τεχεράνη να μην παρέμβουν υπέρ του Άσαντ, για να αποφευχθούν τα χειρότερα. Το μέλλον της Συρίας επί τάπητος σε συνάντηση στην Ιορδανία.
Γερμανία: Εκτός κυβέρνησης και στη Θουριγγία η AfD
Συνεννοήσεις και «αλχημείες» των άλλων κομμάτων απέτρεψαν την είσοδο του ακροδεξιού κόμματος AfD στην κυβέρνηση της Θουριγγίας. Θα έχει όμως διάρκεια η νέα κυβέρνηση;
Απέφερε καρπούς το πρόγραμμα «Μπροστινή πόρτα» - Αύξηση εσόδων για ΟΑΣΑ - ΟΕΣΘ
Η συνολική αύξηση των εσόδων για τη Δημόσια Συγκοινωνία το τρίμηνο Σεπτέμβριος - Νοέμβριος 2024 ήταν 6,24 εκατομμύρια ευρώ
Το κοινοβούλιο της Νότιας Κορέας ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του προέδρου Γιουν
Το Κοινοβούλιο στη Νότια Κορέα ψήφισε «ναι» στην καθαίρεση του Γιουν Σουκ Γέολ, μετά τα γεγονότα της 3ης Δεκεμβρίου