Δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες από την ομιλία της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην διάσκεψη για το κλίμα που πραγματοποιείται στη Γλασκόβη. Εκεί όπου η πρόεδρος της Κομισιόν απευθυνόμενη προς τους παρευρισκόμενους – και όχι μόνο – είπε πως «όλοι πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε τώρα για να περιορίσουμε την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας κάτω από 1,5 βαθμό».
«Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάτι για την κλιματική αλλαγή, επειδή είναι ανθρωπογενής», σημείωσε επίσης. Κι όμως, «πριν αλέκτορα φωνήσαι», ο Γερμανίδα πολιτικός βρέθηκε να είναι ανεπανόρθωτα εκτεθειμένη. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με αποκάλυψη της βρετανικής εφημερίδας Telegraph, από τη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της, τον Δεκέμβριο του 2019, έχει χρησιμοποιήσει ένα ιδιωτικό αεροσκάφος για τις μισές και πλέον επίσημες μετακινήσεις της (18 από τις 34, με βάση το ρεπορτάζ).
Δάσκαλε που δίδασκες…
Σαν να μην έφτανε δε αυτό, ανάμεσα στους προορισμούς της ήταν το Παρίσι και το Λονδίνο, όπου μπορούσε να μεταβεί πιο εύκολα και οικονομικά και με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Μάλιστα, ένα από τα ταξίδια αφορούσε τη διαδρομή Βιέννη – Μπρατισλάβα, μια απόσταση δηλαδή 55 περίπου χιλιομέτρων που μπορεί να γίνει μέσα σε μία ώρα ή και λιγότερο με τρένο ή αυτοκίνητο.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος εκπέμπει περίπου δύο τόνους διοξειδίου του άνθρακα για κάθε μία ώρα πτήσης, όταν στον μέσο πολίτη της ΕΕ αντιστοιχούν εκπομπές 8,2 τόνων ετησίως.
Τα ταξίδια αυτά «δεν ήταν συμβατά με τις τακτικές εμπορικές πτήσεις», σημείωσε στην απάντησή του το γραφείο της προέδρου της Κομισιόν, για να προσθέσει: «Τα αεροταξί χρησιμοποιούνται μόνο όταν είναι απαραίτητο, προκειμένου να καταστεί εφικτή η παρουσία σε συναντήσεις που διεξάγονται σε διαφορετικά μέρη, στο πλαίσιο ενός πολύ σφιχτού προγράμματος».
Τονίστηκε, παράλληλα, ότι αυτά τα αεροσκάφη χρησιμοποιούν συνήθως ως καύσιμο την βιολογική κηροζίνη, έτσι ώστε να μειώνουν το «αποτύπωμα» άνθρακα κατά τις πτήσεις τους.
Latest News
Ο Μακρόν θέλει τον... Σούπερ Μάριο πρόεδρο της Κομισιόν - Οι παρασκηνιακές διεργασίες
Ο Μακρόν θέλει στα ηνία της ΕΕ έναν τεχνοκράτη, αλλά δεν θα είναι εύκολη υπόθεση να «απαλλαγεί» από την φον ντερ Λάιεν
ΟΑΣΑ: Επιβίβαση με smartphones και κάρτα στα λεωφορεία, ποιες γραμμές αφορά
Οι αστικές συγκοινωνίες στην ψηφιακή εποχή - Το έργο υλοποίησε η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία
Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών
Αφρικανική σκόνη: Ποιες συστάσεις απευθύνει στους εργοδότες το υπουργείο Εργασίας
Η σύσταση αφορά σε περιοχές που παρουσιάζουν επιβάρυνση της ποιότητας του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω των μετεωρολογικών συνθηκών και της αφρικανικής σκόνης
Σαράντης: Αύξηση ΕΒΙΤ στα 13,6 εκατ. ευρώ το α τρίμηνο
Βρισκόμαστε σε τροχιά επίτευξης των στόχων μας για το 2024, δηλώνει η Σαράντης
Πότε υποχωρεί η αφρικανική σκόνη
Γενικά άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου
Γιατί τα όμορφα μνημεία... όμορφα καίγονται
Το ιστορικό χρηματιστήριο της Δανίας είναι το τελευταίο σε μια σειρά ευρωπαϊκών μνημείων που κάηκαν
Το πόδι μιας «αρκούδας» διασχίζει την Ευρώπη - Ανάλυση του Economist
Στο αμείλικτο ερώτημα «τι θα γίνει εάν χάσει η Ουκρανία» επιχειρεί να απαντήσει ο Economist
Άτυπο debate κυβέρνησης – αντιπολίτευσης για το κάλεσμα Μητσοτάκη σε «απολογία» στη Βουλή
Αίτημα ΣΥΡΙΖΑ για προ ημερησίας συζήτηση. Η τελευταία συζήτηση επί του ζητήματος προκλήθηκε από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα το 2021.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2023 – Για πλεόνασμα ακρίβειας μιλούν τα κόμματα
Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αποτέλεσμα για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% – Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι είπε ψέματα πως μείωσε τους φόρους