Μαζική τύφλωση ή εσκεμμένη απόκρυψη της πραγματικότητας; Η απορία μου αυτή αναδεικνύεται κατά καιρούς οσάκις σε ορισμένα κοινωνικά φαινόμενα που απασχολούν την κοινή γνώμη δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ή αποκρύπτεται η διαφορετική πραγματικότητα. Ας γίνω πιο σαφής με ένα κραυγαλέο επίκαιρο παράδειγμα.
Ανάστατος είναι ο πληθυσμός της πρωτεύουσας και κραυγές απελπισίας εκπέμπουν προς κάθε κατεύθυνση οι οδηγοί αυτοκινήτων λόγω της παρατηρούμενης πρωτοφανούς κυκλοφοριακής ασφυξίας. Διαδρομές 10-15 λεπτών υπό ομαλές συνθήκες απαιτούν και μία και δύο ώρες ή και περισσότερο, με αποτέλεσμα την απώλεια πολύτιμου χρόνου που συνεπάγονται οι καθυστερήσεις, ασυνέπεια σε ραντεβού και κλονισμό της ψυχικής ηρεμίας. Επί ώρες στα τηλεοπτικά κανάλια και στα ραδιόφωνα αναζητούνται και αναλύονται οι αιτίες αυτού του χωρίς προηγούμενο φαινομένου. Είναι η επάνοδος των μαθητών στα σχολεία; Αλλά αυτό συνέβαινε κάθε χρόνο και οι μαθητές δεν πολλαπλασιάστηκαν. Είναι η άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού; Μα ήταν άραγε ομαλότερη η κυκλοφορία προ κορωνοϊού; Είναι η κατάργηση των μονών-ζυγών που ορθώς επαναφέρεται η ισχύς τους;
Μήπως επειδή προτιμούμε λόγω κορωνοϊού το ΙΧ αντί των μέσων μαζικής μεταφοράς;
Ολα αυτά πράγματι ισχύουν. Ομως δεν εξηγούν το σημερινό αδιέξοδο για το οποίο η απάντηση είναι απλή αλλά ουδείς την επικαλείται.
Κάθε χρόνο, κάθε μήνα, κάθε μέρα προστίθενται στην κυκλοφορία χιλιάδες νέα αυτοκίνητα χωρίς αντίστοιχη απόσυρση ισάριθμων παλαιάς τεχνολογίας. Κατά την τελευταία δεκαετία 2010-2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα ξεπέρασαν τα 1.600.000 και αυτό μολονότι η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από έντονη κάμψη στην αγορά, αφού την προηγούμενη δεκαετία 2000-2009 πωλήθηκαν 2.691.000 καινούργια εισαγόμενα αυτοκίνητα. Δηλαδή την τελευταία εικοσαετία τέθηκαν στην κυκλοφορία πάνω από 3 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα, στα οποία θα πρέπει να προστεθεί και άγνωστος αλλά σημαντικός αριθμός μεταχειρισμένων, τα οποία εισάγονται στην ελληνική αγορά.
Είναι ως εκ τούτου αναπόφευκτο, αφού τα περισσότερα από τα μισά νεοκυκλοφορούντα κινούνται στην πρωτεύουσα, να διογκώνεται καθημερινά το κυκλοφοριακό αδιέξοδο, το οποίο φυσικά δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με υποτυπώδη μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Αλλωστε και το ημίμετρο της επιβολής διοδίων για είσοδο στο κέντρο της πρωτεύουσας δεν φαίνεται να αποτολμάται καθώς θα είχε πολιτικό κόστος. Το γιατί ουδείς αναφέρεται στην κύρια αιτία του κυκλοφοριακού αδιεξόδου είναι απορίας άξιον. Δεν γνωρίζουν οι σχολιαστές την αυξημένη εισροή νέων αυτοκινήτων;
Ισχύει μαζική τύφλωση ή μήπως υποκρύπτεται ιδιοτέλεια που θα μπορούσε να εκδηλώνεται με μεθοδική απόκρυψη από τα ΜΜΕ;
Μία εξήγηση είναι η αποφυγή αυτής της αλήθειας για να μην ενοχληθούν οι έμποροι αυτοκινήτων και να μη διακόψουν τις παχυλής αξίας διαφημίσεις που κατακλύζουν όλα τα μέσα δημοσιότητας. Κάθε άλλη εξήγηση ευπρόσδεκτη.
Το πρόβλημα της κυκλοφοριακής ασφυξίας ούτε ελληνικό είναι ούτε πρόσφατο, αλλά σε χώρες όπου προνοούν εγκαίρως πριν προηγηθεί αδιέξοδο μερίμνησαν ώστε να δημιουργηθεί στις μεγάλες πόλεις πυκνό δίκτυο μετρό.
Εάν είχαμε μυαλό, θα είχε το μετρό δρομολογηθεί πολύ νωρίτερα και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αντί να σπαταλούνται πολύτιμα κεφάλαια σε άχρηστα τραμ που επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό.
Latest News
Η συζήτηση που δεν γίνεται για τον προϋπολογισμό
Η Βουλή συζητάει τον προϋπολογισμό, όμως η σοβαρή συζήτηση για την οικονομική πολιτική δεν γίνεται
Βουλιμία
Είναι γνωστό ότι μεταξύ των θανάσιμων αμαρτημάτων περιλαμβάνεται και η βουλιμία…
Μπουλντόζες τη νύχτα
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αποφάνθηκε ότι ο νόμος με τον οποίο χτίζουμε στην Ελλάδα από το 2012 είναι αντισυνταγματικός, εξαιρεί όσες οικοδομές έχουν αποδεδειγμένα αρχίσει εργασίες για την ανέγερσή τους
Οι εγκλωβισμένοι, τα ακίνητα και ο… φορέας
Θυμηθήκαμε ότι υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός μικρών επιχειρήσεων που μέσα στην κρίση κοκκίνισαν τα δάνειά τους
Η ευθύνη των τραπεζών
Οι τράπεζες πατούν καλύτερα στα πόδια τους, δεν εξαρτάται η κερδοφορία τους από τις προμήθειες. Επίσης είναι εμφανές ότι χρειάζεται η κυβέρνηση μια «νίκη» στο μέτωπο του κόστους ζωής
Ανάπτυξη που «τρώγεται»
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία είμαστε πάνω και από τον στόχο του 2024
Απιστευτα δώρα προς τα πολιτικά άκρα
Αρχίζω να πιστεύω όλο και περισσότερο ότι το σύνδρομο της επιτυχίας από μια φάση και μετά τυφλώνει τις δημοκρατίες, οι οποίες στη συνέχεια χάνουν και την ακοή τους.
Ελληνικές απώλειες από το «γαλλικό μέτωπο»
Θα πρέπει να θεωρούμε σίγουρες και τις πρώτες απώλειες για την Ελλάδα από το «γαλλικό μέτωπο».
Σοκαριστικές ομοιότητες
Στη Γαλλία, οι έμπειροι από την ελληνική κρίση βλέπουν ομοιότητες με την περίοδο 2012 – 2014 στην Ελλάδα
Η Γαλλία σε κρίση και η Ευρώπη σε περιδίνηση
Η πολιτική κρίση στη Γαλλία έρχεται να αναδείξει τα συνολικότερα προβλήματα της ευρωπαϊκής διακυβέρνησης