Τις πρώτες επιπτώσεις στην κρουαζιέρα από την εμφάνιση της παραλλαγή «Όμικρον» καταγράφουν οι ειδικοί.

Όπως σημειώνει στον OT ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που προγραμμάτιζαν ήδη χριστουγεννιάτικες κρουαζιέρες να ξεκινούν από τη Νότια Αφρική με αμερικανούς και ευρωπαίους επιβάτες και με τα πλοία τους να βρίσκονται καθ’ οδόν προς τους προορισμούς τους, ματαίωσαν για ακόμη μία φορά τις συγκεκριμένες αναχωρήσεις και προορισμούς.

Επίσης, με την εμφάνιση της νέας μετάλλαξης έγιναν ανάλογες ανακοινώσεις σε διάφορες πρωταρχικές αγορές ώστε να αποφευχθούν τα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας.

Επιπλέον ορισμένοι μεγάλοι tour operators έχουν ήδη ανακοινώσει την ακύρωση των προγραμμάτων τους για το πρώτο τετράμηνο του έτους 2022. Η Ρωσία έχει επίσης ακυρώσει τον θαλάσσιο τουρισμό για Ρώσους στη Μαύρη Θάλασσα και συγκεκριμένα για τρία πλοία ρωσικών συμφερόντων που είχαν προγραμματίσει.

Ο κ. Κόντες αναφερόμενος στην πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα σημειώνει ότι έτος 2020 ήταν μια καταστροφική χρονιά για την Κρουαζιέρα με ένα μέσο όρο λειτουργίας 15-18% σε σύγκριση με το 2019 , ενώ παγκοσμίως το έτος 2021 με την επανεκκίνηση του κλάδου περιμένουμε περίπου μια αύξηση κατά 25% και ίσως μέχρι 30%. Έτσι λοιπόν, συνεχίζει, ελπίζουμε ότι θα έχουμε ήδη φθάσει μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς, σε ποσοστό δραστηριοποίησης κρουαζιεροπλοίων περίπου 50% παγκοσμίως.

Oι προβλέψεις για το 2022

Στον Ελλαδικό χώρο αναμένομε, λέει ο κ. Κόντες, περίπου 2180 προσεγγίσεις και 1,85 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις για 2020-2021, έναντι 247 προσεγγίσεων και 267. 000 επιβατοαφίξεων του έτους 2020.

Βέβαια οι προβλέψεις για το 2022 φαίνεται να είναι αρκετά αισιόδοξες, ειδικά στους κύριους προορισμούς που συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά, τη Σαντορίνη, την Μύκονο, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο Κρήτης, το Κατάκολο, κλπ.

Η αρχική πρόβλεψη λοιπόν για το έτος 2022, μας οδηγεί στο να ελπίζουμε, τονίζιε ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, ότι θα επιφέρει μια περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 30% συγκριτικά με το 2021, πλησιάζοντας τις 2.840 προσεγγίσεις και 2,8 εκατομμύρια επιβατοαφίξεις.

Από την άλλη, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019 αναμένεται για το έτος 2024, ίσως και το 2025.

«Παρακολουθώντας καθημερινά τα γεγονότα με την εξέλιξη της πανδημίας και τις συνεχείς μεταλλάξεις που αντιμετωπίζομε, κάτι που επιφέρει συνεχείς περιορισμούς στις μετακινήσεις και γενικότερα στην ανάπτυξη, έχομε πάντα τις αμφιβολίες μας για τους στόχους που επιδιώκομε» καταλήγει ο κ. Κόντες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΤΑΙΠΕΔ – Προχωρά στην αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας
Λιμάνια |

Ξεκινά η αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας - Ποιο το σχέδιο

Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην προκήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος παροχής υπηρεσιών διαχείρισης λιμένα (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης για 40 έτη