Την παραγωγή του πρώτου κυττάρου μπαταρίας ιόντων λιθίου ανακοίνωσε η σουηδική Northvolt, που με τον τρόπο αυτό γίνεται η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που καταφέρνει να εισέλθει στο δύσκολο κλάδο του σχεδιασμού και της κατασκευής μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.
Το επίτευγμα έλαβε χώρα στο νέο μέγα-εργοστάσιο της εταιρείας στη βόρειο Σουηδία, που αναμένεται να παίξει και πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της Northvolt να κατακτήσει μια σημαντική θέση στον παγκόσμιο κλάδο των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και συνάμα να βάλει και την Ευρώπη… στο χάρτη.
Οι πρώτες μπαταρίες που θα βγουν από την παραγωγή θα παραμείνουν στη μονάδα για να περάσουν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και τις δοκιμές, αλλά ήδη από τις πρώτες ανακοινώσεις ο ενθουσιασμός της διοίκησης της εταιρείας ήταν έκδηλος.
«Το πρώτο κύτταρο είναι μόνο η αρχή. Μέσα στα επόμενα χρόνια προσβλέπουμε στην διεύρυνση της παραγωγής με τρόπο που θα διευκολύνει τη μετάβαση της Ευρώπης στην καθαρή ενέργεια» τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος, Πέτερ Κάρλσον.
Από εκεί και πέρα, εφόσον όλα πάνε καλά, οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες αναμένονται μέσα στην ερχόμενη χρονιά. Στόχος, εξάλλου είναι η παραγωγή μπαταριών συνολικής δυνατότητας 60 GWh, που θα μπορούν να καλύψουν έως και ένα εκατ. οχήματα, στο πλαίσιο της πρόθεσης της Northvolt να φτάσει να ελέγχει το 20% με 25% του μεριδίου αγοράς της Ευρώπης μέχρι το 2030.
Είναι χαρακτηριστικό δε, πως ήδη η λίστα των επίδοξων πελατών που έχει σχηματιστεί είναι σημαντική, δεδομένου πως οι βιομηχανίες αυτοκινήτου έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να προετοιμαστούν για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η σουηδική εταιρεία αριθμεί συμβόλαια αξίας άνω των 30 δισ. δολαρίων με βιομηχανίες όπως η BMW, η Volkswagen, η Volvo Cars, η Polestar, η Scania και η Fluence.
Σημειωτέον πως η ύψους 12 δισ. δολάρια σουηδική εταιρεία μετρά μόλις έξι χρόνια ζωής αλλά ήδη θεωρείται ως η ευρωπαϊκή απάντηση στον κλάδο απέναντι στην αμερικανική Tesla και τις ασιατικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών όπως η Panasonic, η LG Chem και η CATL.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος