Η είδηση είχε προαναγγελθεί και απλώς επιβεβαιώθηκε το βράδυ της Τρίτης: η General Motors μετά από σχεδόν έναν αιώνα έχασε τον θρόνο της, ως η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ…
Ηγέτης πλέον είναι η Toyota, παρέχοντας μία ακόμα ένδειξη ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χάσει την κυριαρχία τους στην εγχώρια αγορά τους.
Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια, ήταν μόλις το 2005, όταν η Toyota ήταν το Νο. 4 στις πωλήσεις στις ΗΠΑ, με την GM, τη Ford και την τότε γνωστή ως DaimlerChrysler να προηγούνται, με ένα συνδυασμένο 57% των πωλήσεων στις ΗΠΑ μεταξύ τους.
Αλλά το 2021, η GM, η Ford και η Stellantis —η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που κατέχει την Chrysler— είχαν μόλι το 38% της αγοράς των ΗΠΑ μεταξύ τους τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Ακόμη και η προσθήκη Tesla οδηγεί τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες σε λίγο περισσότερο από το 40% των πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Τρίτη, η GM κατέγραψε σημείωσε πωλήσεις 2,2 εκατομμυρίων οχημάτων για ολόκληρο το έτος στις Η.Π.Α., οι οποίες την άφησαν κατά 114.000 οχήματα, ή 5% πίσω από την Toyota…
Οι πωλήσεις της Toyota για το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 30% σε σύγκριση με τους τελευταίους τρεις μήνες του 2020, αλλά οι πωλήσεις της GM σημείωσαν βουτιά 43%, επιτρέποντας στην Toyota να κερδίσει το προβάδισμά της.
Η βασίλισσα χάνει τον θρόνο της…
Η GM είναι ο μεγαλύτερος πωλητής οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 1931, όταν ξεπέρασε τη Ford, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής έκδοσης Automotive News.
Η Toyota ωστόσο, δεν καυχιέται για το επίτευγμα. Ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος Τζακ Χόλις είπε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι «ευγνώμων» για τους πιστούς πελάτες της, αλλά «το να είσαι Νο. 1 δεν αποτελεί ποτέ εστίαση ή προτεραιότητα».
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θεωρεί βιώσιμο το να μπορεί να διατηρήσει το προβάδισμα στις πωλήσεις της στις ΗΠΑ και δεν είχε σχέδια να χρησιμοποιήσει το επίτευγμα του 2021 σε οποιοδήποτε είδος διαφήμισης, πρόσθεσε.
Το μικρό μυστικό
Και αποκάλυψε ότι πίσω από την καλύτερη αυτή επίδοση της Toyota κρύβεται το γεγονός ότι είχε ενημερωθεί καλύτερα από τους αναλυτές της για την αντιμετώπιση της έλλειψης chip και είχε λάβει κάποια μέτρα.
Ο εκπρόσωπος της GM, Τζιμ Κειν, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ είχε μια πολύ ισχυρή χρονιά πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες σε SUV πλήρους μεγέθους και φορτηγά, καθώς έχει επικεντρωθεί στην κερδοφορία και καθώς βελτιώνεται η προσφορά ημιαγωγών, θα βελτιώνονται και οι πωλήσεις.
«Δεν θα έβγαινα έξω αν ήμουν (Toyota) ούτε θα έκανα ένα τατουάζ «Είμαστε Νο. 1»», είπε.
Η Toyota στην κορυφή
Ενώ η Toyota ήταν στην κορυφή της GM σε πωλήσεις το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο πέρυσι, δεν έχει ξεπεράσει ποτέ την GM για πωλήσεις ολόκληρου του έτους μέχρι τώρα, δήλωσε η Μισέλ Κρέμπς, εκτελεστική αναλύτρια της Cox Automotive. Η Κρεμπς είπε ότι τα δεδομένα της Ward’s Automotive, που χρονολογούνται από το 1961, δείχνουν ότι η GM ήταν ο ηγέτης στις πωλήσεις κάθε χρόνο – αν και ηττήθηκε σε ορισμένα τρίμηνα – από εκείνη την ημερομηνία.
Η επιτυχία της Toyota προέρχεται από τη σωστή διαχείριση των περιορισμένων αποθεμάτων όλο το χρόνο, υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Η Toyota συσσώρευσε επίσης τσιπ υπολογιστών, κάτι που τη βοήθησε να αποφύγει ορισμένες από τις παγίδες παραγωγής που έπληξαν το Detroit Three».
«Αυτό που έγινε σαφές κατά τη διάρκεια του έτους επίσης είναι ότι η Toyota διαθέτει ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα διανομής που της επιτρέπει να αυξάνει τις πωλήσεις ακόμη και όταν έχει από τα χαμηλότερα αποθέματα», υπογράμμισε.
Η άλλη άποψη
Η νίκη της Toyota είναι πιθανότατα μια ανωμαλία, ένα παράδοξο γεγονός, δήλωσε η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια του Insights for Edmunds.
«Παρόλο που η Toyota πρέπει να επαινεθεί για αυτό το επίτευγμα ενόψει της ιστορικής κυριαρχίας των Detroit Three στις πωλήσεις αυτοκινήτων, η εταιρεία δεν θα πρέπει να αισθάνεται πολύ άνετα στην πρώτη θέση» υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι, «είναι απίθανο αυτό να συμβεί ξανά, καθώς το 2021 ήταν μια εξαιρετικά ασυνήθιστη χρονιά».
Η μεγάλη εικόνα
Για ολόκληρο τον κλάδο, στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ολοκλήρωσαν το 2021 με κάτι λιγότερο από 15 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Wards Intelligence, με το ετήσιο ποσοστό πωλήσεων τον Δεκέμβριο να ολοκληρώνεται στα 12,44 εκατομμύρια. Ο αριθμός ολόκληρου του έτους ήταν πολύ χαμηλότερος από τον μέσο όρο της πενταετίας των 17,3 εκατομμυρίων από το 2015-2019.
Η IHS Markit προβλέπει ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να φτάσουν σχεδόν τα 15,5 εκατομμύρια το 2022. Η Toyota βλέπει τις πωλήσεις της βιομηχανίας να εκτινάσσονται στα 16,5 εκατομμύρια φέτος, με τη ζήτηση ακόμη υψηλότερη εάν η βιομηχανία μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγή, με τις δικές της πωλήσεις να ξεπερνούν τα 2,4 εκατομμύρια.
Ο άνθρωπος της χρονιάς
Τον περασμένο Απρίλιο, ο Akio Toyoda, ο CEO και Πρόεδρος της Toyota, απέσπασε τον τίτλο «World Car Person Of The Year» για το 2021.
Ο Akio Toyoda είναι ο χαρισματικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Corporation, ο οποίος έχει συμβάλει όσο κανείς άλλος για τη διατήρηση του Ιάπωνα κατασκευαστή στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητικής πυραμίδας.
Yπό την ηγεσία του, η Toyota παρέμεινε κερδοφόρα το 2020, παρά τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του COVID-19, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτό πολλές θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, ο Akio Toyoda διατήρησε τη σταθερή πορεία ανάπτυξης και ανέλιξης της Toyota στη νέα, συνδεδεμένη, αυτόνομη και ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, ξεκινώντας παράλληλα την κατασκευή της Woven City, μιας πρωτότυπης πόλης του μέλλοντος.
Latest News
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ
Τιμές-φωτιά οι Χριστουγεννιάτικες αγορές στη Γερμανία
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν μπορεί παρά να επηρεάσει και τις Χριστουγεννιάτικες Αγορές στη Γερμανία. Έως 7 ευρώ στοιχίζει το περίφημο «ζεστό κρασί» με μπαχαρικά.
Η αβεβαιότητα της εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ αρχίζει να «δαγκώνει» την Ευρώπη - Τι εκτιμά η Goldman Sachs
H Goldman Sachs επιχειρεί να εξετάσει την επίδραση της αβεβαιότητας της εμπορικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ εντός κι εκτός ΗΠΑ