Σε κλοιό ασφυκτικών πιέσεων βρίσκονται οι Βρυξέλλες, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν επίμονα την αλλαγή των κανονισμών που τις υποχρεώνουν να προχωρούν σε πτήσεις… «φαντάσματα» προκειμένου να διατηρήσουν στις θέσεις slots που ελέγχουν στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τους τωρινούς κανονισμούς, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιήσουν μίνιμουμ το 50% των slots αυτό το χειμώνα, αλλιώς θα υποχρεωθούν να τα επιστρέψουν. Πρόκειται για ένα ποσοστό αισθητά χαμηλότερο από το σύνηθες 80%, όμως και πάλι κρίνεται υπερβολικά υψηλό δεδομένης της δύσκολης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στον ταξιδιωτικό κλάδο με το νέο κύμα της πανδημίας και την επέλαση της Όμικρον.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εταιρείες να πραγματοποιούν πολλές πτήσεις χωρίς επιβάτες, ήτοι πτήσεις-φαντάσματα, απλά και μόνο για να διατηρήσουν τα slots στα αεροδρόμια, κάτι που κοστίζει σε χρήματα, αλλά και επιβάρυνση -όπως επισημαίνουν- του περιβάλλοντος.
Για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa υπολογίζει ότι είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει περίπου 18.000 πτήσεις-φαντάσματα μέσα στο χειμώνα, για να τηρήσει τους κανονισμούς.
Το όριο της χρήσης των slots πρόκειται να ανέβει και πάλι το καλοκαίρι, στο 64%, λαμβάνοντας υπόψη τη συνηθισμένη αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα για την ώρα δεν… βγαίνουν, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες, έχοντας και τη στήριξη αρκετών κυβερνήσεων. Ωστόσο για την ώρα οι Βρυξέλλες δεν φαίνονται διατεθειμένες να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία.
«Αν και πρέπει να μείνουμε επιφυλακτικοί, τα στοιχεία δείχνουν πως η επίδραση του τέταρτου κύματος και της Όμικρον στην ταξιδιωτική κίνηση δεν είναι τόσο αρνητική, ούτε θα έχει τόσο μεγάλη διάρκεια όσο φοβόμασταν αρχικά» σχολίασε, μιλώντας στους Financial Times, η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν. Υποστήριξε δε, πως οι κανόνες προσφέρουν στις εταιρείες αρκετή ευελιξία, ώστε να μην χρειάζεται να πραγματοποιούν άδειες πτήσεις.
Το πρόβλημα της διαχείρισης των slots ήταν από τα πρώτα που προέκυψαν στον κλάδο με το ξέσπασμα της πανδημίας, φέρνοντας ωστόσο σε αντιπαράθεση και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι τελευταίες έχουν μετρήσει μικρότερες ζημιές από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου και πιέζουν ώστε οι κανόνες του ανταγωνισμού να τεθούν σε πλήρη ισχύ δίχως κανένα δίχτυ προστασίας λόγω της πανδημίας.
Δεν είναι τυχαίο πως την αλλαγή στα όρια χρήσης των slots ζητούν μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa (με τις θυγατρικές της) και η Air France-KLM.
Πραγματικά, και η Βάλεαν στις δηλώσεις της επεσήμανε πως κάποιες από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους κατάφεραν να προσαρμοστούν πιο γρήγορα στα νέα δεδομένα και να καταφέρουν να επαναφέρουν τη δραστηριότητα τους πιο κοντά στα επίπεδα του 2019.
Latest News
Επενδύει στην παραγωγή προηγμένων τσιπ μνήμης η Κίνα
Επικεφαλής των κινεζικών εταιρείων που στοχεύουν να κατασκευάσουν προηγμένα τσιπ μνήμης μέχρι το 2026, θα είναι η Huawei
Νέο «χτύπημα» στα εμπορικά ακίνητα της Ευρώπης – Βουτιά 26% στις συναλλαγές
Λιγότερα κτίρια γραφείων άλλαξαν χέρια από ό,τι σε οποιοδήποτε τρίμηνο έχει καταγραφεί μέχρι τώρα
Σύσταση Capital Economics: Δεν χρειάζεται πανικός- H ΕΚΤ θα μειώσει τα επιτόκια τον Ιούνιο
Θεωρεί κάτι περισσότερο από πιθανό η ΕΚΤ να κινηθεί αντίθετα από την FED
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε «αρνητικές» η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19