Σε κλοιό ασφυκτικών πιέσεων βρίσκονται οι Βρυξέλλες, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν επίμονα την αλλαγή των κανονισμών που τις υποχρεώνουν να προχωρούν σε πτήσεις… «φαντάσματα» προκειμένου να διατηρήσουν στις θέσεις slots που ελέγχουν στα αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τους τωρινούς κανονισμούς, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιήσουν μίνιμουμ το 50% των slots αυτό το χειμώνα, αλλιώς θα υποχρεωθούν να τα επιστρέψουν. Πρόκειται για ένα ποσοστό αισθητά χαμηλότερο από το σύνηθες 80%, όμως και πάλι κρίνεται υπερβολικά υψηλό δεδομένης της δύσκολης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στον ταξιδιωτικό κλάδο με το νέο κύμα της πανδημίας και την επέλαση της Όμικρον.
Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εταιρείες να πραγματοποιούν πολλές πτήσεις χωρίς επιβάτες, ήτοι πτήσεις-φαντάσματα, απλά και μόνο για να διατηρήσουν τα slots στα αεροδρόμια, κάτι που κοστίζει σε χρήματα, αλλά και επιβάρυνση -όπως επισημαίνουν- του περιβάλλοντος.
Για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa υπολογίζει ότι είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει περίπου 18.000 πτήσεις-φαντάσματα μέσα στο χειμώνα, για να τηρήσει τους κανονισμούς.
Το όριο της χρήσης των slots πρόκειται να ανέβει και πάλι το καλοκαίρι, στο 64%, λαμβάνοντας υπόψη τη συνηθισμένη αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα για την ώρα δεν… βγαίνουν, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες, έχοντας και τη στήριξη αρκετών κυβερνήσεων. Ωστόσο για την ώρα οι Βρυξέλλες δεν φαίνονται διατεθειμένες να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία.
«Αν και πρέπει να μείνουμε επιφυλακτικοί, τα στοιχεία δείχνουν πως η επίδραση του τέταρτου κύματος και της Όμικρον στην ταξιδιωτική κίνηση δεν είναι τόσο αρνητική, ούτε θα έχει τόσο μεγάλη διάρκεια όσο φοβόμασταν αρχικά» σχολίασε, μιλώντας στους Financial Times, η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν. Υποστήριξε δε, πως οι κανόνες προσφέρουν στις εταιρείες αρκετή ευελιξία, ώστε να μην χρειάζεται να πραγματοποιούν άδειες πτήσεις.
Το πρόβλημα της διαχείρισης των slots ήταν από τα πρώτα που προέκυψαν στον κλάδο με το ξέσπασμα της πανδημίας, φέρνοντας ωστόσο σε αντιπαράθεση και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι τελευταίες έχουν μετρήσει μικρότερες ζημιές από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου και πιέζουν ώστε οι κανόνες του ανταγωνισμού να τεθούν σε πλήρη ισχύ δίχως κανένα δίχτυ προστασίας λόγω της πανδημίας.
Δεν είναι τυχαίο πως την αλλαγή στα όρια χρήσης των slots ζητούν μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa (με τις θυγατρικές της) και η Air France-KLM.
Πραγματικά, και η Βάλεαν στις δηλώσεις της επεσήμανε πως κάποιες από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους κατάφεραν να προσαρμοστούν πιο γρήγορα στα νέα δεδομένα και να καταφέρουν να επαναφέρουν τη δραστηριότητα τους πιο κοντά στα επίπεδα του 2019.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία