Σε κλοιό ασφυκτικών πιέσεων βρίσκονται οι Βρυξέλλες, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν επίμονα την αλλαγή των κανονισμών που τις υποχρεώνουν να προχωρούν σε πτήσεις… «φαντάσματα» προκειμένου να διατηρήσουν στις θέσεις slots που ελέγχουν στα αεροδρόμια.

Σύμφωνα με τους τωρινούς κανονισμούς, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιήσουν μίνιμουμ το 50% των slots αυτό το χειμώνα, αλλιώς θα υποχρεωθούν να τα επιστρέψουν. Πρόκειται για ένα ποσοστό αισθητά χαμηλότερο από το σύνηθες 80%, όμως και πάλι κρίνεται υπερβολικά υψηλό δεδομένης της δύσκολης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στον ταξιδιωτικό κλάδο με το νέο κύμα της πανδημίας και την επέλαση της Όμικρον.

Αποτέλεσμα αυτού είναι οι εταιρείες να πραγματοποιούν πολλές πτήσεις χωρίς επιβάτες, ήτοι πτήσεις-φαντάσματα, απλά και μόνο για να διατηρήσουν τα slots στα αεροδρόμια, κάτι που κοστίζει σε χρήματα, αλλά και επιβάρυνση -όπως επισημαίνουν- του περιβάλλοντος.

Για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa υπολογίζει ότι είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει περίπου 18.000 πτήσεις-φαντάσματα μέσα στο χειμώνα, για να τηρήσει τους κανονισμούς.

Το όριο της χρήσης των slots πρόκειται να ανέβει και πάλι το καλοκαίρι, στο 64%, λαμβάνοντας υπόψη τη συνηθισμένη αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης.

Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα για την ώρα δεν… βγαίνουν, όπως υποστηρίζουν οι εταιρείες, έχοντας και τη στήριξη αρκετών κυβερνήσεων. Ωστόσο για την ώρα οι Βρυξέλλες δεν φαίνονται διατεθειμένες να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία.

«Αν και πρέπει να μείνουμε επιφυλακτικοί, τα στοιχεία δείχνουν πως η επίδραση του τέταρτου κύματος και της Όμικρον στην ταξιδιωτική κίνηση δεν είναι τόσο αρνητική, ούτε θα έχει τόσο μεγάλη διάρκεια όσο φοβόμασταν αρχικά» σχολίασε, μιλώντας στους Financial Times, η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βάλεαν. Υποστήριξε δε, πως οι κανόνες προσφέρουν στις εταιρείες αρκετή ευελιξία, ώστε να μην χρειάζεται να πραγματοποιούν άδειες πτήσεις.

Το πρόβλημα της διαχείρισης των slots ήταν από τα πρώτα που προέκυψαν στον κλάδο με το ξέσπασμα της πανδημίας, φέρνοντας ωστόσο σε αντιπαράθεση και τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Οι τελευταίες έχουν μετρήσει μικρότερες ζημιές από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου και πιέζουν ώστε οι κανόνες του ανταγωνισμού να τεθούν σε πλήρη ισχύ δίχως κανένα δίχτυ προστασίας λόγω της πανδημίας.

Δεν είναι τυχαίο πως την αλλαγή στα όρια χρήσης των slots ζητούν μεγάλες εταιρείες όπως η Lufthansa (με τις θυγατρικές της) και η Air France-KLM.

Πραγματικά, και η Βάλεαν στις δηλώσεις της επεσήμανε πως κάποιες από τις αεροπορικές χαμηλού κόστους κατάφεραν να προσαρμοστούν πιο γρήγορα στα νέα δεδομένα και να καταφέρουν να επαναφέρουν τη δραστηριότητα τους πιο κοντά στα επίπεδα του 2019.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή