Στο MEGA μίλησε ο καθηγητής Φυσικής Ατμόσφαιρας, και γ.γ. της Ακαδημίας Αθηνών Χρήστος Ζερεφός, αναφορικά με τα ακραία καιρικά φαινόμενα που «χτύπησαν» τη χώρα, και τις καταστροφές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία Ελπίδα.
«Υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι αυτά είναι από την ίδια τη φύση. Η συχνότητα εμφάνισης των φαινομένων που αυξάνει, και η έντασή τους, που επίσης αυξάνει, δεν είναι τυχαία. Γίνεται μέσα σε λίγες δεκαετίες. Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ, είναι μαζί μας, πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτήν. Μαθαίνουμε σταδιακά, όπως κάνουν τα μικρά παιδιά», είπε ο κ. Ζερεφός.
«Η χιονοκαταιγίδα είναι μια κακοκαιρία που συνέβαινε κάθε 40-50 χρόνια, πλέον θα συμβαίνει πιο συχνά, και επομένως καλό είναι να αρχίσουμε να προσαρμοζόμαστε σε αυτές τις νέες καταστάσεις. Να προφυλαχτούμε, με πρόληψη. Είμαστε στη φάση όπου όταν μας ειδοποιούν οι ειδικοί ότι θα γίνει μεγάλη διαταραχή στην ατμόσφαιρα, παίρνουμε τα ανάλογα μέτρα. Υπάρχουν αλατιέρες, στόλος από μπουλντόζες που ανοίγουν τους δρόμους, απαγορεύεται η κίνηση στα φορτηγά, όπως έγινε στην ΕΟ. Απλώς η Αττική Οδός ατύχησε», συνέχισε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «Αμφιβάλλω αν η Αττική Οδός έχει μηχανήματα για να αντιμετωπίσει τέτοιας έκτασης φαινόμενα».
Στην Αττική Οδό δεν είχαν ρίξει αλάτι
«Υπάρχει παντού συντονιστικό όργανο, όπως έχουμε και εμείς, που συνεργάζεται σε αρμονία με όλες τις άλλες υπηρεσίες όπως η περιφέρεια και οι δήμοι, και πρέπει να υπάρχει διαθεσιμότητα των μέσων που θα προστατεύσουν τους δρόμους και τους κατοίκους. Για αυτό έγινε το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, που αποσκοπεί στο να τακτοποιήσει αυτό το μεγάλο κενό σε απλές καταστάσεις. Εδώ είναι πιο πολύπλοκη η κατάσταση, είναι σπάνιο φαινόμενο και συνέβη στο πιο πυκνοκατοικημένο μέρος της Ελλάδας. Το αλάτι είναι βασικό στοιχείο για το λιώσιμο των πάγων στους δρόμους. Στην Αττική Οδό δεν είχαν ρίξει αλάτι, και εγκλωβίστηκαν τόσοι άνθρωποι», εξήγησε ο κ. Ζερεφός.
«Το καιρικό lockdown έμμεσα επεβλήθη, απλώς δεν επεβλήθη σε ορισμένες αρτηρίες που ήταν πολύ ευάλωτες, πιστεύω επειδή δεν υπήρξε η έγκαιρη ενημέρωση για τη σφοδρότητα της χιονόπτωσης που ήταν εκπληκτική», τόνισε κλείνοντας ο καθηγητής.
Latest News
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους
Η ηλεκτροκίνηση της Ευρώπης μένει από... ρεύμα
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εξηγεί γιατί η ΕΕ χάνει τον στόχο της απανθρακοποίησης έως το 2035
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας
Η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων του Παν. Δυτικής Μακεδονίας εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση 2021-2027»
Ανησυχία αρχών για τον «αυτόματο πιλότο» στα Τesla - Τι δείχνει η ανάκληση 2 εκατ. οχημάτων
H NHTSA ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα μετά από την καταγραφή νέων συμβάντων σύγκρουσης οχημάτων Tesla
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Νέος φωτοβολταϊκός σταθμός 80 MW στη Δυτική Μακεδονία
Στην κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν bifacial φωτοβολταϊκά πλαίσια υψηλής απόδοσης, πάνω σε σταθερό σύστημα στήριξης.
Αρχές του 2025 το νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η αλλαγή των σχεδίων της εταιρείας λειτούργησε θετικά για τις μετοχές της Tesla, που κινούνταν έντονα ανοδικά καταγράφοντας κέρδη έως και 10%
Πλαστικά, ένας αιώνιος εφιάλτης ρύπανσης και… συμφερόντων
Τα Ηνωμένα Έθνη επιδιώκουν να τερματίσουν τη ρύπανση των πλαστικών με μια διεθνώς δεσμευτική συνθήκη, όμως οι διαπραγματεύσεις είναι σκληρές και τα… λεφτά πολλά
Πόσες εύκρατες μέρες θα χάσουν διαφόρες χώρες λόγω κλιματικής αλλαγής - Πώς επηρεάζεται η Ελλάδα
Μέχρι το τέλος του αιώνα, οι κάτοικοι των βόρειων χωρών θα δουν γενικά ηλιόλουστες, ανοιξιάτικες μέρες να εμφανίζεται νωρίτερα τον χειμώνα
HELLENiQ ENERGY: Έναρξη λειτουργίας της ΕΚΟ Energy στην Κύπρο ως προμηθευτής πράσινης ενέργειας
Ξεκίνησε η εμπορική δραστηριότητα στην προμήθεια ηλεκτρισμού από ΑΠΕ