Νέα ρεκόρ καταγράφουν οι ναύλοι για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εν μέσω ξέφρενης ζήτησης για επιπλέον μεταφορική ικανότητα. Όλα τα μεγέθη πλοίων βλέπουν τους ναύλους να κινούνται σε υψηλά επίπεδα αναφέρει η Alphaliner. Τα πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.500 teu ναυλώνονται τώρα στα 60.000 δολ την ημέρα για 36 μήνες απασχόλησης από 45.000 δολ την ημέρα λίγες εβδομάδες πίσω.
Η ίδια τάση παρατηρείται για ελαφρώς μικρότερα μεγέθη. Πλοία μεταφορικής ικανότητας 2.700 teu, για παρόμοιες χρονικές περιόδους ναυλώνονται στα 50.000 δολ την ημέρα από 42.000 δολ στην αρχή του έτους. Στο μεταξύ, ο δείκτης Alphaliner Charter Rate έφτασε σε νέο ιστορικό υψηλό, στις 476 μονάδες.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η ζήτηση είναι μεγάλη σε όλα τα μεγέθη, με κάποιους ναυλωτές να αναζητούν απεγνωσμένα πλοία και να είναι πρόθυμοι να συμφωνήσουν σε οποιοδήποτε μέγεθος και οιασδήποτε ημερομηνία παράδοσης προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μάλιστα καταγράφονται και ναυλοσύμφωνα για πλοία που θα παραδοθούν από τα ναυπηγεία μετά από ένα έτος. Οι ναυλωτές, σημειώνει η Alphaliner δικαίως ανησυχούν ότι ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων για ναύλωση το 2022 θα είναι σημαντικά μικρότερος από ό,τι συνήθως.
Στο μεταξύ στο μέτωπο του φορτίου, ο Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) παραμένει σε ιστορικά υψηλά, πάνω από τις 5.000 μονάδες, παρά την κάμψη των δύο τελευταίων εβδομάδων. Αν και προσωρινά λόγω της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς μπορεί να καταγραφεί ενδεχομένως μια ελαφρά μείωση των όγκων, οι πιο μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν, προς το παρόν, λαμπρές, σημειώνει η Alphaliner. Όλα αυτά ακούγονται θετικά για τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν στόλους με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ναυλώνουν τους liners.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών