Νέους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους χαράσσουν τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα και σιτηρά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία με θετικές επιπτώσεις στους ναύλους. Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), που μετράει την αξία των ναύλων στη μεταφορά άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, σιτηρών κ.ά., σκαρφάλωσε πριν από μερικά 24ωρα στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς και έκλεισε στις 3.117 μονάδες, επίπεδο που «είχε να δει» από τις 13 Δεκεμβρίου, όταν ο BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Τα φορτία έρχονται τώρα στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές σε σχέση με τη Ρωσία και την Ουκρανία που ήταν οι βασικοί προμηθευτές της Γηραιάς Ηπείρου. Σύμφωνα με το Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA), τους δύο πρώτους μήνες από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οι εισαγωγές άνθρακα της ΕΕ από τη Ρωσία έχουν μειωθεί κατά 40%.

Κερδισμένες οι ΗΠΑ, οι οποίες, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Απογραφής, έχουν αυξήσει τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα σε υψηλό έτους των 3,4 εκατ. τόνων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι θα αυξηθούν περισσότερο.

Την ίδια στιγμή, και η Ινδία αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα υπό τον φόβο ελλείψεων. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ενέργειας της Ινδίας ζήτησε από τα κρατίδια να δώσουν παραγγελίες για εισαγωγή άνθρακα, έτσι ώστε το καύσιμο να φτάσει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από αυτόν τον μήνα, καθώς η αυξανόμενη έλλειψη άνθρακα είχε οδηγήσει σε κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στο παρελθόν.

Η Κίνα

Η ανοδική πορεία των ναύλων στο χύδην φορτίο έρχεται παρά τη μείωση της ζήτησης λόγω του lockdown από την Κίνα, η οποία αποτελεί κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκαν κατά 12,7% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διοίκηση Τελωνείων (GAC) της Κίνας στις 9 Μαΐου.

Επίσης, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου η Κίνα εισήγαγε 350 εκατομμύρια τόνους σιδηρομετάλλευμα, που σημαίνει μια μείωση κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι. Η άνοδος του δείκτη αντικατοπτρίζει τη θετική ρότα που έχουν χαράξει οι ναύλοι κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capesize, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες έσπασαν το φράγμα των 30.000 δολ. την ημέρα και κινούνται πλέον υψηλότερα από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους.

Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζει και τις αξίες των νεότευκτων πλοίων. Η Xclusiv εκτιμά ότι η μέση τιμή νεότευκτου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου είναι σχεδόν 25% υψηλότερη από πέρυσι, ενώ η μέση τιμή για ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο είναι περίπου 20% υψηλότερη σε ετήσια βάση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Β. Μαρινάκης στον Economist: Οι Ελληνες εφοπλιστές παρέχουν ενεργειακή ασφάλεια στην κρίση
Ναυτιλία |

Β. Μαρινάκης στον Economist: Οι Ελληνες εφοπλιστές παρέχουν ενεργειακή ασφάλεια στην κρίση

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading μίλησε στο 26ο συνέδριο του Economist, μαζί με την Αγγελική Φράγκου, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Navios Maritime Holdings και τον τέως υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο