Νέους εμπορικούς θαλάσσιους δρόμους χαράσσουν τα πλοία που μεταφέρουν άνθρακα και σιτηρά λόγω του πολέμου στην Ουκρανία με θετικές επιπτώσεις στους ναύλους. Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI), που μετράει την αξία των ναύλων στη μεταφορά άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματος, σιτηρών κ.ά., σκαρφάλωσε πριν από μερικά 24ωρα στο υψηλότερο επίπεδο της χρονιάς και έκλεισε στις 3.117 μονάδες, επίπεδο που «είχε να δει» από τις 13 Δεκεμβρίου, όταν ο BDI κατέγραψε 3.216 μονάδες. Τα φορτία έρχονται τώρα στην Ευρώπη από πιο μακρινές περιοχές σε σχέση με τη Ρωσία και την Ουκρανία που ήταν οι βασικοί προμηθευτές της Γηραιάς Ηπείρου. Σύμφωνα με το Centre for Research on Energy and Clean Air (CREA), τους δύο πρώτους μήνες από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οι εισαγωγές άνθρακα της ΕΕ από τη Ρωσία έχουν μειωθεί κατά 40%.
Κερδισμένες οι ΗΠΑ, οι οποίες, σύμφωνα με στοιχεία του Γραφείου Απογραφής, έχουν αυξήσει τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα σε υψηλό έτους των 3,4 εκατ. τόνων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι προβλέψεις αναφέρουν ότι θα αυξηθούν περισσότερο.
Την ίδια στιγμή, και η Ινδία αυξάνει τις εισαγωγές άνθρακα υπό τον φόβο ελλείψεων. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ενέργειας της Ινδίας ζήτησε από τα κρατίδια να δώσουν παραγγελίες για εισαγωγή άνθρακα, έτσι ώστε το καύσιμο να φτάσει στα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από αυτόν τον μήνα, καθώς η αυξανόμενη έλλειψη άνθρακα είχε οδηγήσει σε κρίση ηλεκτρικής ενέργειας στο παρελθόν.
Η Κίνα
Η ανοδική πορεία των ναύλων στο χύδην φορτίο έρχεται παρά τη μείωση της ζήτησης λόγω του lockdown από την Κίνα, η οποία αποτελεί κινητήρια δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα μειώθηκαν κατά 12,7% σε ετήσια βάση τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διοίκηση Τελωνείων (GAC) της Κίνας στις 9 Μαΐου.
Επίσης, κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου η Κίνα εισήγαγε 350 εκατομμύρια τόνους σιδηρομετάλλευμα, που σημαίνει μια μείωση κατά 7,1% σε σχέση με πέρυσι. Η άνοδος του δείκτη αντικατοπτρίζει τη θετική ρότα που έχουν χαράξει οι ναύλοι κυρίως στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capesize, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες έσπασαν το φράγμα των 30.000 δολ. την ημέρα και κινούνται πλέον υψηλότερα από τους ναύλους των πλοίων μικρότερου μεγέθους.
Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζει και τις αξίες των νεότευκτων πλοίων. Η Xclusiv εκτιμά ότι η μέση τιμή νεότευκτου πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου είναι σχεδόν 25% υψηλότερη από πέρυσι, ενώ η μέση τιμή για ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο είναι περίπου 20% υψηλότερη σε ετήσια βάση.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών