Στα πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία που δημιουργεί το ράλι ανόδου στις κατασκευές αναφέρθηκε από το βήμα του 5ου Συνεδρίου για τις Υποδομές και τις Μεταφορές ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ενώ κάλεσε τους εκπροσώπους της αγοράς με εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα να αποτελέσουν τους νέους πρεσβευτές της χώρας.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «σε λιγότερο από 3 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει έργα 8 δισ. και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,5 δισ. που ήδη υλοποιούνται». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι «έως τις αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε δημοπρατήσει έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ακόμα και θα έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος από όσα έμειναν».
Για τις θέσεις εργασίας
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών, «η πρόβλεψή σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε, με τη συνεργασία και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, είναι πως η συνεισφορά των έργων αυτών είναι της τάξεως των 200.000 θέσεων εργασίας για την επόμενη τριετία» και πρόσθεσε ότι «μας δίνεται ήδη η ευκαιρία για να κάνουμε το Brain Gain πράξη».
Στην ομιλία του ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά από την υγειονομική κρίση και την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και έκανε γνωστό ότι δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για τους αναθεωρημένους συντελεστές πρώτων υλών για το Δ’ τρίμηνο του 2021 και ξεκινά τις επόμενες ημέρες η αναθεώρηση και για το Α’ τρίμηνο του 2022.
Μεταρρυθμίσεις
Ο Υφυπουργός Υποδομών στάθηκε ιδιαίτερα στις μεταρρυθμίσεις που προχωρούν και αλλάζουν συνολικά τον τρόπο ωρίμανσης και δημοπράτησης των έργων, ενώ απαντούν στα αιτήματα της αγοράς.
Ενδεικτικά ανέφερε τη σύσταση του Παρατηρητηρίου Τιμών και της εταιρίας που συστήθηκε με αρμοδιότητα την επικαιροποίηση τιμών και προδιαγραφών για την άμεση προσαρμογή, σε real time τιμές αγοράς, των προϋπολογισμών δημοπράτησης των έργων.
Επίσης, τα έργα ψηφιοποίησης όπως το μεγάλο έργο Project management που θα ακουμπήσει στις αυξημένες ανάγκες ενημέρωσης, παρακολούθησης και προγραμματισμού του Υπουργείου Υποδομών και το έργο παρακολούθησης της στατικής συμπεριφοράς γεφυρών μέσω της εγκατάστασης ενός δικτύου οπτικών ινών.
Ίσως η σημαντικότερη τομή, κατά τον κ. Καραγιάννη, ήταν η αλλαγή στον Νόμο των Δημοσίων Συμβάσεων, τον 4412, τα οφέλη της οποίας «τα έχει δει ήδη η αγορά καθώς και τη θεσμοθέτηση της υποβολής πρότυπων προτάσεων από την αγορά και την ιδιωτική επίβλεψη σε μελέτες και έργα».
«Στη πλήρη τους λειτουργία και τα δύο αυτά εργαλεία θα αποτελέσουν ένα μεγάλο πολλαπλασιαστή ταχύτητας και δυναμικής στη παραγωγική διαδικασία των έργων» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ήδη «το project pipeline μας έχει προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον από κατασκευαστικές εταιρίες, εταιρείες συμβούλων, επενδυτικούς και χρηματοοικονομικούς οίκους» υπογράμμισε.
Αναθέρμανση της οικονομίας
Περιγράφοντας την εικόνα που δημιουργούν τα μεγάλα έργα τα οποία ήδη έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται ο κ. Καραγιάννης τόνισε:
«Σκεφτείτε τη Κρήτη μετά την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ που ξεκινά φέτος μετά από δεκαετίες συζητήσεων και μετά την ολοκλήρωση του Καστελίου.
Σκεφτείτε τη Βόρεια Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που θα διασυνδέουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τη Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα.
Σκεφτείτε την Αττική μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Πειραιά το καλοκαίρι, μετά τη παράδοση της Γραμμής 4, μετά τις νέες επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης και των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Ελληνικό και προς τους λιμένες της Ραφήνας και του Λαυρίου.
Σκεφτείτε όμως και τη Θεσσαλονίκη, μετά την Ολοκλήρωση του Μετρό, του Flyover, του νέου Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης».
Για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών κάλεσε την αγορά να ανταποκριθεί στον ρόλο της.
«Είναι η στιγμή οι μελετητές και οι κατασκευαστές να αυτομεταρρυθμιστούν και να προσαρμοστούν στα νέα παγκοσμιοποιημένα δεδομένα. Να ανοίξουν το βλέμμα τους στο μέλλον και πέρα από τα σύνορα της χώρας. Με εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα να αποτελέσουν τους νέους πρεσβευτές μας» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε ότι «είναι η ώρα να τρέξουν οι μελέτες και τα έργα και σε συνεργασία με το Υπουργείο και τις λοιπές αναθέτουσες αρχές να τα αποδώσουν ολοκληρωμένα και λειτουργικά σε εκείνους που δικαιωματικά τους ανήκουν. Στους Έλληνες πολίτες».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο