Στα πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία που δημιουργεί το ράλι ανόδου στις κατασκευές αναφέρθηκε από το βήμα του 5ου Συνεδρίου για τις Υποδομές και τις Μεταφορές ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ενώ κάλεσε τους εκπροσώπους της αγοράς με εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα να αποτελέσουν τους νέους πρεσβευτές της χώρας.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, «σε λιγότερο από 3 χρόνια έχουμε δημοπρατήσει έργα 8 δισ. και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα 3,5 δισ. που ήδη υλοποιούνται». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι «έως τις αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε δημοπρατήσει έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ακόμα και θα έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος από όσα έμειναν».
Για τις θέσεις εργασίας
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών, «η πρόβλεψή σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε, με τη συνεργασία και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, είναι πως η συνεισφορά των έργων αυτών είναι της τάξεως των 200.000 θέσεων εργασίας για την επόμενη τριετία» και πρόσθεσε ότι «μας δίνεται ήδη η ευκαιρία για να κάνουμε το Brain Gain πράξη».
Στην ομιλία του ο κ. Καραγιάννης αναγνώρισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά από την υγειονομική κρίση και την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και έκανε γνωστό ότι δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για τους αναθεωρημένους συντελεστές πρώτων υλών για το Δ’ τρίμηνο του 2021 και ξεκινά τις επόμενες ημέρες η αναθεώρηση και για το Α’ τρίμηνο του 2022.
Μεταρρυθμίσεις
Ο Υφυπουργός Υποδομών στάθηκε ιδιαίτερα στις μεταρρυθμίσεις που προχωρούν και αλλάζουν συνολικά τον τρόπο ωρίμανσης και δημοπράτησης των έργων, ενώ απαντούν στα αιτήματα της αγοράς.
Ενδεικτικά ανέφερε τη σύσταση του Παρατηρητηρίου Τιμών και της εταιρίας που συστήθηκε με αρμοδιότητα την επικαιροποίηση τιμών και προδιαγραφών για την άμεση προσαρμογή, σε real time τιμές αγοράς, των προϋπολογισμών δημοπράτησης των έργων.
Επίσης, τα έργα ψηφιοποίησης όπως το μεγάλο έργο Project management που θα ακουμπήσει στις αυξημένες ανάγκες ενημέρωσης, παρακολούθησης και προγραμματισμού του Υπουργείου Υποδομών και το έργο παρακολούθησης της στατικής συμπεριφοράς γεφυρών μέσω της εγκατάστασης ενός δικτύου οπτικών ινών.
Ίσως η σημαντικότερη τομή, κατά τον κ. Καραγιάννη, ήταν η αλλαγή στον Νόμο των Δημοσίων Συμβάσεων, τον 4412, τα οφέλη της οποίας «τα έχει δει ήδη η αγορά καθώς και τη θεσμοθέτηση της υποβολής πρότυπων προτάσεων από την αγορά και την ιδιωτική επίβλεψη σε μελέτες και έργα».
«Στη πλήρη τους λειτουργία και τα δύο αυτά εργαλεία θα αποτελέσουν ένα μεγάλο πολλαπλασιαστή ταχύτητας και δυναμικής στη παραγωγική διαδικασία των έργων» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ήδη «το project pipeline μας έχει προσελκύσει διεθνές ενδιαφέρον από κατασκευαστικές εταιρίες, εταιρείες συμβούλων, επενδυτικούς και χρηματοοικονομικούς οίκους» υπογράμμισε.
Αναθέρμανση της οικονομίας
Περιγράφοντας την εικόνα που δημιουργούν τα μεγάλα έργα τα οποία ήδη έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται ο κ. Καραγιάννης τόνισε:
«Σκεφτείτε τη Κρήτη μετά την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ που ξεκινά φέτος μετά από δεκαετίες συζητήσεων και μετά την ολοκλήρωση του Καστελίου.
Σκεφτείτε τη Βόρεια Ελλάδα μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που θα διασυνδέουν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τη Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα.
Σκεφτείτε την Αττική μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Πειραιά το καλοκαίρι, μετά τη παράδοση της Γραμμής 4, μετά τις νέες επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά την ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης και των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Ελληνικό και προς τους λιμένες της Ραφήνας και του Λαυρίου.
Σκεφτείτε όμως και τη Θεσσαλονίκη, μετά την Ολοκλήρωση του Μετρό, του Flyover, του νέου Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης».
Για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών κάλεσε την αγορά να ανταποκριθεί στον ρόλο της.
«Είναι η στιγμή οι μελετητές και οι κατασκευαστές να αυτομεταρρυθμιστούν και να προσαρμοστούν στα νέα παγκοσμιοποιημένα δεδομένα. Να ανοίξουν το βλέμμα τους στο μέλλον και πέρα από τα σύνορα της χώρας. Με εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα να αποτελέσουν τους νέους πρεσβευτές μας» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επισήμανε ότι «είναι η ώρα να τρέξουν οι μελέτες και τα έργα και σε συνεργασία με το Υπουργείο και τις λοιπές αναθέτουσες αρχές να τα αποδώσουν ολοκληρωμένα και λειτουργικά σε εκείνους που δικαιωματικά τους ανήκουν. Στους Έλληνες πολίτες».
Latest News
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Σύμμαχος στην ανάπτυξη ο Ε65 – Πώς έγινε το reset του έργου από ΤΕΡΝΑ
Στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Τι είπαν Μητσοτάκης, Περιστέρης και Σταϊκούρας