Στο αποκορύφωμα της πανδημίας, όταν ο φόβος και τα περιοριστικά μέτρα είχαν μειώσει δραστικά τον τζίρο στην εστίαση, πολλοί Αμερικανοί θέλησαν να επιδείξουν την γενναιοδωρία τους αφήνοντας μεγάλα φιλοδωρήματα στο προσωπικό. Όμως την εικόνα αυτή έρχεται να αντικρούσει μεγάλη έρευνα της CreditCards.com που καταλήγει στο συμπέρασμα πως η πανδημία δεν έκανε τους Αμερικανούς πιο γενναιόδωρους, αλλά πολύ πιο… τσιγκούνηδες.

Πραγματικά, αν και το 73% των Αμερικανών συνεχίζουν να αφήνουν πουρμπουάρ στα εστιατόρια, το ποσοστό αυτό είναι ουσιαστικά μικρότερο από το 77% που είχε καταγραφεί το 2019. Αντιστοίχως, το 57% που δίνει φιλοδώρημα στους ντελιβεράδες, είναι αρκετά μικρότερο από το 63% που έδινε το… κατιτίς του το 2019.

Επίσης, μόλις ένας στους τέσσερις (το 42%) δίνει φιλοδώρημα σε ταξί, κάτι που έκανε ένας στους δύο (49%) πριν την πανδημία.

Η μόνη εξαίρεση στην αλλαγή των συνηθειών που έφερε η πανδημία έχει να κάνει με τα κομμωτήρια και τους κομμωτές. Φαίνεται πως το κοινό εκτίμησε πολύ το τι σημαίνει να ζει κανείς επί μακρόν, χωρίς κούρεμα και χωρίς βαφή, οπότε αποφάσισε να δίνει πιο πρόθυμα κάποιο φιλοδώρημα. Περίπου τα δύο τρίτα των Αμερικανών, ήτοι το 66% δηλώνει ότι δίνει πάντα πουρμπουάρ στο κομμωτήριο ή το κουρείο, ένα ποσοστό κατά τρεις μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 2019.

Σε γενικές γραμμές οι νεότεροι σε ηλικία δίνουν τα καλύτερα πουρμπουάρ, όμως είναι και οι πλέον αναξιόπιστοι ως προς την σταθερότητα των συνηθειών τους, πιθανότατα λόγω των ευμετάβλητων οικονομικών τους. Η γενιά των Gen Zers, δηλαδή των έως 25 ετών, αφήνουν τα καλύτερα φιλοδωρήματα, έως και 26% του λογαριασμού, αλλά όχι πάντα. Αντιθέτως όσοι ανήκουν στην γενιά Gen X (42 έως 57 ετών) αφήνουν ένα πιο μετρημένο πουρμπουάρ, αλλά σε τακτικότερη βάση.

«Αν και πάνω από το ένα τρίτο των Αμερικανών δήλωναν πως θα δίνουν καλύτερα φιλοδωρήματα το 2020 και το 2021, η τάση αυτή φαίνεται πως έχει εξανεμιστεί πλήρως» εξήγησε ο Τεντ Ρόσμαν, της CreditCards.com. Καθοριστικός παράγοντας θεωρείται η εκτίναξη του πληθωρισμού και του κόστους ζωής που πλέον έχει κάνει το κοινό να γίνει πολύ πιο προσεκτικό με τις δαπάνες του και τους καταναλωτές πιο… σφιχτοχέρηδες.

Πραγματικά, η μία μετά την άλλη οι έρευνες δείχνουν πως ο πληθωρισμός αντικαθιστά πλέον τον κορωνοϊό, ως η κυριότερη πηγή ανησυχίας. Αν και σε αμφότερες τις περιπτώσεις η εστίαση είναι στους κλάδους που πλήττονται.

Σύμφωνα με νεότερη έρευνα που δημοσίευσε το CNBC, πάνω από τους μισούς Αμερικανούς, το 53% δηλώνει πως σχεδιάζει να μειώσει την έξοδο του σε εστιατόρια λόγω της ακρίβειας, κάτι που φαίνεται και στους τζίρους που έχουν αρχίσει να μειώνονται.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή