Στο αποκορύφωμα της πανδημίας, όταν ο φόβος και τα περιοριστικά μέτρα είχαν μειώσει δραστικά τον τζίρο στην εστίαση, πολλοί Αμερικανοί θέλησαν να επιδείξουν την γενναιοδωρία τους αφήνοντας μεγάλα φιλοδωρήματα στο προσωπικό. Όμως την εικόνα αυτή έρχεται να αντικρούσει μεγάλη έρευνα της CreditCards.com που καταλήγει στο συμπέρασμα πως η πανδημία δεν έκανε τους Αμερικανούς πιο γενναιόδωρους, αλλά πολύ πιο… τσιγκούνηδες.
Πραγματικά, αν και το 73% των Αμερικανών συνεχίζουν να αφήνουν πουρμπουάρ στα εστιατόρια, το ποσοστό αυτό είναι ουσιαστικά μικρότερο από το 77% που είχε καταγραφεί το 2019. Αντιστοίχως, το 57% που δίνει φιλοδώρημα στους ντελιβεράδες, είναι αρκετά μικρότερο από το 63% που έδινε το… κατιτίς του το 2019.
Επίσης, μόλις ένας στους τέσσερις (το 42%) δίνει φιλοδώρημα σε ταξί, κάτι που έκανε ένας στους δύο (49%) πριν την πανδημία.
Η μόνη εξαίρεση στην αλλαγή των συνηθειών που έφερε η πανδημία έχει να κάνει με τα κομμωτήρια και τους κομμωτές. Φαίνεται πως το κοινό εκτίμησε πολύ το τι σημαίνει να ζει κανείς επί μακρόν, χωρίς κούρεμα και χωρίς βαφή, οπότε αποφάσισε να δίνει πιο πρόθυμα κάποιο φιλοδώρημα. Περίπου τα δύο τρίτα των Αμερικανών, ήτοι το 66% δηλώνει ότι δίνει πάντα πουρμπουάρ στο κομμωτήριο ή το κουρείο, ένα ποσοστό κατά τρεις μονάδες υψηλότερο σε σχέση με το 2019.
Σε γενικές γραμμές οι νεότεροι σε ηλικία δίνουν τα καλύτερα πουρμπουάρ, όμως είναι και οι πλέον αναξιόπιστοι ως προς την σταθερότητα των συνηθειών τους, πιθανότατα λόγω των ευμετάβλητων οικονομικών τους. Η γενιά των Gen Zers, δηλαδή των έως 25 ετών, αφήνουν τα καλύτερα φιλοδωρήματα, έως και 26% του λογαριασμού, αλλά όχι πάντα. Αντιθέτως όσοι ανήκουν στην γενιά Gen X (42 έως 57 ετών) αφήνουν ένα πιο μετρημένο πουρμπουάρ, αλλά σε τακτικότερη βάση.
«Αν και πάνω από το ένα τρίτο των Αμερικανών δήλωναν πως θα δίνουν καλύτερα φιλοδωρήματα το 2020 και το 2021, η τάση αυτή φαίνεται πως έχει εξανεμιστεί πλήρως» εξήγησε ο Τεντ Ρόσμαν, της CreditCards.com. Καθοριστικός παράγοντας θεωρείται η εκτίναξη του πληθωρισμού και του κόστους ζωής που πλέον έχει κάνει το κοινό να γίνει πολύ πιο προσεκτικό με τις δαπάνες του και τους καταναλωτές πιο… σφιχτοχέρηδες.
Πραγματικά, η μία μετά την άλλη οι έρευνες δείχνουν πως ο πληθωρισμός αντικαθιστά πλέον τον κορωνοϊό, ως η κυριότερη πηγή ανησυχίας. Αν και σε αμφότερες τις περιπτώσεις η εστίαση είναι στους κλάδους που πλήττονται.
Σύμφωνα με νεότερη έρευνα που δημοσίευσε το CNBC, πάνω από τους μισούς Αμερικανούς, το 53% δηλώνει πως σχεδιάζει να μειώσει την έξοδο του σε εστιατόρια λόγω της ακρίβειας, κάτι που φαίνεται και στους τζίρους που έχουν αρχίσει να μειώνονται.
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς