Χαμόγελα αισιοδοξίας για αύξηση στην επάρκεια προϊόντων η οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει τον πληθωρισμό δείχνει η μείωση των τιμών των ναύλων για εμπορευματοκιβώτια, σε συνδυασμό με μια πιο συνολική διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι τιμές μεταφοράς των κοντέινερ από τις ναυτιλιακές υποχωρούν και οι χρόνοι παράδοσης για φορτία που μεταφέρονται μέσω αέρος μειώνονται. Επίσης οι ουρές έξω από τα μεγάλα λιμάνια από εμπορικά πλοία γίνονται πολύ μικρότερες, ενώ ο βασικός Δείκτης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για τις Πιέσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, γνωστός ως Global Supply Chain Pressure Index (GSCPI), δείχνει υποχώρηση. Μένει τώρα να φανεί εάν αυτή η τάση θα διαρκέσει, δίνοντας ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν γονατίσει από τις υψηλές τιμές.
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Ανεβάζει ταχύτητα στις εξαγωγές παρά την αποδυνάμωση της παγκόσμιας ζήτησης
Πέφτουν οι ναύλοι για τα κοντέινερ
Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η τιμή για να μεταφερθεί ένα στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών (12 μέτρων) από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% περίπου φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι με τις τιμές να διαμορφώνονται πλέον περίπου στις 9.000 δολάρια ανά κοντέινερ σύμφωνα με στοιχεία της Drewry. Η αντίστοιχη τιμή για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στη Γένοβα παρουσιάζει υποχώρηση 24% στα 10.300 δολάρια, ενώ για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες η μείωση στις τιμές ξεπερνά το 30% στα 7.000 δολάρια. Περίπου πέρσι τέτοια εποχή στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων καταγράφονταν τιμές που έφταναν ακόμη και τις 14.000 δολάρια ανά κοντέινερ.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Συνολικά, το μέσο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών από τις ναυτιλιακές είναι μειωμένο κατά περίπου 45% από την κορύφωσή του το φθινόπωρο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών Freightos που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Μειώνονται οι ουρές σε εμπορικά λιμάνια και αεροδρόμια
Ταυτόχρονα, έχουν αρχίσει να μειώνονται και οι ουρές έξω από μεγάλα εμπορικά λιμάνια από πλοία που περίμεναν τη σειρά τους να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Ενδεικτικά, ο αριθμός τέτοιων έξω από το λιμάνι του Λος Άντζελες έχει μειωθεί κατά 75%, παρά το γεγονός ότι το λιμάνι τον Ιούνιο αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση του τελευταίου αιώνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Οι χρόνοι παράδοσης για αεροπορικά φορτία, που παρακολουθούνται από την πύλη της αλυσίδας εφοδιασμού Flexport, βελτιώνονται επίσης, σημειώνουν οι ΦΤ.
Βελτίωση δείχνει ο δείκτης εφοδιαστικής της FED
Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα της FED Νέας Υόρκης, ο (GSCPI), δείχνει νέα βελτίωση. Ο δείκτης αυτός υποχώρησε 57% τον Ιούλιο από το ανώτατο σημείο του όπως φαίνεται και στο σχετικό γράφημα της FED που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Όπως αναφέρει η ίδια η κεντρική τράπεζα στην έκθεσή της, «οι πιέσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μειώθηκαν τον Ιούλιο, συνεχίζοντας τη χαλάρωση που παρατηρήθηκε τους προηγούμενους δύο μήνες. Η πτώση του Ιουλίου ήταν ομοιόμορφη στα περισσότερα από τα επιμέρους στοιχεία του δείκτη μας (της FED). Οι κινήσεις του GSCPI από τις αρχές του 2022 υποδηλώνουν ότι, αν και οι παγκόσμιες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού μειώνονται, παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την εταιρεία Axios, Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) της FED υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, αγγίζοντας το χαμηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2021. «Στις 1,84 μονάδες πάνω από τα τυπικά επίπεδα – κάτω από το ιστορικό υψηλό των 4,32 τον Δεκέμβριο – η καθοδική κίνηση του GSCPI υποδηλώνει ότι τα προϊόντα αρχίζουν αργά να κινούνται πιο ελεύθερα στην οικονομία», σημειώνει η Axios σε ανάλυσή της.
Ο υψηλός πληθωρισμός μειώνει τη ζήτηση
Παράγοντας για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι και η μείωση της ζήτησης προϊόντων από καταναλωτές καθώς οι τιμές είχαν καταγράψει μεγάλη άνοδος. «Περιμένουμε από τους περισσότερους λιανοπωλητές να μειώσουν τις προθεσμιακές αγορές αποθεμάτων, δεδομένων των προσδοκιών χαμηλότερης ζήτησης», ανέφερε σε έκθεσή της η Fitch Ratings. Η τάση αυτή «θα πρέπει να υποστηρίξει την ενδεχόμενη σταθεροποίηση του περιθωρίου κέρδους καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων διορθώνονται και επίσης να διευκολύνει ορισμένα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα», σημειώνει ο οίκος αξιολογήσεων.
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι ναύλοι για τη μεταφορά κοντέινερ 40 ποδών
Πηγή: Drewry
________________________
Αποκλιμάκωση εμφανίζει και για τον Ιούλιο ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα (GSCPI), της FED Νέας Υόρκης
Πηγή: FED Νέας Υόρκης
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda