Χαμόγελα αισιοδοξίας για αύξηση στην επάρκεια προϊόντων η οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει τον πληθωρισμό δείχνει η μείωση των τιμών των ναύλων για εμπορευματοκιβώτια, σε συνδυασμό με μια πιο συνολική διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι τιμές μεταφοράς των κοντέινερ από τις ναυτιλιακές υποχωρούν και οι χρόνοι παράδοσης για φορτία που μεταφέρονται μέσω αέρος μειώνονται. Επίσης οι ουρές έξω από τα μεγάλα λιμάνια από εμπορικά πλοία γίνονται πολύ μικρότερες, ενώ ο βασικός Δείκτης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για τις Πιέσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, γνωστός ως Global Supply Chain Pressure Index (GSCPI), δείχνει υποχώρηση. Μένει τώρα να φανεί εάν αυτή η τάση θα διαρκέσει, δίνοντας ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν γονατίσει από τις υψηλές τιμές.
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Ανεβάζει ταχύτητα στις εξαγωγές παρά την αποδυνάμωση της παγκόσμιας ζήτησης
Πέφτουν οι ναύλοι για τα κοντέινερ
Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η τιμή για να μεταφερθεί ένα στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών (12 μέτρων) από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% περίπου φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι με τις τιμές να διαμορφώνονται πλέον περίπου στις 9.000 δολάρια ανά κοντέινερ σύμφωνα με στοιχεία της Drewry. Η αντίστοιχη τιμή για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στη Γένοβα παρουσιάζει υποχώρηση 24% στα 10.300 δολάρια, ενώ για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες η μείωση στις τιμές ξεπερνά το 30% στα 7.000 δολάρια. Περίπου πέρσι τέτοια εποχή στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων καταγράφονταν τιμές που έφταναν ακόμη και τις 14.000 δολάρια ανά κοντέινερ.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Συνολικά, το μέσο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών από τις ναυτιλιακές είναι μειωμένο κατά περίπου 45% από την κορύφωσή του το φθινόπωρο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών Freightos που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Μειώνονται οι ουρές σε εμπορικά λιμάνια και αεροδρόμια
Ταυτόχρονα, έχουν αρχίσει να μειώνονται και οι ουρές έξω από μεγάλα εμπορικά λιμάνια από πλοία που περίμεναν τη σειρά τους να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Ενδεικτικά, ο αριθμός τέτοιων έξω από το λιμάνι του Λος Άντζελες έχει μειωθεί κατά 75%, παρά το γεγονός ότι το λιμάνι τον Ιούνιο αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση του τελευταίου αιώνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Οι χρόνοι παράδοσης για αεροπορικά φορτία, που παρακολουθούνται από την πύλη της αλυσίδας εφοδιασμού Flexport, βελτιώνονται επίσης, σημειώνουν οι ΦΤ.
Βελτίωση δείχνει ο δείκτης εφοδιαστικής της FED
Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα της FED Νέας Υόρκης, ο (GSCPI), δείχνει νέα βελτίωση. Ο δείκτης αυτός υποχώρησε 57% τον Ιούλιο από το ανώτατο σημείο του όπως φαίνεται και στο σχετικό γράφημα της FED που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Όπως αναφέρει η ίδια η κεντρική τράπεζα στην έκθεσή της, «οι πιέσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μειώθηκαν τον Ιούλιο, συνεχίζοντας τη χαλάρωση που παρατηρήθηκε τους προηγούμενους δύο μήνες. Η πτώση του Ιουλίου ήταν ομοιόμορφη στα περισσότερα από τα επιμέρους στοιχεία του δείκτη μας (της FED). Οι κινήσεις του GSCPI από τις αρχές του 2022 υποδηλώνουν ότι, αν και οι παγκόσμιες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού μειώνονται, παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την εταιρεία Axios, Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) της FED υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, αγγίζοντας το χαμηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2021. «Στις 1,84 μονάδες πάνω από τα τυπικά επίπεδα – κάτω από το ιστορικό υψηλό των 4,32 τον Δεκέμβριο – η καθοδική κίνηση του GSCPI υποδηλώνει ότι τα προϊόντα αρχίζουν αργά να κινούνται πιο ελεύθερα στην οικονομία», σημειώνει η Axios σε ανάλυσή της.
Ο υψηλός πληθωρισμός μειώνει τη ζήτηση
Παράγοντας για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι και η μείωση της ζήτησης προϊόντων από καταναλωτές καθώς οι τιμές είχαν καταγράψει μεγάλη άνοδος. «Περιμένουμε από τους περισσότερους λιανοπωλητές να μειώσουν τις προθεσμιακές αγορές αποθεμάτων, δεδομένων των προσδοκιών χαμηλότερης ζήτησης», ανέφερε σε έκθεσή της η Fitch Ratings. Η τάση αυτή «θα πρέπει να υποστηρίξει την ενδεχόμενη σταθεροποίηση του περιθωρίου κέρδους καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων διορθώνονται και επίσης να διευκολύνει ορισμένα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα», σημειώνει ο οίκος αξιολογήσεων.
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι ναύλοι για τη μεταφορά κοντέινερ 40 ποδών
Πηγή: Drewry
________________________
Αποκλιμάκωση εμφανίζει και για τον Ιούλιο ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα (GSCPI), της FED Νέας Υόρκης
Πηγή: FED Νέας Υόρκης
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα