Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη νέα προσπάθεια αξιοποίησης του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, που αυτή τη φορά θα γίνει με τη σφραγίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Η μετατροπή του ακινήτου των 672 στρεμμάτων, που βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι, στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας θα βάλει τα θεμέλια για την ανάδειξη της πόλης σε εμπορευματικό πόλο των Βαλκανίων και πύλη εξόδου εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: «Πυρετός» για νέες αποκρατικοποιήσεις
Ελκυστικός προορισμός
Η μεγάλη ανάπτυξη των λιμανιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, χάρη στις ιδιωτικές επενδύσεις των τελευταίων ετών, έχει βάλει τα θεμέλια για να καταστεί η χώρα ελκυστικός προορισμός για τα φορτία από Ασία και Μέση Ανατολή. Ομως, χωρίς ένα δίκτυο ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, η χώρα μας δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί το γεωγραφικό της πλεονέκτημα.
Η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου εντάχθηκε τον περασμένο Μάρτιο, μετά από απόφαση της αρμόδιας κυβερνητικής επιτροπής, στη βεντάλια των έργων που ωριμάζει και προωθεί η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη απόπειρα αξιοποίησης του ακινήτου, που ξεκίνησε στα τέλη του 2017, ναυάγησε, παρά το αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον, ακριβώς λόγω της έλλειψης ωριμότητας του ακινήτου.
Προνομιακή θέση
Στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, που βρίσκεται σε προνομιακή θέση λόγω εγγύτητας τόσο στον ΟΛΘ όσο και στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και την Εγνατία Οδό, θα αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο με ζώνη ελευθέρου εμπορίου και μεταποίησης. Η διάρκεια της παραχώρησης αναμένεται να ανέλθει τουλάχιστον σε 30 έτη. Η προμελέτη σκοπιμότητας που διενήργησε η ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με μεγάλο διεθνή οίκο, κατέληξε σε δύο εναλλακτικά σενάρια με διαφορετικό μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης, ενώ εξετάστηκε και χρήση για συναρμολόγηση εξαρτημάτων που έρχονται από την Απω Ανατολή.
Το ύψος της επένδυσης ανάλογα με το μείγμα που θα επιλεγεί εκτιμάται από 120 ως και 260 εκατ. ευρώ. Βάσει των εξεταζόμενων σεναρίων, η εσωτερική απόδοση των ιδίων κεφαλαίων εκτιμάται περί το 10% και το project IRR ανέρχεται σε 6%-7%, ενώ αναμένονται οφέλη άνω των 325 εκατ. ευρώ σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, με το 30% αυτών να είναι άμεσα. Σε επίπεδο απασχόλησης εκτιμώνται 3.500 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων το 30% άμεσες.
Οι εκκρεμότητες
Για να γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω, αξιοποιώντας την εμπειρία του ΤΑΙΠΕΔ στην ωρίμανση ακινήτων, το PPF θα αναλάβει να ολοκληρώσει μια λίστα εκκρεμοτήτων, καθώς και να προχωρήσει στον διαγωνισμό για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, που είναι κύριος του έργου. Σήμερα, το ακίνητο δεν διαθέτει χρήσεις γης, ενώ εντός της έκτασης παραμένει πολεμικό υλικό (νάρκες, βόμβες και βλήματα) που θα πρέπει να απομακρυνθεί, όπως και τα αρτοποιεία του Στρατού που θα πρέπει να μετεγκατασταθούν.
Εξαγορά από τη Sunlight Group στην Ιταλία
Ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική της παρουσία στην Ιταλία η Sunlight Group Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας (Sunlight Group) προχώρησε στην εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου που κατείχε η BMG Energy σε ποσοστό 22% στη Sunlight European Battery Assemby (SEBA) και στη Sunlight Italy.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο επιχειρηματικό πλάνο της Sunlight, το οποίο περιλαμβάνει την ταχεία υλοποίηση επενδύσεων πολλών εκατομμυρίων για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων και υπηρεσιών, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς της Δυτικής Ευρώπης και των ΟΕΜ (Κατασκευαστές Αρχικού Εξοπλισμού).
Η συμφωνία υπεγράφη στις 28 Ιουλίου 2022 μεταξύ του CEO του ομίλου Sunlight κ. Λάμπρου Μπίσαλα και των κυρίων Flavio Scaramuzza και Wilhelm Menghin, ιδιοκτητών της BMG Energy.
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Sunlight Group γίνεται ο μοναδικός ιδιοκτήτης της SEBA και της θυγατρικής της, Sunlight Italy, και θα προχωρήσει σε νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Η SEBA (Sunlight European Battery Assembly) αποτελεί το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Sunlight Group στην Ευρώπη, το οποίο παράγει μπαταρίες αξιοποιώντας κυψέλες που κατασκευάζονται στο Βιομηχανικό Συγκρότημα Sunlight Group στην περιοχή της Ξάνθης, στην Ελλάδα.
Η Sunlight Italy υποστηρίζει τη λειτουργία της SEBA, εστιάζοντας στη διευκόλυνση των πωλήσεων και στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών και τελικών χρηστών των προϊόντων της Sunlight, ακόμη και μετά την πώληση.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα