Η επιλογή της ενοικίασης λεωφορείων με την μέθοδο leasing από την ΟΣΥ έγινε για να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα, καθώς ενισχύθηκε με 293 νέα λεωφορεία ο στόλος που κυκλοφορεί στην Αθήνα και γιατί θεωρείται διεθνώς σύμφερουσα οικονομικά, υποστηρίζει με ανακοίνωση του το υπουργείο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απαντώντας σε δημόσιες αναφορές .
Επισημαίνει επίσης ότι έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για νέα λεωφορεία που είναι όμως πολύ πιο χρονοβόρος. Τα λεωφορεία που νοίκιασε η ΟΣΥ είναι πιο σύγχρονα από τα οχήματα ΟΑΣΑ, εξηγεί και προσθέτει ότι με η μέθοδος του leasing συμπεριλαμβάνει και μεγάλο μέρος των εξόδων συντήρησης.
Η ανακοίνωση του υπουργείου
Σε απάντηση σημερινών δημοσίων αναφορών σε σχέση με την ενοικίαση με leasing λεωφορείων από την ΟΣΥ, το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Στη συστηματική προσπάθεια που κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια για να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας, ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που χρησιμοποιούμε είναι η μέθοδος του leasing. Έτσι, ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, καταφέραμε να έχουμε διαθέσιμα καθημερινά 293 επιπλέον λεωφορεία.
Σημειώνουμε τα εξής:
– Εν μέσω πανδημίας, επιλέξαμε λύσεις που μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα αποτελέσματα. Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει ήδη προκηρυχθεί, όμως εξ ορισμού είναι πολύ πιο χρονοβόρος, ενώ – ούτως ή άλλως – δεν υπήρχαν διαθέσιμα νέα λεωφορεία στην αγορά.
– Η μέθοδος του leasing είναι διεθνώς αποδεκτό ότι είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, αφού στο κόστος της συμπεριλαμβάνεται και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων συντήρησης. Συγκεκριμένα, το κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου leasing κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ ετησίως, την ίδια στιγμή που για ένα τυπικό όχημα της ΟΣΥ φθάνει τα 25.200 ευρώ. Συνεπώς, στα 293 λεωφορεία η εξοικονόμηση μόνο από τη συντήρηση είναι μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια ευρώ και στην τριετία το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ.
– Όλα τα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με αυτή τη μέθοδο, είναι πιο σύγχρονα από όσα οχήματα του ΟΑΣΑ ήδη κυκλοφορούσαν στο δρόμο, απολύτως ασφαλής και λειτουργικά.
– Και βέβαια, όλες οι σχετικές διαδικασίες και συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
– Εφαρμόζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 σε 1300. Έτσι, η Αθήνα – όπως και η Θεσσαλονίκη – είναι από τις ελάχιστες πόλεις σε όλο τον κόσμο που αύξησαν τους στόλους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τους εν μέσω πανδημίας. Η προσπάθειά μας, ασφαλώς, συνεχίζεται γιατί μένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα.
Κάθε κριτική από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι απολύτως σεβαστή, όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή του leasing έδωσε άμεσες λύσεις που είχαν ανάγκη οι πολίτες της Αθήνας και, ταυτοχρόνως, είναι απολύτως συμφέρουσα οικονομικά.
Όσο για εκείνους που επιχειρούν να κάνουν πολιτικό θόρυβο με το θέμα, ας μας ξεκαθαρίσουν τελικά πώς γίνεται το εξής: Οι ίδιοι που δήθεν ανησυχούσαν ότι χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, τώρα μας κατηγορούν επειδή τα έχουμε αυξήσει; Όταν μάλιστα επί των ημερών τους, δεν προστέθηκε στο στόλο του ΟΑΣΑ ούτε ένα όχημα, δεν προσελήφθη ούτε ένας εργαζόμενος και το μόνο που αύξησαν ήταν η τιμή των εισιτηρίων; Έχει και ο πολιτικός καιροσκοπισμός τα όριά του!
Latest News
Πτώση 4,3% στον εισαγόμενο πληθωρισμό τον Φεβρουάριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [πίνακες]
Ποιοι τομείς σημείωσαν άνοδο και ποιο μείωση
«Μπήκε» με το... αριστερό το 2024 για το λιανεμπόριο - Πτώση 2,3% τον Ιανουάριο [γράφημα]
Ποιοι κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023
Πώς θα ενημερώνεται η ΑΑΔΕ για τα πρατήρια που «πειράζουν» την αντλία
Σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τις αρχές για παραβάσεις σε πρατήριο, το οποίο προμηθεύουν καύσιμα
Δέσμη 7 μέτρων για τη ΛΑΡΚΟ - Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση
Όταν η Golden Visa γίνεται... άνθρακας - Οι φόβοι για έξοδο των επενδυτών
Τη Δευτέρα ψηφίζεται στη Βουλή η σχετική διάταξη για την Golden Visa - Καμπανάκι κινδύνου από τους μεσίτες
Το χρηματιστήριο του πάρκινγκ
Σε πολλές περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης και άλλων μεγάλων πόλεων το κόστος αγοράς ξεπερνά και τα 1.000 ευρώ το τ.μ., ενώ για ενοικίαση τις 200 ευρώ τον μήνα
Νέο ρεκόρ καταρρίπτουν οι κρητικές εξαγωγές για το 2023
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Πάνω από 1 δισ. «σήκωσαν» οι Έλληνες από τις καταθέσεις τον Φεβρουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων
Ποιοι θα λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατάρτισης με χρήση ΑΙ της ΔΥΠΑ
Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες για την «Προσωποποιημένη Επιμόρφωση με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης»