Περίπου 130.000 επιβάτες την ημέρα μετακινούνται μέσω των επεκτάσεων του μετρό προς τον Πειραιά, αφαιρώντας 23.000 αυτοκίνητα από τους δρόμους. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, κάνοντας λόγο για «τεράστια ανάσα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, αλλά και για τη μείωση των ημερήσιων εκπομπών C02 στην ατμόσφαιρα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το ακόμα πιο σημαντικό, είναι ότι αναδεικνύεται πλέον ο Πειραιάς σε ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό hub. Όπως εξήγησε, «συναντιούνται όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική: Μετρό, Τραμ, ο παλιός ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και βέβαια λεωφορεία. Και το κυριότερο, ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές. Ενώνουμε επιτέλους απευθείας σε 55’ το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Μιλάμε για μια τεράστια αλλαγή με άμεση επίδραση στις μεταφορές επιβατών, αλλά και προϊόντων, και ιδίως φυσικά στον τουρισμό μας».

Διαβάστε επίσης: Προαστιακός Δυτικής Αττικής: Στις αρχές Νοεμβρίου ο διαγωνισμός

Μάλιστα επισήμανε ότι «το έργο αυτό, αποτελεί κομμάτι ενός ολοκληρωμένου σχεδίου έργων που εφαρμόζουμε στο Λεκανοπέδιο Αττικής, για να προλάβουμε την κατάσταση πριν οι δρόμοι μας φτάσουν στον κυκλοφοριακό κορεσμό. Μπορεί η κατάσταση στις πόλεις μας να είναι καλύτερη συγκριτικά με άλλες μεγαλουπόλεις διεθνώς, όμως αν δεν δράσουμε σήμερα, σύντομα θα είναι πια αργά. Και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο συστηματική δουλειά».

Διαβάστε επίσης: Πορτογαλία: Ενδιαφέρον ελληνικών εταιρειών για έργα υποδομών

Συγκροτημένο σχέδιο ανάταξης και ανάπτυξης του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα έργα που υλοποιούνται και αλλάζουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής. «Ξεμπλοκάραμε και ξεκίνησε ήδη η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό. Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο σήμερα, που όταν ολοκληρωθεί, θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους. Πρόκειται βεβαίως για ένα κολοσσιαίο έργο που θα πάρει επτά με οκτώ χρόνια. Αλλά όταν τελειώσει θα έχει αλλάξει η Αθήνα. Προχωράμε παράλληλα και με τις επεκτάσεις του Μετρό. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να προκηρυχθεί ειδικότερα και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον. Με τρεις νέους σταθμούς και 3,5 χλμ σήραγγας».

Αναφερόμενος στις επόμενες επεκτάσεις μίλησε για αυτή προς Γλυφάδα, την επέκταση της Γραμμής 4 από το Γουδί προς το Μαρούσι και από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη, την επέκταση από το Θησείο προς το ΚΠΙΣΝ και τέλος την επέκταση της Γραμμής 1 από Κηφισιά προς την εθνική οδό στη Βαρυμπόμπη. «Με την τελευταία, ιδίως, θα λύσουμε το ζήτημα της “ένωσης” της εθνικής οδού με το δίκτυο Μετρό της Αττικής», είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης, πρόσθεσε ότι «προχωράμε επίσης τις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα, Λαύριο και Δυτική Αττική. Για τα δύο πρώτα, ο διαγωνισμός με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου έχει ξεκινήσει ενώ τις επόμενες μέρες θα βγει στον αέρα και ο διαγωνισμός του τρίτου με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όσον αφορά τα οδικά έργα της Αττικής, το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Σύντομα θα ανακοινώσουμε και το σχεδιασμό μας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο. Υπάρχουν όμως εξελίξεις και στο μέτωπο της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας νέος άξονας σύνδεσης της Βόρειας με τη Νότια Αθήνα, παρακάμπτοντας το κέντρο και τους επιβαρυμένους άξονες της Λεωφόρου Κηφισίας και της Λεωφόρου Κηφισού. Σπουδαίο έργο. Σύντομα θα έχουμε επίσημες ανακοινώσεις».

Ο σταθμός στα Εξάρχεια

Σχολιάζοντας το θέμα του σταθμού του μετρό στα Εξάρχεια ο κ. Καραμανλής είπε πως οι διαμαρτυρίες είναι τελικά μάλλον περιορισμένες σε σχέση με το τι θα φανταζόταν κανείς ότι θα συμβεί.

Ο ίδιος είπε ότι «το Μετρό είναι το πιο φιλολαϊκό, φθηνό και φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς. Ας αναρωτηθούμε λοιπόν, υπάρχει λογική κάποιος να μην το θέλει στη γειτονιά του; Εμείς, πάντως, έχουμε διαπιστώσει ότι κι αυτές οι περιορισμένες αντιδράσεις δεν προέρχονται τόσο από κατοίκους της περιοχής, όσο από μία θορυβώδη μειοψηφία πέριξ των Εξαρχείων, η οποία συνηθίζει να αντιδρά στα πάντα και επιδιώκει να δημιουργεί προβλήματα. Είναι αυτοί οι λίγοι που νομίζουν πως μπορούν ισοβίως να μετατρέπουν μια ολόκληρη ιστορική γειτονιά της πόλης, σε ιδιότυπο τσιφλίκι τους».

Συμπλήρωσε, δε, ότι το Μετρό θα αναβαθμίσει και αυτή τη γειτονιά της Αθήνας και υπογράμμισε ότι «οι κάτοικοι σε 6,5 λεπτά θα βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο ή σε 7,5 λεπτά στο Άλσος Βεΐκου. Να σας θυμίσω και ότι πριν από χρόνια είχαν υπάρξει αντιδράσεις στην Αγία Παρασκευή. Κάποιοι δεν ήθελαν και τότε τον σταθμό του Μετρό στην πλατεία. Επειδή εκείνες είχαν εκδηλωθεί σε στάδιο του έργου που ο σχεδιασμός μπορούσε ακόμα να αλλάξει -όχι όπως τώρα δηλαδή- η πολιτεία τότε υποχώρησε, κακώς βέβαια. Και σήμερα οι ίδιοι που αντιδρούσαν, χτυπούν το κεφάλι τους στον τοίχο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές