Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή γραμμή, όνειρο πολλών ακτοπλόων στο παρελθόν έγινε πράξη φέτος για 50 περίπου ημέρες αλλά η λειτουργία της ανεστάλη. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου η Levante Ferries με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna Di Levante. Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων μέχρι νεωτέρας, αλλά δεν φαίνεται να καταθέτει τα όπλα καθώς στελέχη της χαρακτηρίζουν αυτή την πρώτη προσπάθεια ως «crash test».
Η «γραμμή φιλίας» όπως την χαρακτήρισε ο ιδρυτής της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, η γραμμή της θαλάσσιας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, της Ευρώπης με την Ασία, , ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου. Κάποιοι αντιμετώπισαν την προσπάθεια με σκεπτικισμό τόσο λόγω των ακριβών «λιμανιάτικων» της Σμύρνης όσο και του κλίματος που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις σχέσεις Τουρκίας-Ελλάδος με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.
Διαβάστε επίσης – Τι απαντά η Levante Ferries για την σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Στην Σμύρνη πάντως το κλίμα ήταν φιλικό και περίσσευαν οι καλές διαθέσεις για την λειτουργία της γραμμής. Παρά τις προσπάθειες όμως τελικά η λειτουργία της γραμμής ανεστάλη. Είναι βέβαια γεγονός ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή (Οκτώβριος) και παράλληλα σε μια συγκυρία γενικά αρνητική λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, (αυτό αφορά το πλοίο) , γενικότερης οικονομικής στενότητας λόγω και της ενεργειακής κρίσης.
Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Οι «ζημιογόνοι» παράγοντες
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιπλέον παράγοντες που κατέστησαν το δρομολόγιο ιδιαίτερα ζημιογόνο, σε αυτή τη χρονική περίοδο, ήταν η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της χειμερινής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης καθώς φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς.
Επίσης κάποιο ρόλο κυρίως για επιβάτες από την Ελλάδα έπαιξε και η πρόσφατη έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη.
Πάντως έστω και κάτω από αυτές τι συνθήκες το πλοίο «έπιασε» κάποια στιγμή και τους 90 επιβάτες όπως επίσης και τα 36 φορτηγά οχήματα.
Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν τούρκοι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι VIP καμπίνες ήταν «πιασμένες» σε κάθε ταξίδι.
Η θέση της εταιρείας
Η εταιρεία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι όλα έγιναν «σύμφωνα με τον προγραμματισμό της» και στο πλαίσιο αυτό , «το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022».
Υπογραμμίζει ακόμη ότι από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών. Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.
Στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο όπως προαναφέρθηκε για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή Άνοιξη.
Να σημειωθεί πάντως ότι ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ο οποίος είναι και ο πράκτορας στης Levante Ferries στη Σμύρνη, με δηλώσεις του στο πρακτορείο Anadolu της Τουρκίας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης Σμύρνης- Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «ο κύριος λόγος για την απόφαση αναστολής είναι η έλλειψη υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τις διεθνείς χερσαίες μεταφορές θα έπρεπε να έχουν στηρίξει αυτή τη γραμμή».
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών